مسئول اداره پشتيباني فني مراكز سوييچ مخابرات استان تهران گفت: در تلاشيم سرويس پست صوتي را براي مشتركان تلفن ثابت تهران در يك ماه آينده راه*اندازي كنيم.


محمدعلي صدقي اظهار كرد: پست صوتي اين امكان را مي*دهد تا مشترك به دستگاه تلفن منشي*دار يا پيغام*گير براي ثبت و ذخيره اطلاعات خود نيازي نداشته باشد؛ چراكه با ارايه اين سرويس از سوي مخابرات و فعال كردن آن از سوي مشترك،* در ساعاتي كه وي در منزل حضور ندارد يا قادر نيست كه به تماس*هاي خود پاسخ دهد، مي*تواند پيام*هاي مورد نظر را ثبت و ذخيره كند.

به گفته وي اين سرويس مشكلات كمتري نسبت به تلفن*هاي منشي*دار دارد و به آساني مي*تواند پيغام*ها را ثبت، ذخيره و براي استفاده دوباره*ي مشترك در اختيار آن قرار دهد؛ همچنين اين امكان را دارد كه محتواي پيام را از حالت فكس يا ايميل به تكس يا برعكس آن تبديل و براي طرف مقابل ارسال كند.

او با اشاره به اين كه در حال حاضر مخابرات استان تهران براي ارايه اين سرويس آمادگي دارد، اما هنوز به طور رسمي *اعلام نشده است، گفت: در صورت اعلام، هر يك از مشتركان با مراجعه به مركز خدمات تلفني نزديك محل خود و پر كردن فرم درخواست سرويس، مي*توانند به طور رايگان از اين سرويس استفاده كنند.

صدقي درباره هزينه تماس*هاي پست صوتي گفت:* تعرفه استفاده از اين سرويس مانند تعرفه مكالمات با تلفن ثابت در روز و شب است و تفاوتي با آن ندارد و فردي كه با پست صوتي مشترك تماس مي*گيرد، بايد هزينه را بپردازد، از اين رو مخابرات هزينه*اي در ارايه اين سرويس از مشتركان دريافت نمي*كند؛ زيرا فعال كردن اين سرويس توسط مخابرات سبب مي*شود كه هزينه مكالماتي كه مشترك در منزل نيست و نمي*تواند تلفن خود را پاسخ دهد، با ثبت و ذخيره اين پيام*ها، براي مخابرات منظور شود، كه پيش از اين با از دست رفتن اين تماس*ها، محاسبه نمي*شد.