تاليا نيوز- تحقيقات نشان مي دهد به همان اندازه که ميزان علاقه به سرويس هاي جديد ارزش افزوده تلفن همراه بيشتر مي شود، نگراني در خصوص قيمت و نحوه عملکرد آنها هم رو به افزايش است.
در حاليکه کودکان و نوجوانان هنوز هم به ارسال و دريافت پيام هاي کوتاه و پيام هاي مولتي مدياي تلفن همراه مشغول هستند ، جوانان و بزرگسالان نيز به تدريج در حال سبقت گرفتن از آنان مي باشند.
نظرسنجي و تحقيقات اخيري که در آمريکا توسط Ipsos MORI و به نيابت از موسسه LogicaCMG Telecoms به عمل آمده است، نشان مي دهد بيشتر اين افزايش در زمينه ارسال پيام کوتاه و پيام هاي مولتي مديا ميان قشر سني 18 تا 24 سال صورت گرفته است.
تحقيقات نشان مي دهد استفاده از تلفن هاي همراه براي بررسي نتايج مسابقات ورزشي ، مطلع شدن از پيش بيني وضع آب و هوا و يا رزرو بليط سينما به شدت در ميان تمامي گروه هاي سني آن هم بطور يکساني رو به افزايش است اما در اين ميان تفاوت هاي اندکي مِيان گروه هاي سني 18 و 40 سال مشاهده مي شود.
LogicaCMG پيش بيني کرده ميزان ارسال پيام هاي کوتاه در سال 2007 ميلادي 50 درصد افزايش خواهد داشت که اين ميزان در مقايسه با سال گذشته افزايش قابل ملاحظه اي را نشان مي دهد .
نتِيجه تحقيقات مذکور نشان مي دهد همانطور که ميزان استفاده از قابليت هاي تلفن همراه افزايش مي يابد ميزان نگراني هاي مربوط به هزينه هاي مرتبط با آن نِِيز افزايش مي ِيابد که البته اين امر در ميان گروه هاي جنسي زن و مرد تا حدودي از نسبت متفاوتي برخوردار است.
گروهاي جنسي مردان به نسبت علاقه بيشتري به ويديو و موزيک نشان مي دهند بطوريکه نتيجه تحقِِيقات مذکور نشان مي دهد 63 درصد از مردان در مقايسه با 37 درصد از زنان از طريق تلفن هاي همراه خود ويديوهاي مختلف را مشاهده کرده ويا به موسيقي گوش فرا مي دهند.
بر اساس اين تحقيقات مردان معمولا در خصوص سرعت پايين دسترسي به اينترنت از طريق تلفن همراه شکايت داشته و گله مند هستند و حال آنکه زنان در خصوص هزينه هاي بالا تلفن همراه خود گله مند هستند و به فکر راه هاي استفاده آسانتر از سرويس هاي آن مي باشند.






پاسخ با نقل قول
Bookmarks