سلام
متشکرم از شما.
بنده این موضوع رو در مایکروسافت هم مطرح کردم جواب کامل تری به من دادن که البته در نهایت به همون نتیجه ای که دوستمون فرمودند رسیدیم
متن پاسخ:
This may be due to either a hardware or software issue. Can you try to boot into the UEFI environment and see if the horizontal lines would still be in that page? If the issue also resides in the UEFI, then this is a hardware-related problem. You would then need to visit the nearest Microsoft Store in your area or if you're not located in any nearby stores, I suggest you contact our Microsoft Support via phone or contact our Global Customer Support.

If the problem does not occur in the Surface UEFI, please run the Software Diagnostic Toolkit to check the system for possible errors. Read more about how this tool can help you by going here.
گفتن بررسی کنید تو حالت UEFI هم این مشکل وجود داره یا خیر... اگر وجود داره مشکل سخت افزاریه و از LCD هست و اگر وجود نداره مشکل نرم افزاریه ، نرم افزار Diagnostic Toolkit رو اجرا کنید ببینید خطا ها کجاست
من بررسی کردم در همون حالت UEFI هم مشکل وجود داره در نتیجه مشکل از LCD هست در نتیجه پیگیرش هستم. متشکرم از دوستان