سلام بر یک دانه پسر برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید . خوبی؟برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
ببین ، شما در سی شارپ ، یا باید یه کلاس static تعریف کنی یا اعضای static تعریف کنی و اونها را فراخونی کنی که در این صورت ، اعضای غیر شی گرا خواهی داشت و شی نمیسازی . در واقع ، در این صورت ، از کلمه ی کلیدی new برای شی ساختن استفاده نمیکنی . مثل متد MessageBox.Show (در جلسه ی 41 اعضای استاتیک گفته شد) .
تازه ، استفاده از اعضای استاتیک که شی گرا نیست ، حداقل در پروژه های بجز کنسول (مثل پروژه های ویدوز فرم) در سی شارپ ، معنا نداره . چون در متد Main ، شی ای از کلاس Form1 مون ساخته میشه و ما داخل این شی ، داریم اعضای استاتیک را فراخونی و استفاده میکنیم.
یا باید کلاس یا اعضای غیر static تعریف کنی و ازش استفاده کنی که در این صورت ، قطعا باید از این کلاس ات شی درست کنی .
پس این از قضیه ی شی گرا و غیر شی گرا.
اما اینکه منظور طرف چی بود را دقیقا نمیدونم چون درخواست شو بصورت کلی مطرح کرد و وارد جزئیاتش نشده بود .
قطعا این طور نباید میبود که اعضای و کدهاش را بصورت static نوشته باشه (غیر شی گرا) ، و از طرف مقابلش خواسته باشه که بصورت غیر static (شی گرا) پیاده سازی اش کنن . همچین چیزی ، بعیده . چون کسی که عضو static را بتونه بنویسه ، قطعا میتونه عضو غیر static را هم بنویسه .
احتمال میدم که منظورش این بوده باشه که یا قوانین ارث بری را بصورت دقیق برای کد اش پیاده سازی کنن یا اینکه معماری 3 لایه را پیاده سازی کنن .
احتمالا منظورت از کدها ، پیاده سازی و نوشتن کدهای مربوط به رویدادهای اون کنترل هست .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
ولی بله . باز هم کدهات بصورت شی گرا هستن . چون کدهایی که مینویسی در کلاس Form1 هست . این کلاس هم چه خودش و چه اعضاش بصورت static نیستن .
همچنین در متد Main ، از این کلاسِ Form1 ، شی ساخته میشه و کلمه ی کلیدیِ this ای که در این کلاس استفاده میکنی ، اشاره گرِ به شی ای هست که در متد Main از این کلاس Form1 ساخته شده .
کلمه ی کلیدی this را در 2 قسمت متفاوت از آموزش ها توضیح داده شد .
شی گرایی ، که اصول زیاد داره . مخصوصا ارث بری اش . باید آموزشش را ببینی (از قسمت 26 تا 60)
برنامه نویسی 3 لایه ، چیز خاصی نیست . کلا میگه پروژه ای که میسازی را در چند کلاسِ کلی ای که هر کدوم ، کار مربوط به خودش را انجام بده را بنویس . یه کلاس ، مربوط به user interface باشه . یه کلاس مربوط به بدنه ی اصلی برنامه که کار محاسبات اون برنامه را انجام میده باشه . یه کلاس هم برای ارتباط برقرار کردن با دیتابیس .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط Arshan935 برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
به هر کدوم از این کلاس ها ، حالا فرض کن که لایه میگن .
کلا هر برنامه ای ، همین 3 کار اصلی را انجام میده دیگه . قسمتی برای ui داره و قسمتی که کار اصلی اش را انجام بده و قسمتی هم برای ارتباط برقرار کردن با دیتابیس.
البته این ، مفهوم کلی اش بود .






پاسخ با نقل قول
Bookmarks