بازیهای استراتژی به دو نوع بیدرنگ (Real-time) و نوبتی (Turn-based) تقسیم میشوند.برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط SajjadKhati برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
در نوع بیدرنگ زمان قفل نشده و طبیعی میره جلو. مثل بازی قلعه.
در نوع نوبتی زمان قفل میشه، همه کارهاتو انجام میدی و اینتر رو میزنی تا به نوبت (ترن) بعدی بری. هنگام رفتن به نوبت بعد (دکمه اینتر که میزنی)، باید محاسباتی رو انجام بده که معمولاً چند ثانیه طول میکشه. این محاسبات گرافیکی و ... نیست و همونطور که در پست قبل گفتم برعهده پردازندهاس (فکر میکنم).
در بازی Civ v هر بار که اینتر رو میزنی باید اعمال و تصمیماتی که رقیبان اتخاذ میکنند رو محاسبه کنه. در ابتدای بازی چون نقشه خلوته، پس رقبا کارهای خیلی کمتری رو در هر نوبت انجام میدهند، پس محاسبات خیلی کمتری نیاز هست. اما هر چی شهرها گسترش پیدا میکنه و ... ، این پردازش سنگینتر میشه. بهجایی میرسه که وقتی دکمه اینتر رو میزنی تا به نوبت بعد بره، مثلاً 2 دقیقه طول میکشه. چون تعداد تصمیمها و پیچیدگی محاسبهشون خیلی بیشتر شده.
چیزی شبیه بازی شطرنجه. شطرنج هم یک بازی نوبتیه. در ابتدا تصمیمگیری برای رقیب راحته و پردازش سریع انجام میشه. اما در اواسط بازی ممکنه سختتر و پیچیدهتر بشه.
درباره لپتاپ هم چون میشه بیرون ببری میخرم، وگرنه سیستم میخریدم. درسته شاید 90 درصد مواقع خونه باشم اما اون 10 درصد هم مهمه.
Bookmarks