غول موتور جست‌وجوي اينترنتي، موافقت اتحاديه‌ي اروپا را براي خريد شركت تبليغات آنلاين دابل كليك به مبلغ ‌١/٣ ميليارد دلار به دست آورد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كميسيون اروپايي روز گذشته اعلام كرد كه پيشنهاد خريد دابل كليك از سوي گوگل براي رقابت در بازار تبليغات آنلاين اروپا تهديدي ايجاد نمي‌كند. با اين حال به شركت‌هاي اينترنتي الزام براي رعايت قوانين اتحاديه‌ي اروپا در مورد داده‌هاي شخصي افراد را يادآور شد.

رگولاتور ناظر بر رقابت اتحاديه‌ي اروپا پس از چهار ماه تحقيق مفصل در مورد اين قرارداد كه در ماه دسامبر گذشته، موافقت كميسيون تجاري فدرال آمريكا را كسب كرد سرانجام تصميم خود را گرفته و اعلام كرد كه اين قرارداد به مصرف كنندگان در تهيه تبليغات يا بازار واسطه‌گري تبليغات آنلاين هيچ آسيبي نمي‌رساند.

گوگل موتور جست‌وجوي اينترنتي را اداره مي‌كند كه امكان جست‌وجو را به طور رايگان براي كاربران عرضه كرده و فضاي تبليغات آنلاين را در وب سايت خود فراهم مي‌كند. همچنين اين شركت اينترنتي سرويس‌هاي واسطه‌گري براي ناشران و تبليغات‌كنندگان فراهم مي‌كند تا فضاي تبليغاتي آنلاين را در وب سايت‌هاي شريك گوگل و از طريق شبكه‌ي Adsense گوگل به فروش رسانند.

شركت دابل كليك نيز تبليغات تهيه شده و فن‌آوري مديريت و گزارش را به ناشران وب سايت و تبليغات كنندگان و سازمان‌ها مي‌فروشد.

اين فن‌آوري به ناشران اينترنتي و تبليغ‌كنندگان امكان مي‌دهد از ارسال شدن تبليغات به وب‌سايت‌هاي مناسب اطمينان كسب كرده و كارايي اين تبليغات را گزارش كنند.

برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید