تاكيد وزير بازرگاني بر توانمندسازي زيرساختارهاي مراكز تحقيقاتي
تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ۸۵/۱۱/۲۸
داخلي. اقتصادي. بازرگاني. پژوهش
وزير بازرگاني معتقد است: نبود مديريت كارآمد در حوزه پژوهش از مشكلات اساسي است و با وجود افزايش مراكز تحقيقاتي و نيروي انساني تحصيلكرده ما روند شاخصها رشد مثبتي نداشته است.
"سيدمسعود ميركاظمي" در همايش يكروزه "پيشبرد پژوهش و آموزش بازرگاني" با تاكيد بر توانمندسازي زيرساختارهاي مراكز تحقيقاتي و پژوهشي، تصريح كرد: واحدهاي آموزشي نيازمند اثربخشي هستند.
به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز شنبه موسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني، وي تصريح كرد: با توجه بهساختار پژوهشي و تدوين مديريت و الگوي تحقيقات در سازمانهاي بازرگاني و چگونگي ارتقا اثربخشي از سوي مديران و صاحبان آموزش و تحقيقات از اهميت ويژهاي برخوردار است.
وي از موسسه مطالعات پژوهشهاي بازرگاني به عنوان يك نهاد پژوهشي و آموزشي نام برد و گفت: بايد به بازنگري و اصلاح ساختارها، شناسايي گلوگاه هاي مورد نياز و تحليل درست و منطقي از وضعيت اقتصادي كشور پرداخت.
ميركاظمي همچنين بر ضرورت انجام فعاليتهاي پژوهشي و آموزش مهارتي در مورد اصناف و فرهنگسازي و ساماندهي شبكه كسب و كار توسط موسسه و با مشاركت مركز اصناف تاكيد كرد.
رييس موسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني نيز دراين همايش گفت: دستيابي به اهداف برنامه چهارم و ويژگيهاي چشم انداز ۲۰ساله و رفع چالشهاي بازرگاني داخلي و خارجي بدون ايجاد تحول دراين بخش و پيادهسازي نظامنوين بازرگاني و اقتصاد دانش محور امكانپذير نيست.
"محمود دودانگه" توجه ويژه به آموزش و پژوهش را موجب ايجاد تحول در اهداف برنامهها در حوزه بازرگاني دانست.
وي، راهبري و مديريت پژوهش و آموزش در سطح ملي و استاني، توسعه و بكار -گيري ظرفيتهاي پژوهشي و آموزشي در سطح استاني و ملي براي ايجاد تحول در بخش بازرگاني، تلاش در جهت پژوهش محور كردن برنامهها از جهت گيريهاي كلان در زمينههاي پژوهش و آموزش بازرگاني برشمرد.
دودانگه افزود: سياستگذاريها و تصميم گيريهاي حوزه بازرگاني در سطح استاني ملي فرهنگسازي پژوهش و آموزش در بين مديران و ايجاد گروههاي تحول آفرين از جمله محورهاي كلان آموزش و پژوهش است كه بايد به طور جدي به آن پرداخته شود.
وي سپس برپايي ميزگردهاي تخصصي و تدوين گزارشات كارشناسي با مشاركت بيش از ۲۰۰پژوهشگر در سطوح عالي تحصيلي، توسعه نمايندگيهاي مركز آموزش بازرگاني در سراسر كشور از ۱۳به ۲۴نمايندگي درسال جاري از جمله اقدام هاي موسسه مطالعات پژوهشهاي بازرگاني برشمرد.
دودانگه گفت: پيگيري تاسيس چهار نمايندگي آموزش بازرگاني در گلستان، قزوين، مركزي، سبزوار و امكانسنجي و مطالعه به منظور ايجاد نمايندگي در پنج استان ديگر كشور از فعاليتهاي انجام شده، است.
وي افزود: توجه بيش از پيش مديران به نقش و اهميت پژوهش و آموزش در بخش بازرگاني كشور و ضرورت هماهنگي در حوزه آموزش و توانمندسازي نيروي انساني شاغل در حوزه بازرگاني، تامين اعتبار مورد نيز براي پشتيباني از هستههاي مطالعاتي استانها از جمله اقدامهاي ضروري جهت پيشبرد پژوهش و آموزش در سطح ملي و استانها است.







Bookmarks