سلام .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط XFXForce برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
همچنین ، تشکر از شما .
البته بازی world of warshipsاز نسخه ی 11 ، و بازی wathunder ، از نسخه ی 11 و 12 ، و بازی world of tanks از نسخه ی 10 ، و بازی world of warplanes از نسخه ی 9 از Directx طبق این اسناد استفاده میکنه (ممکنه نسخه های دیگه ای باشن یا اینکه همین نسخه ها ، از نسخه ی DX ئه دیگه ای هم استفاده کنن و نمیدونم اما در اون اسناد نیومد) :
World of Warships on Steam (steampowered.com)
و
War Thunder on Steam (steampowered.com)
و
World of Tanks on Steam (steampowered.com)
و
World of Warplanes on Steam (steampowered.com)
درباره ی بازی world of warships ، بصورت پیش فرض روی 75 فریم بر ثانیه قفل میشه که روش های فعال کردن فریم ریت بالاترش ، هست :
World of Warships - PCGamingWiki PCGW - bugs, fixes, crashes, mods, guides and improvements for every PC game
و
How To Boost FPS in World Of Warships – Ultimate Guide 2023 (slothytech.com)
و همچنین درباره ی بازی wathunder :
How to Fix War Thunder Low FPS [2023 Tips] - Driver Easy
اما در کل باید هم جزئیات کامل قطعات سخت افزاری و نرم افزاری و هم نمودارها را حین بازی بدین تا بهتر تصمیم گرفت .
ضمنا ، یک عامل این قضیه ، میتونه استفاده از api های قدیمی تر (DX9 و DX10) باشه (نه اینکه حتما هست ، بلکه میتونه و ممکنه باشه) .
اینکه با افزایش فرکانس (هم cpu و هم گرافیک) و یا با مدل های بالاتر ، فریم بیشتری نمیدن ، میتونه بخاطر ماهیت و طراحی بازی یا قفل بودن شون باشه .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط XFXForce برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
مثلا بازی world of warships را که در بالا گفتم و راهکار رفع مشکب هم آمده .
این چیزهایی که میگید ، معمولا بستگی به طراحی بازی داره .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط XFXForce برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
اینکه بازی میتونه از چند هسته استفاده کنه و ... .
هر چند ، عوامل جانبی هم مثل آنلاین بودن یا نبودن بازی ، پینگ و سرعت اینترنت و ... هم بی تاثیر نیست .
نگفتم که اگه 100 درصد از قطعات را درگیر کنه ، بهینه نیست .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط XFXForce برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
اولا درگیر کردنِ 100 درصد ، نسبی هست . یه پردازنده ای که 2 هسته ای باشه و یه برنامه ای را اجرا کنه که در بازه ای از زمان ، نیاز به استفاده از 2 هسته داشته باشه ، خوب 100 درصد از اون پردازنده مشغول میشه اما اگه همون را در یک پردازنده ی 8 هسته ای (با 8 هسته ی منطقی) اجرا کنید ، 25 درصد از پردازنده مشغول میشه .
دوما ، گفتم الزاما این طور نیست (اگه نگفتم ، اشتباه کردم) .
ضمن اینکه طراحان برنامه سعی میکنن که کمترین میزان از تعداد هسته (و بقیه ی منابع) را در برنامه استفاده کنند . این به این معنی نیست که همیشه سعی کنند از 1 هسته از پردازنده استفاده کنند . بلکه تا جایی که کارایی برنامه بیشتر بشه (یا بصورت قابل توجه و محسوسی بیشتر بشه) ، از تعداد هسته های بیشتری استفاده میکنند .
صرف 4K بودن ، مهم نیست .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط XFXForce برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
آیا الگوریتم های نسخه ی xbox و نسخه ی pc در یک بازی ، با هم دقیقا برابر هستند؟
نمیدونم (و احتمالا نمیدونید) .
آیا گرافیک بازی (منظورم چیزی که در تنظیمات گرافیک در بازی ها هست ، نیست) ها در نسخه های xbox و pc با هم برابرند؟
در گرافیک کامپیوتری ، هر شکل 2 یا 3 بعدی ای را که میبینید ، از نقاطی بنام vertex تشکیل شده . این نقاط میتونه از چند jh، تا چند میلیارد در هر شی هم برسه .
آیا تعداد این vertext ها در نسخه های این پلتفرم ها با هم برابرند؟
نمیدونم (و احتمالا نمیدونید) .
آیا محاسبات و الگوریتم فیزیک بازی ها در این پلتفرم ها با هم برابرند؟
نمیدونم (و احتمالا نمیدونید) .
تا زمانی که جواب اینها مشخص نشه ، نمیتونیم به این مسئله جواب بدیم .
نگفتم هر سازنده ای موقع انتشار ، بهترین بهینه سازی را میده .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط XFXForce برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
گفتم سعی میکنه که بهترین بهینه سازی را بده .
ربطی به وجود یا عدم وجود باگ نداره . هر چند ، میتونه در این دسته بندی قرار بگیره .
بهینه سازی یعنی بهتر کردن کد نسبت به قبل .نتیجه اش میتونه بهتر کردن کارایی و سرعت ، بهتر شدن و راحت تر شدن توسعه ی نرم افزار برای آپدیت های بعدی (که این رو کاربر نهایی نمیتونه حس کنه و به برنامه نویس ها مربوطه) ، کمتر شدن مصرف منابع نرم افزاری و سخت افزاری و ... باشه .
شما دارید املا مینویسید ، سعی میکنید بهترین املا را با خوش خط ترین و کمترین غلط بنویسید .
این جمله به این معنی هست که آیا املای شما صرفا و حتما ، بدون هیچ غلط هست یا هیچ کسی بهتر از خط شما ، با خطِ خوش تری املا ننوشته؟
موفق باشید .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط XFXForce برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
تشکر






پاسخ با نقل قول
Bookmarks