سیلندر شبیه به یک cd رایت شده هست که روی موتور بسته میشه و تو هاردهای معمول تا 7200 دور در دقیقه میچرخه, که هد بر روی اون قرار میگیره و عملیات read-write رو انجام میده.
اگر مشکل از قسمت مکانیک باشه اکثرا هد تو خوندن راه انداز سیلندر تیک اف میکنه و صدای تیک-تیک میده.(راه انداز سیلندر شبیه به قسمت خط رایت cd هستش)
اما بر حسب تجربه تو هارد های 500 به بالا خیلی خیلی کم پیش میاد که قسمت مکانیک خراب بشه مگر اینکه صدمه فیزیکی ببینه...
و ارورهای نرم افزاری که مشاهده کردید بیشتر احتمال رو به قسمت برد و firmware اون میبره.
شما اگه تونستید از یکی دوستان یه هارد مدل خودتون قرض بگیرید و برد رو جابجا کنید و تست کنید...
هرجا هم مشکل داشتید تو همین تاپیک سوال کنید.
Bookmarks