برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
سلامی مجدد .
از منم بیشتر نوشتی که برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
براحتی ، هر کس به نتایجش شک داره ، میتونه در همون جزئیات و در همون بخش هایی که اطلاعات پروژه را داد ، تست کنه ببینه درست هه یا نه .
سایت های بسیار دیگه ای هم هستند که این نتایج ها را تایید میکنن . توی صفحه ی قبل عکس نتایج را دادم .
برنامه کاری نداره که کی چقدر پول داده یا نداده برای برنامه اش .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
وقتی مشخصات minimum برای نرم افزاری داده میشه ، یعنی سیستم اگه از اون پایین تر باشه ، با مشکل بسیار جدی کندی (حتی گاها اجرا نشدن برنامه) موقع کار با قسمت های مختلف برنامه ایجاد میشه .
البته توی نرم افزارهای ویرایش ویدئو که به فایل ها و کدک فایل های ویدئو هم بستگی داره ، این مشخصات را معمولا مینویسن . معمولا برای مینیمم ، ریزولیشن ویدئو را FHD در نظر میگیرن . بقیه ی مشخصات را برای سیستم مینیمم چی در نظر میگیرن ، نمیدونم .
هیچ جا همچین حرفی نزدن که سیستم مینیمم معرفی شده برای کاربرای نیمه حرفه ای هست .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
خود آدوب ، همچین اساسی نذاشته و همچین حرفی نزده .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
بله . شما وقتی یه فایل با ریزولیشن 720*1280 را وارد پریمیر کنی و یه تایم لاین را بهش اختصاص بدی و مثلا یه افکت Blur بهش بدی ، کلا یک گیگ از رم را شاید اشغال نکنه و موقع رندر ، بسته به شرایط و زمان و تنظیمات رندر و طول زمان پروژه (اگه طول زمانش 1 دقیقه باشه)، شاید با پردازنده ی دو هسته ی فیزیکی با دو هسته ی منطقی ، به چند ثانیه هم رندرش طول نکشه .
این رو که windows movie maker هم میتونه انجام بده .
ولی قطعا پریمیر برای این کار ساخته نشد .
سایت اصلی و مخصوصا سایت هایی که تست ارائه میکنن (مثل همونی که لینک دادم) این رو در نظر میگیرن که طرف با چندین تایم لاین و با چندین افکت از هر نوع مختلف و از خیلی از ابزارهای نرم افزار (از multicamera گرفته تا انواع ترکینگ مثل motion tracking و mask tracking و color editing و بسیاری از قسمت های دیگه ی نرم افزار) میخواد کار کنه نه اینکه از پریمیر بجای نرم افزار تبدیل و شبیه اینها استفاده کنه .
اگه قراره از بخش مهمی از ابزارهای پریمیر استفاده نشه ، خیلی از نرم افزارهای سطح پایین دیگه مثل powerdirector و ... وجود دارند که همین کارها را میکنند و بخش های مهمی از این ابزارها را ندارند و یا ضعیف شده اش را دارند .
شما پردازنده ی تک هسته ای هم که داشته باشین ، وقتی نرم افزاری از 8 هسته استفاده کنه ، کارتون انجام میشه منتها 8 برابر دیرتر انجام میشه .ضمنا ، قطعا یه برنامه در بخش هایی اش (و هر لحظه در اون بخش ها) ، از منابع سخت افزاری (از جمله پردازنده) ی متفاوتی استفاده میکنه که در پست های قبلی گفتم و در اون تاپیک برنامه نویسی هم براتون مبسوط توضیح دادم .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
باید میانگین کار را سنجید . تست های کلی و میانگین کار وجود دارند که قبلا دادم :
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
قطعا هم آدوب میدونه با پیشنهاد پردازنده ی 2 هسته ی فیزیکی با 4 هسته ی منطقی ، سرعت میانگین کار نسبت به 6 هسته ای و بالاتر ، پایین میاد .
اما این سرعت میانگین هست . در این پردازنده ها ، بخش ها و لحظاتی که حداکثر از 4 هسته بصورت همزمان استفاده میکنن ، زیاد مشکلی نیست اما در لحظاتی که بیشتر از اون استفاده کنند ، به همون نسبت پایین میاد .
ضمنا ، پردازنده ای با 2 هسته ی فیزیکی با 4 هسته ی منطقی ، جایگزین بسیار خوب و هوشمندانه ای برای پردازنده های با 4 هسته ی فیزیکی و 4 هسته ی منطقی هستند در صورتی که بودجه کم باشه .
درباره ی رم هم که توضیح دادم .
من هم چندان دور از انتظار نگفتم . رم 12 گیگ را برای حداقل کار پیشنهاد دادم .
کسی نگفت دروغ میگه .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
مهمترین بدی گرافیک مجتمع اینه که مقدار حافظه ی رم را کم میکنه . در جایی که مهمترین چیز ، رم هست . در افکت های مخصوصا سنگین و تعداد زیاد هم گرافیک مجتمع خوبی به حساب نمیان .
ولی بله ، میشه برای حداقل ، یک گرافیکی در حد GT 1030 یا مخصوصا GTX 1050 برای بودجه های محدود تدارک دید .
نتایج بیشتر در همون لینکی که در پست قبلی دادم ، هست.
قضیه ی همون 1 گیگ استفاده را که در بالاتر توضیح دادم .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
شما 4 گیگ رم هم داشته باشی ، میتونی افترافکت را اجرا کنی و یه کارهایی هم توش انجام بدی .
خود منم با 8 گیگ رم با افترافکت کار میکردم .
بله .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
اغلب نرم افزارهای آدب (مثل فتوشاپ و افترافکت و بسیاری دیگه) ، بصورت کلی از 4 هسته استفاده میکنن (حتی کمتر و گاها ممکنه بیشتر) . 4 هسته برای اغلب نرم افزارهای آدوب و حتی بسیاری از نرم افزارهای دیگه ، کافی هه (بستگی به شرایط و بخش های استفاده داره) .
حتی پریمیر هم یه پردازنده ی 4 هسته ای با فرکانس باال براش بد نیست . منتها مقدار متوسط استفاده ی پریمیر ، اندکی بیشتر هه (6 تا 8 هسته) (گاها هم بیشتر) .
اگه منظورت پریمیر هه ، پردازنده ی 8 هسته ای برای حرفه ای ها کافی هه .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
برای فوق حرفه ای ها با بودجه ی محدود ، 12 و برای نامحدود هم 24 هسته ای خوبه .
خرید یا نخریدنش را طرف خودش میدونه .
بله .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
cinema4d قابلیت استفاده ی 256 نخ همزمان را داره بنابراین 256 هسته (منطقی یا فیزیکی) را میتونه همزمان مدیریت کنه (البته سیستم عامل و خود پردازنده مدیریت میکنن) .
قضیه ی cinema 4d فرق داره .
cinema 4d برای رندر ، تصویر را به چندین بخش تیکه میکنه . نمیدونم با cinema 4d تا حالا کار کردی یا نه .
قبلا مثالی در این باره زدم که میتونی به لینک زیر مراجعه کنی :
قضیه ی رندر در cinema 4d ، مثل قضیه ی اون "رنگ کاری دیوار" در لینک بالا هست که مثال زدم . که میشه بدون مشکلی ، در ابعاد بسیار گسترده ، از تعداد هسته های بالا استفاده کرد .PHP Code:http://www.shahrsakhtafzar.com/forum/f332/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-68566-post426226/#post426226
اما در بقیه ی نرم افزارها و حتی زمان کار در خود cinema 4d ، مثل قضیه ی "فرو کردنِ بیل بصورت همزمان توسط اون تعداد آدم در کیسه ی شن" هست . که این کار قطعا محدودیت بسیار شدیدیتری نسبت به حالت قبل داره . جوری که در اغلب نرم افزارها ، بصورت میانگین ، از 4 هسته استفاده میشه .
مبسوطِ این قضیه را قبلا توی همون تاپیکی که زدین ، توضیح دادم .
حرف اول و آخر نداره .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
حرف ، طبق سند باید باشه .
ربطی به استفاده هم چندان نداره . بنده که همه ی قسمت های افترافکت را کار نکردم یا بصورت حرفه ای کار نکردم . حتی کار هم میکردم ، برنامه ی افترافکت را ننوشتم تا بدونم در چه شرایطی ، از چه منبع سخت افزاری استفاده میکنه یا نمیکنه . بنابراین مجبور به اتکا به سند هستم .







Bookmarks