سایت Facebook نیز پس از MySpace اعلام کرد که پلتفرم جدیدی برای سیستم نمایش تبلیغات خود در نظر گرفته است. تا به حال بیش از 60 کمپانی از جمله Bluckbuster، CBS، Sony Pictures و کوکاکولا به سیستم تبلیغاتی جدید این سایت پیوسته اند.



به گزارش فاوانیوز، تبلیغات در این سیستم جدید به سه نوع تقسیم شده اند. در نوع اول، کمپانی ها می توانند برای برقراری ارتباط با مشتریان خود، صفحه هایی روی سایت Facebook برای خود بسازند. در نوع دوم تبلیغات، کمپانی ها اجازه دارند تا پیام های تبلیغاتی خود را از طریق یک شبکه تبلیغاتی برای کاربران ارسال کنند. در نوع سوم نیز کمپانی های تجاری اجازه دارند تا فعالیت های کاربران Facebook را زیر نظر بگیرند تا با توجه به علایق آن ها، تعداد خاصی از کاربران را برای تبلیغات انتخاب کنند.

با آغاز به کار این سیستم تبلیغاتی، حدود صد هزار صفحه جدید توسط کمپانی ها در سایت Facebook به راه خواهد افتاد.