معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت ها ی Gc به دلیل عدم اجرای تعهدات ،عامل اصلی پایین بودن کیفیت آنتن دهی تلفن همراه هستند.
این در حالی است که اغلب مشترکان تلفن همراه ، وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران را به عنوان متولی امور مخابراتی ، مقصر اصلی مشکل آنتن دهی نا مناسب تلفن همراه می دانند.
"دکترصمد مومن بالله" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه گفت که وزارت ارتباطات به تعهدات خود عمل کرده است و مشکل پایین بودن کیفیت آنتن دهی تلفن همراه متوجه شرکت های Gc است.
وی گفت که آخرین مهلت زمانی شرکت های Gc برای اجرای تعهدات براساس ماده 10 قرارداد پایان ماه جاری اعلام شده است.
وی افزود: آخرین مهلت زمانی Gc ها براساس تعهد ذکر شده در قرارداد برای راه اندازی 4700 سایت اردیبهشت ماه سال 85 بوده که این وزاتخانه مهلت زمانی قبلی را برای اجرای برنامه تمدید کرد ه است.
وی گفت: وضعیت عملکرد Gc ها و میزان پیشرفت انها درطول یک سال گذشته ، باید مورد بررسی قرار گیرد.
مومن بالله افزود: در صورتی که این شرکت ها باردیگر به تعهدات خود عمل نکنند، مسوولیت آن با دفتر حقوقی شرکت ارتباط سیار خواهد بود و براساس قرارداد با آنها برخورد می شود.
وی گفت: وزارت ارتباطات به عنوان یک میانجی در خصوص وضعیت Gc ها ایفای نقش کرده است.
مومن بالله با بیان این که معاون معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت ها ی Gc همکاری گسترده داشته است، گفت : پس از گذشت یک سال آن ها نتوانستند از موقعیت ها و فرصت های فراهم شده به نحو مطلوب استفاده کنند.
سه شركت پارس‌ايراتل (نوکیا)، خدمات اريكسون ايران (اریکسون)و كنسرسيوم بهينه ارتباطات مهر با سه شركت ميكروموج، منابع تغذيه‌الكترونيكی و صنايع ارتباطي "پايا" به‌عنوان برنده مناقصه‌ برای توسعه ارتباط سیار به ارزش هشت هزار میلیارد ریال شدند.
این سه شرکت متعهد شدند چهار هزار و 700 سايت Bts را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 85 برای بهره‌برداری و افزایش ظرفیت هفت میلیون مشترک تلفن‌همراه به شرکت ارتباطات سیار ارایه دهند