مایکروسافت داره روی قابلیتی به اسم Directstorage کار میکنه که البته ویندوز 11 ازش پشتیبانی میکنه هنوز کامل کامل نشده.
البته حتما باید گیم از روی اس اس دی سریع اجرا بشه، کاری که میکنه اطلاعات رو مستقیم با گرافیک رد و بدل میکنه (گرافیک های نسبتا جدید مثل rtx ها و gtx هایی که از directx 12 (هم سخت افزاری هم نرم افزاری) پشتیبانی کنن)
و باعث میشه تاخیر پایین بیاد و یوزیج پردازنده خیلی پایین بیاد و نیاز کمتری به پردازنده قدرتمند باشه و حتی مشکل گلوگاه بخاطر پردازنده تا حد زیادی رفع بشه.
این قابلیتو اسمشو نمیدونم ولی از همون ابتدای لانچ دایرکت ۱۲ روی این قضیه مانور داده می شد که در دایرکت ۱۲ بار استفاده از پردازنده برداشته خواهد شد روی کارت های گرافیکی جدید ولی هنوز هم که هنوزه خبری ازین قابلیت نیس متاسفانه. کاش زودتر کار روش رو تموم کنن