سلام

1- ESATA استفاده کردم ولی برای قصد شما بعید میدونم راهکار مناسبی باشه
2-بله اگر کارت امکان رید داشته باشه مشکلی نیست . باید تو انتخاب کارت دقت کنید .

کارت های ساتا PCIE تهیه کنید . عملکرد قابل خوبی دارند مخصوصا کارت زیر

PHP Code:
https://digik.ir/product/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d8%aa%d8%a7-3-sata-iii-6g/?attribute_pa_tsi_pro=tsi_pro_2 
سلام. این کارتی که شما معرفی کردید، در لینک فوق پایین صفحه یک عکس گذاشته:
https://digik.ir/wp-content/uploads/...e_slots400.gif
الان جهت استفاده از سرعت حداکثری ساتا 3 که 6 گیگابیت در ثانیه است، به کدوم اسلات مادربورد باید وصل شود؟ x4 به بالا درسته؟ مثلا x16 , ... ?
یک سوال دیگه اینکه این کارت مدلش چیه؟ HP? من برای PC می خواهم استفاده کنم.