دنيس وانگ ( Dennis Hwang ) نام اصلياش وانگ جونگ موك ( Hwang Jung-moak) جوانك 27 ساله از كره جنوبي، متولد شهر ناكس ويل در ايالت تنسي امريكا، زمانيكه تقريبا 5 سالش بود از آمريكا به زادگاهش شهر واچيون Gwacheon در كره جنوبي برگشت و شش سال دبستان را در مدرسه دولتي Gwacheon و دو سال بعدش را در دبيرستان Munwon در همان شهر گذراند. خودش ميگويد كه شيطنتهاي دوران دبستان و دبيرستانش در كره جنوبي به او در خلق ايدههاي لوگوهايي كه براي گوگل ميسازد كمك ميكنند.
در سال 1992 پدرش براي انجام يك دوره تحقيقي به آمريكا رفت و دنيس و خانواده هم با او وارد آمريكا شدند. در شش ماه اول، دنيس حتي يك كلمه انگليسي هم بلد نبود و نميتوانست با همكلاسيها و معلمين ارتباط برقرار كند. او كم كم انگليسي ياد گرفت. پدر مادرش به كره بازگشتند اما دنيس و برادرش براي ادامه تحصيل در آمريكا ماندند.
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید گوگل در اوايل، طراحي لوگوهايش را به هنرمندان خارج از مجموعه خود واگذار ميكرد. در سال 2000، لري پيج و سرگي برين (بنيانگذاران گوگل) براي دستكاري و بهبود لوگوي چهارم جولاي (روز استقلال امريكا)، از دنيس كه رشته تحصيلياش هنر و طراحي بود و بعنوان يك دانشجو گاهگاهي در گوگل هم بعنوان دستيار وب مستر و نگهداري سيستم كار ميكرد خواستند تا بعنوان دستيار آرتيست، روي آن لوگو كمي كار كند. برين و پيج ميخواستند كه لوگوها يك اسانس و تم خودمانيتري داشته باشند و از آن حالت خشك و رسمي فاصله بگيرند. كار دنيس مورد توجه گوگل قرار گرفت و اولين لوگويي كه مستقلا طراحي كرد براي بزرگداشت روز باستيل( فرانسه ) بود.
حروف "O" و "L" را ساده ترين، و اولين "G" در گوگل را سختترين حروف براي استفاده در طراحيهايش ميداند و تابحال از حرف "E" ، بخاطر اينكه در آخر Google است كمترين استفاده را كرده. از "L" بعنوان چوب پرچم يا مشعل يا آدم برفي استفاده ميكند. از "O" هم بيشتر بعنوان كدو تنبل روز شكرگزاري، كره زمين، مدال صلح نوبل و پرچم كره جنوبي استفاده كرده.
بخش هنري گوگل فقط يك كارمند دارد و آن هم دنيس است كه در كنار شغل اصلياش بعنوان وب مستر، لوگوها را هم طراحي ميكند. لوگوهاي دنيس را ميليونها بازديد كننده منتقد دنبال ميكنند و هربار كه لوگويي ميكشد هزاران انتقاد و عيب و ايراد يا تشويق دريافت ميكند.
لوگوهاي گوگل را مديران گوگل هر چند ماه يكبار به مناسبتهاي مختلف سفارش ميدهند و نهايتا اين سرگي برين است كه با خيره شدن به لوگو و دست به چانه، سبك سنگين طرحها را ارزيابي و تاييد يا رد ميكند.
البته دنيس براي طراحي لوگوهايي كه جنبه خبري دارند (مثل سفر به سياره مريخ) فقط چند ساعت وقت دارد و براي ديگر لوگوها چند روز يا ماه ...
لوگوهاي مخصوص هر فرهنگ يا كشور را اكثرا فقط در سرچ باكس (دومين) ويژه همان كشور نمايش ميدهند و كاربران ساير كشور/فرهنگها نمي توانند آن را ببينند. مثلا لوگوي نوروز را تقريبا فقط فارسي زبانها ميبينند.
ويژگي اصلي لوگوها همانا خودماني بودن و القاي اين احساس به بيننده است كه صرفا، نه با يك كامپيوتر و ماشين، بلكه با آدمهايي از جنس خودشان طرفند.
همچنين اگر شما نيز علاقهمند به دانلود تمامي لوگوهاي گوگل هستيد، ميتوانيد اين مجموعه را دانلود نماييد.
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
Bookmarks