هر DLL یا Class Library از یک یا چند کلاس تشکیل شده است. هر کلاس هم می تواند شامل یک یا چندین تابع ویا متغیر باشد.
تابع یک دستور است که عملی را برای ما انجام می دهد. تابع ها ممکن است دارای ورودی باشند که به آن ها آرگومان (پارامتر) می گویند و تابع ها معمولا مقداری را بر می گردانند. به عبارت دیگر یک تابع اطلاعاتی را دریافت می کند، بر روی آن ها اعمالی انجام داده و در آخر اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهد.
متغیر بخشی از حافظه ی موقت است که می تواند با توجه به نوع متغیر مقادیری از اطلاعات را در خود نگه دارد.
یکی از استفاده های DLL در برنامه نویسی عدم نیاز به کد نویسی طولانی است. فرض کنیم ما قصد نوشتن برنامه ای را داریم که در چند رویداد مختلف آن نیاز به چرخاندن 180 درجه ای یک تصویر است. می توان کد چرخاندن عکس را در چندین رویداد این برنامه تکرار کنیم ولی این کار باعث کند شدن برنامه می شود. اما اگر کد چرخاندن عکس را به عنوان یک تابع در یک DLL وارد کنیم، می توانیم در رویداد های مورد نظر به جای نوشتن کل کد، فقط یک خط مربوط به تابع ایجاد شده را قرار دهیم. چون مقدار کد کاهش یافته برنامه بازده بهتری خواهد داشت. علاوه بر آن می توان از Class Library در سایر برنامه ها هم استفاده کنیم. مثلا می توانیم کد های پر کاربرد خود در یک DLL قرار داده و از آن ها در هر جایی که دوست داشته باشیم استفاده کنیم.






پاسخ با نقل قول

Bookmarks