تاكيد وزير بازرگاني بر توانمندسازي زيرساختارهاي مراكز تحقيقاتي
تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۱۱/۲۸‬

داخلي. اقتصادي. بازرگاني. پژوهش
وزير بازرگاني معتقد است: نبود مديريت كارآمد در حوزه پژوهش از مشكلات اساسي است و با وجود افزايش مراكز تحقيقاتي و نيروي انساني تحصيلكرده ما روند شاخصها رشد مثبتي نداشته است.

"سيدمسعود ميركاظمي" در همايش يكروزه "پيشبرد پژوهش و آموزش بازرگاني" با تاكيد بر توانمندسازي زيرساختارهاي مراكز تحقيقاتي و پژوهشي، تصريح كرد: واحدهاي آموزشي نيازمند اثربخشي هستند.

به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز شنبه موسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني، وي تصريح كرد: با توجه به‌ساختار پژوهشي و تدوين مديريت و الگوي تحقيقات در سازمانهاي بازرگاني و چگونگي ارتقا اثربخشي از سوي مديران و صاحبان آموزش و تحقيقات از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي از موسسه مطالعات پژوهشهاي بازرگاني به عنوان يك نهاد پژوهشي و آموزشي نام برد و گفت: بايد به بازنگري و اصلاح ساختارها، شناسايي گلوگاه هاي مورد نياز و تحليل درست و منطقي از وضعيت اقتصادي كشور پرداخت.

ميركاظمي همچنين بر ضرورت انجام فعاليتهاي پژوهشي و آموزش مهارتي در مورد اصناف و فرهنگ‌سازي و ساماندهي شبكه كسب و كار توسط موسسه و با مشاركت مركز اصناف تاكيد كرد.

رييس موسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني نيز دراين همايش گفت: دستيابي به اهداف برنامه چهارم و ويژگيهاي چشم انداز ‪۲۰‬ساله و رفع چالشهاي بازرگاني داخلي و خارجي بدون ايجاد تحول دراين بخش و پياده‌سازي نظام‌نوين بازرگاني و اقتصاد دانش محور امكانپذير نيست.

"محمود دودانگه" توجه ويژه به آموزش و پژوهش را موجب ايجاد تحول در اهداف برنامه‌ها در حوزه بازرگاني دانست.

وي، راهبري و مديريت پژوهش و آموزش در سطح ملي و استاني، توسعه و بكار -گيري ظرفيتهاي پژوهشي و آموزشي در سطح استاني و ملي براي ايجاد تحول در بخش بازرگاني، تلاش در جهت پژوهش محور كردن برنامه‌ها از جهت گيريهاي كلان در زمينه‌هاي پژوهش و آموزش بازرگاني برشمرد.

دودانگه افزود: سياستگذاريها و تصميم گيريهاي حوزه بازرگاني در سطح استاني ملي فرهنگ‌سازي پژوهش و آموزش در بين مديران و ايجاد گروههاي تحول آفرين از جمله محورهاي كلان آموزش و پژوهش است كه بايد به طور جدي به آن پرداخته شود.

وي سپس برپايي ميزگردهاي تخصصي و تدوين گزارشات كارشناسي با مشاركت بيش از ‪۲۰۰‬پژوهشگر در سطوح عالي تحصيلي، توسعه نمايندگي‌هاي مركز آموزش بازرگاني در سراسر كشور از ‪۱۳‬به ‪۲۴‬نمايندگي درسال جاري از جمله اقدام هاي موسسه مطالعات پژوهشهاي بازرگاني برشمرد.

دودانگه گفت: پيگيري تاسيس چهار نمايندگي آموزش بازرگاني در گلستان، قزوين، مركزي، سبزوار و امكان‌سنجي و مطالعه به منظور ايجاد نمايندگي در پنج استان ديگر كشور از فعاليتهاي انجام شده، است.

وي افزود: توجه بيش از پيش مديران به نقش و اهميت پژوهش و آموزش در بخش بازرگاني كشور و ضرورت هماهنگي در حوزه آموزش و توانمندسازي نيروي انساني شاغل در حوزه بازرگاني، تامين اعتبار مورد نيز براي پشتيباني از هسته‌هاي مطالعاتي استانها از جمله اقدامهاي ضروري جهت پيشبرد پژوهش و آموزش در سطح ملي و استانها است.