برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط sali_1000i برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
سلام
فقط trapcode particular این طوره؟
همه ی چیزهایی که تست کردین ، نسبت به نسخه ی قبل ، یکسان بود؟ (از سخت افزار گرفته تا سیستم عامل و درایورها و نرم افزارها و پروژه تون) ؟
نسخه ی particular ئه قبلی و همچنین افترافکت قبلی تون ، نسخه ی قبلی بوده یا خیلی قدیمی تر بوده؟
موتور رندر در اون پروژه برای particular ، در هر دو تست ، روی یک چیزِ یکسان بوده؟ (یعنی در هر دو یا روی cpu یا روی gpu بوده؟)
کلا میخوام بگم که برای مقایسه ، جز یک پارامتر که قراره تست بشه ، بقیه ی شرایط باید با هم یکسان باشن .
اگه این طور باشه ، این امکان هم وجود داره که نسخه ی جدید ، سنگین تر شده باشه (معمولا سعی میکنن که زیاد ، سنگین نکنن) .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط sali_1000i برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
سنگین شدن و مخصوصا در حد لگ زدن ، معمولا 2 امکان داره :
- یا اون نرم افزار یا پلاگین (یا کلا قطعه کدِ مربوطه) ، از تعداد محدودی هسته ی cpu استفاده میکنه (که اغلب این طوره) که در حالی که پردازشی سنگین و طولانی داره که باید تا اتمام فرآیند پردازش ، صبر کنید و راه حل چندانی نداره (افترافکت ، در نسخه های قبل ، این طور بود اما از نسخه ی 2022 ، هر چند در پردازش تک فریم ، این طوره اما میتونه چندین فریم را همزمان پردازش کنه) .
راه حل نسبی سخت افزاری اش اینه که پردازنده ای که سرعت پردازش تک هسته شون بالاتره ، تهیه کنید که بسته به مدل های مختلف ، خیلی باعث بهبود نمیشه .
راه حل نسبی نرم افزاری اش اینه که تنظیمات و ریزولیشن (و حتی فریم) را فرضا موقع ram preview کاهش بدین که میدونید .
- دوم اینکه اون نرم افزار (یا کد) ممکنه هر قطعه ی دیگه ای را نیاز داشته باشه که سیستم تون اون میزان را نداشته باشه (فرضا ، به 10 گیگ رم نیاز داشته باشه که رم تون 8 گیگ بوده باشه . یا فرضا به 20 هسته نیاز داشته باشه که پردازنده تون 4 هسته ای باشه که به همون میزان ، سرعت تون کم میشه) .
===============
در کل ، Task Manager را اجرا کنید و زمانی که این هنگیِ کوچیکی که میگین اتفاق افتاد را از سربرگ اول و دومِ Task Manager عکس بگیرین و اینجا بذارین .
همچنین در این زمان ، دمای پردازنده و گرافیک تون هم عکس بگیرید و بذارید .
پروژه ای که کار میکنین و میگین هنگی پیش میاد ، شرایطش چطوره؟ سنگینه؟
پردازنده تون 5820K هست دیگه . درسته؟
رم تون هم 64 گیگ هست؟
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط sali_1000i برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
اول اینکه در افترافکت 2022 تون ، به هیچ وجه نباید در اون پروژه تون ، از پلاگین هایی استفاده کنین که قابلیت سازگاری با Multi Frame را نداشته باشه . حتی گاها افکت هایی که در خودِ افترافکت بصورت پیش فرض هستن هم قابلیت سازگاری با Multi Frame را ندارن .
- حتی اگه یه افکت هم در پروژه تون استفاده بشه ، تقریبا میشه گفت که افترافکت 2022 ، کلا دیگه از قابلیت رندرِ Multi Frame نمیتونه استفاده کنه و رندرتون مثل نسخه های قبلی میشه .
- برای تشخیص اینکه افکت مورد نظرتون ، با قابلیت Multi Frame سازگار هست یا نه ، اون افکت هایی (در نسخه ی افترافکت 2022) که با Multi Frame سازگار نباشن ، در پنل Effect Controls ، کنار اون افکت ، علامت مثلث زرد رنگ میاره و موس رو روی این علامت که ببرین ، میگه که سازگار نیست .
==========
ممکنه حتی این رو رعایت کرده باشین اما باز هم عملکرد cpu ، بیش از یه مقدار خاصی نره (فرضا بیش از 80 درصد نره) . چون بخاطر ماهیت خود افترافکت هست .
خیلی خلاصه اش این میشه که افترافکت ، برای پردازش هر یک دونه فریم ، فقط از تعداد محدودی از هسته ها استفاده میکنه (بسته به پلاگین و سنگینی پروژه ، بین 1 تا 6 هسته و بصورت میانگین ، 4 تا 6 هسته استفاده میکنه) .
این پردازش ، در هر لحظه تغییر میکنه . یعنی زمان رندر (یا ram preview) ، در یک لحظه ، ممکنه از 1 هسته استفاده کنه اما در لحظه ی بعدی ممکنه از 6 هسته یا بالاتر استفاده کنه اما معمولا بصورت میانگین از 4 تا 6 هسته استفاده میکنه) . اگه بصورت میانگین از 6 هسته استفاده کنه ، در پردازنده ی شما که 12 نخ هست ، مقدار 50 درصد از استفاده از cpu را نشون میده .
اما از نسخه ی 2022 به بعد (در شرایطی که گفتم . اینکه اگه همه ی پلاگین هایی که در پروژه اِعمال میشه با Multi Frame سازگار باشن) ، همزمان چند فریم میتونه در افترافکت پردازش بشه (نه اینکه حتما این طور میشه) .
زمانی که فرضا قرار باشه همزمان 2 فریم پردازش بشه ، اگه پردازش یک فریم ، به 6 هسته و همچنین 1 گیگ رم نیاز داشت ، پردازش 2 فریم (با همون سرعت) ، به 12 هسته و 2 گیگ رم نیاز داره (البته میزان حافظه ی کش را هم باید 2 برابر کنید) . و به همین منوال برای 3 فریم و 4 فریم و ... .
ولی باز با اون حال این طور نیست که در پردازش Multi Frame هم عملکرد پردازنده ، حتما 100 درصد بشه .
چون وقتی پردازش را بر پایه ی هر فریم انجام بده ، نوسان برای پردازش و همچنین پردازش در افکت های بکار برده شده در هر لحظه و هر پیکسل از محاسبات کد ، متفاوت میتونه باشه (خیلی خلاصه گفتم) .
ممکنه فرضا 80 درصد بشه و یا کمتر یا بیشتر . که تست و عملکرد cpu اش در پردازنده های Threadripper هم در اینترنت هست .
به این ترتیب ، شما اگه شرایط بالا را رعایت کنید (هم نرم افزاری و هم سخت افزاری) ، افترافکت 2022 میتونه هر تعداد هسته ی پردازنده ای را که دارید ، استفاده کنه .
یعنی با رعایت شرایط ، در ThreadRipper هم فرضا 80 درصد از cpu را استفاده کنه که در پردازنده ی فعلی تون استفاده میکنه .
============
- اینکه میگید بیش از 60 درصد نمیره ، پروژه ی زیر که پیوست میکنم را هم در افترافکت 2022 تست کنید ، و ram preview بگیرید و ببینید چقدر میره؟
این پروژه ، از پلاگین استفاده نکرده (و افکت هاش را هم تا جایی که چک کردم ، انگار مشکلی با Multi Frame ندارن اما همه را چک نکردم) و همچنین سبک و رندرش خیلی سریع هست .
میدونید که فقط دفعه ی اول که ram preview میگیرید برای عملکرد cpu مهم هست (چون دفعات بعدی که از اول بیاد ، از cache استفاده میکنه) مگر اینکه قبل از ram preview گرفتن در دفعات بعدی ، اول ، از منوی edit ، گزینه ی purge > All Memory & Disk Cache را بزنید و بعد ram preview بگیرید .
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط sali_1000i برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
این هم همون روال هست .
موقع کار کردن و زمانی که کند میشه یا هنگ میکنه ، همون عکس هایی که گفته بودم را تهیه کنید و بذارید .
حتی علاوه بر اونها بهتره که سلامتی بقیه ی قطعات مثل هارد را با نرم افزار HDD Sentinel چک کنید و عکس اش را بذارید .
همچنین سلامتی پاور و ... که در این باره از دوستان بپرسید .
این ارور انگار با اون هنگی های قبلی که میگید ممکنه متفاوت باشن .برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید ارسالی توسط sali_1000i برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید ! برای عضویت اینجا کلیک کنید
این ارور ، بخاطر باز بودن در کیس ، یا انگار متصل نبودن کانکتوری به مادربرد و ... میتونه باشه :
How to fix Chassis intruded Fatal error system halted message (windowsreport.com)
و
Chassis Intruded ... Fatal Error ... System Halted (thewindowsclub.com)
به ترتیب :
- (دقیق متوجه شدم اما) همه ی کانکتورهایی که باید به مادربرد وصل بشه را وصل کنید . مثل کانکتور فن کیس یا خنک کننده ی پردازنده یا buzzer و ... .
- در کیس تون را ببندید .
- اگه درست نشد ، باطری بایوس تون را به مدت 15 دقیقه دربیارید .
- اگه درست نشد ، در بایوس ، بگردید اگه گزینه ی Chassis intrusion feature داشت را Disable کنید .
- اگه درست نشد ، تنظیمات بایوس را به کارخونه برگردونین .






پاسخ با نقل قول
Bookmarks