طرح جهادي ‪ ۱۳۷‬زمستانه درتمام مناطق شهر تهران اجرا مي‌شود تهران بزرگ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۹/۲۶‬
داخلي. اجتماعي. شهرداري.

رئيس سامانه مديريت شهري ‪ ۱۳۷‬از اجراي طرح جهادي زمستانه درتمامي مناطق شهر تهران خبر داد.

"عليرضا ربيعي"روزيكشنبه در نشست مطبوعاتي در جمع خبرنگاران گفت: اجراي اين طرح تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده ادامه دارد.

وي افزود: بااتمام مرحله نخست اين طرح در مناطق ‪ ۲۲‬گانه تهران، مرحله دوم با عنوان ‪ ۱۳۷‬زمستانه در تمامي مناطق تهران برحسب اولويت اجرا مي‌شود.

ربيعي اظهارداشت: اين طرح با اولويت منطقه‌اي و باهدف رفع مشكلات موجود شهري و ترددي از قبيل آبگرفتگي‌ها و لغزندگي معابر از منطقه يك شهرداري تهران به صورت محله‌اي و ناحيه‌اي آغاز و به ترتيب در مناطق دو، سه، چهار، پنج و ديگر بخش‌هاي شهر اجرا مي‌شود.

وي رفع مشكلات شهري، ارج نهادن به مطالبات شهروندي، ايجاد روش سريع رفع نواقص موجود، اجرا و تمرين راهكارهاي عملي براي تمركز نيرو و امكانات در مواقع لزوم و ايجاد هماهنگي بين نيروهاي مردمي، نهادهاي مدني و ديگر اقشار را از جمله اهداف اجراي مرحله نخست اين طرح در سطح شهر تهران عنوان كرد.

ربيعي همچنين احياء روحيه همكاري بين حوزه‌هاي شهري، جمع‌آوري، دسته بندي و اولويت بندي مطالبات شهروندان با به كارگيري و تمركز توان شهرداري در يك زمان معين در يك نقطه را از ديگر اهداف طرح جهادي ‪ ۱۳۷‬اعلام كرد.

وي اظهارداشت: ايجاد وترويج حس همكاري و روحيه جهادي درمناطق شهرداري از اهداف ديگر اين طرح در پايتخت است.

ربيعي با بيان اينكه اجراي طرح جهادي از سوم تيرماه سال جاري آغاز و در ‪ ۱۰‬آذرماه پايان يافته است، تاكيد كرد: اجراي اين طرح فقط براي يك بار در سطح شهر تهران اجرايي نشده و همچنان به‌صورت دوره‌اي در سطح مناطق تكرار و اجرا مي‌شود.

رييس سامانه مديريت شهري ‪ ،۱۳۷‬تعويض روكش آسفالت، لكه‌گيري، نصب سطل زباله و جدول بندي جوي‌ها را از بيشترين درخواست‌ها و تماس‌هاي مردمي بااين سامانه طي يك سال گذشته عنوان كرد.

ربيعي يادآورشد: طي يك سال گذشته بااجراي اين طرح، بيشترين درخواست هاي مردمي برحسب اولويت در سطح مناطق و معابر اجرايي شده است.

وي نصب سرعت گيرها و خط كشي‌هاي معابر را از جمله اقدامات ترافيكي عنوان كرد كه با اجراي اين طرح بر حسب اولويت و درخواست‌هاي مردمي در سطح مناطق اجرا شده است.

ربيعي گفت: با امكانات و سيستم‌هاي موجود در اين سامانه، وجود تيم‌هاي ويژه فوريتي در هر ناحيه و نيز پيگيري‌هاي به روز مناطق، آمار رضايت مندي شهروندان تهراني را از اين سامانه به بيش از ‪ ۷۵‬درصد رسانده است.

وي تمام پيام‌هاي مربوط به‌مرحله نخست اين طرح را طي يك سال گذشته ‪۴۸۲‬ هزار و ‪ ۴۱۰‬پيام درخواستي اعلام كرد و افزود:از اين تعداد فقط به ‪ ۳۹۲‬هزار و ‪ ۵۲۳‬پيام پاسخ مثبت داده شده است.

به‌گفته ربيعي، سامانه ‪ ۱۳۷‬به عنوان گوش شهردار تهران بوده و هر ابلاغي كه به درخواست‌هاي مردمي داده مي‌شود، از زبان شهردار است.

وي بيشترين تماس‌هاي مردمي با اين سامانه در خصوص رفع مشكلات شهري را مربوط به منطقه چهار و كمترين تماس‌ها رامربوط به‌منطقه ‪ ۲۲‬شهرداري تهران عنوان كرد.

ربيعي آمار تمام تماس‌هاي مردمي با سامانه ‪ ۱۳۷‬را دربخش‌هاي مختلف شهري بالغ بر يك ميليون و ‪ ۶۰۰‬هزار تماس اعلام كرد و افزود: با وجود امكانات و تجهيزات موجود از قبيل ‪ ۶۰‬خط تلفن، دو سايت ثبت پيام و يك سايت بازخور به تعداد بيشماري از اين تماس‌هاي پاسخ مثبت داده شده است.

وي خاطر نشان كرد: از اين تعداد تماس به ‪۸۶/۶۴‬درصد تماس‌ها پاسخ مثبت داده شده و به اجرا در آمده و ‪ ۵/۳‬درصد ديگر نيز در دست اقدام است و بقيه تماس‌ها نياز به پيگيري و اجرا ندارد.