من یه سوال داشتم:
گرافیک من 780 مگ از روی رم بر میداره اگر بخوام که کلا گرافیکم از رم استفاده نکنه چیکار باید بکنم
در ضمن یه سوال دیگه هم داشتم سیستم من که این زیر نوشتم رو دیروز خریدم امروز که باش بازی Need for Speed™ Undercover رو با بالاترین تنظیمات گرافیکی بالا آوردم یه کم کند بود هم چنین توی Prince of Persia می خواستم ببینم نهایت قدرتش همینه یا مشکلی مثلا توی اسمبلش داره و اگر تمام قدرتش اینه با ارتقاع کدوم قطعه بهتر میشه
مشخصات سیستم:
CPU:phenom II 940
ram:2*1gb 800 patriot 64bit
graphic:250gts 1gb zotac
main:m4n78 asus
power 535 w green
HHD:160 gb sataII 32MB hitachi
متشکرم:great:
roben
26-06-09, 22:10
زور سیستم شما همین اندازه است
گرافیک شما چیزی از رم بر نمی داره
mohammadkalantar
27-06-09, 11:24
Only the registered members can see the link
لطفا به قسمت shared system memory دقت کنید!!!!!!!!!!!!!!!!
ببینم اگه دوتا دیگه رم 1gig بندازم بهتر می شه؟:1. (26):
htondkar
27-06-09, 11:47
تو تنظيمات بايوس يه گزينه براي اين حافظه هست فكر كنم از اونجا بشه غير فعالش كرد
MicroSystem
27-06-09, 12:30
Only the registered members can see the link
لطفا به قسمت shared system memory دقت کنید!!!!!!!!!!!!!!!!
ببینم اگه دوتا دیگه رم 1gig بندازم بهتر می شه؟:1. (26):
موقعي ميشه گفت گرافيك از رم بر ميداره كه Cpu-z نشون بده شما 1 و خورده اي رم داريد
ببين Cpu-z چي نشون ميده
reza76622201
27-06-09, 12:51
با فرموده آقاي htondkar موافقم و توي Setup سيستمون راحت مي تونيد کاري کنيد که گرافک سيستمون از رم دستگاه استفاده نکنه(نيازي هم نداره)
سيستمون سيستم خيلي خوبيه و به هيچ عنوان نبايد که Under Cover حتي روي رزولوشن 1200*1920 و بالاترين تنظيمات کم بياره(سيستم من ضعيف تره و کم نمياره)
مطمئنا يه جاي کار ايراد داره. باياستون رو Update و Default کنيد. ويندوز Vista SP2 نصب کنيد. اگر بازم ديديد ايراد برطرف نشده دماي CPU رو از داخل Bios چک کنيد. نتيجه رو بگيد.
mohammadkalantar
28-06-09, 11:32
توی GTA IV که بیشترم لک میزنه و جالب اینجاست که چه رذولیشن 600*800 بزارم چه 1024*1280 هردو به یک اندازه لک میزنه در ظمن بایوسم آپدیته اما ویندوزم VISTA SP1 و این هم بگم که وقتی وسط GTA IV اومدم بیرون TASK MANAGER رو دیدم سی پی یو 50 درصد بود اما رم کامل پر شده بود 1980 MB رم پر شده بود به نظرتون 2 GIG دیگه رم خیلی تاثیر داره و می ارزه بندازم یا اینکه میشه جور دیگه بهترش کرد
reza76622201
28-06-09, 15:02
Load Bios default کرديد؟ دماي CPU چنده؟ دماي کارت گرافيک چنده؟ اصلا نبايد اينجوري باشه. اين سيستم خيلي سيستم خوبيه. اينکه CPU Usage روي 50٪ هست هم خيلي بالاست. RAM 2GB مناسبه. اما اگه اينجوريه خوب 2 گيگ ديگه هم بزاريد.
راستي يه چيزي که ممکنه حوادث اينچنيني بوجود بياره عدم همخواني رم و مادربورد هست. پيشنهاد مي کنم اگه بازم جواب نگرفتيد و دماي پردازنده هم مناسب بود با دو تا RAM اصل(شايد اين پاتريوتها اصل نباشه و يا با مادربورد همخواني کامل نداشته باشه) که 32 بيتي هم باشند چک کنيد. رمهاي 64 بيتي معمولا با خيلي از سيستمها مشکل دارند
masterpc
28-06-09, 16:32
توی undercover بیشتر از 1680*1050 کارت گرافیک شما جواب نمی دهد.
ضمنا هارد شما 2 یا 8 مگ بافره است نه 32 مگابایت بافر !!!!!!!:1. (27):
masterpc
28-06-09, 16:39
سيستمون سيستم خيلي خوبيه و به هيچ عنوان نبايد که Under Cover حتي روي رزولوشن 1200*1920 و بالاترين تنظيمات کم بياره(سيستم من ضعيف تره و کم نمياره)
:1. (27)::1. (27)::1. (27): 1920*1200
نه اونقدر هم گرافیک قوی نیست. من 260gtx دارم و با آخرین تنظیمات باز هم هر یک دقیقه ای یک تیکی داره و طبیعی است
اگر بخواهید توی این بازی کاملا بدون تیک باشه باید کارت گرافیک قویتر باشه و ضمنا توی ویندوز تمامی service های غیر ضروری و آنتی ویروس و نرم افزارهای جانبی نصب شده ویندوز رو توی startup به حالت disable در بیارید و اونوقت مقداری از بار کاری cpu و رم کاسته می شود و بازی راحت تر و روان تر اجرا می شود
ضمنا توی تنظیمات بازی گزینه های antialising رو به حالت off و به کمترین مقدار کاهش دهید . این گزینه antialising بدجوری سرعت بازیها رو کاهش می دهد.
موفق باشید.
Mahdi_Moosavi
28-06-09, 16:42
Only the registered members can see the link
لطفا به قسمت shared system memory دقت کنید!!!!!!!!!!!!!!!!
ببینم اگه دوتا دیگه رم 1gig بندازم بهتر می شه؟:1. (26):
دوست عزیز ، به دلیل ارتباط تنگاتنگ و هر چه بیشتر بین System Memory و Dedicated Video Memory در سیستم های که داری اسلات PCI-E هستند ، وجود چنین قابلیتی کاملا عادی هست .
در واقع اون مقداری که به عنوان Shared System Memory مشخص شده ، فقط در هنگامی که OS احساس کنه که Video Memory با کمبود مواجه میشه به صورت موقتی به صورت بخشی از Texture Memory به حجم Video Memory اضافه میشه .
لازم به ذکر هست ، حافظه نام برده به هیچ وجه به صورت مستقیم با GPU در ارتباط نیست ، بلکه اطلاعات ، در صورت نیاز ، ابتدا توسط واحد مدیریتی در GPU به نام Graphics Address Remapping Table (GART)l دسته بندی و به اصطلاح Manage می شوند ، سپس توسط GPU مورد پردازش قرار می گیرند . لازم به ذکر است ، نوع این اطلاعات معمولا به گونه ای می باشد که به دلیل کمبود پهنای باند System Memory نسبت به Video Memory ، هیچ گونه کاهش Performance ی حاصل نشود . بلکه باعث بهبود کارایی کلی گرافیکی سیستم می شود .
در واقع آنچه به عنوان WDDM 1.0 در Windows Vista و نمونه جدید و تکامل یافته اش در Windows 7 که WDDM1.1 نام برده میشه با کمک API های جدید و درایور های جدید کارت های گرافیک ، تلاش می کنند این ارتباط تنگاتنگ هرچه سریعتر و بهینه تر انجام بگیره .
تو این دیاگرام می تونید ، طریقه و مسیر ایجاد این ارتباط رو در سیستم های دارای کارت گرافیک به صورت Discrete ملاحضه کنید :
Only the registered members can see the link
اما دوستانی که در مورد غیر فعال کردن یا تغییر دادن این مقدار حافظه توسط یک Option در Bios اظهار نظر کردند ، باید بگم که این مدل آپشن ها در سیستم های مبتنی بر Integrated graphics adapter وجود داره ، که معمولا GPU در داخل NB تعبیه شده ( به اصطلاح کارت های گرافیک Onboard ) .
در واقع در این مدل سیستم ها دیگه حافظه ای به نام Dedicated Video Memory وجود خارجی نخواهد داشت ، بلکه ارتباط GPU فقط با حافظه System Memory که اون هم به واسطه GART صورت می گیره ، خلاصه میشه . در واقع در این سیستم ها می توان مقدار حافظه Share شده را توسط Option های مربوطه کنترل کرد .
تو این دیاگرام هم مطالب بالا صدق می کنه :
Only the registered members can see the link
اگر سوالی در این مورد می مونه ، در خدمتم . :11():
جمع آوری و تحلیل مطالب : سید مهدی موسوی
Mahdi_Moosavi
28-06-09, 16:57
Load Bios default کرديد؟ دماي CPU چنده؟ دماي کارت گرافيک چنده؟ اصلا نبايد اينجوري باشه. اين سيستم خيلي سيستم خوبيه. اينکه CPU Usage روي 50٪ هست هم خيلي بالاست. RAM 2GB مناسبه. اما اگه اينجوريه خوب 2 گيگ ديگه هم بزاريد.
راستي يه چيزي که ممکنه حوادث اينچنيني بوجود بياره عدم همخواني رم و مادربورد هست. پيشنهاد مي کنم اگه بازم جواب نگرفتيد و دماي پردازنده هم مناسب بود با دو تا RAM اصل(شايد اين پاتريوتها اصل نباشه و يا با مادربورد همخواني کامل نداشته باشه) که 32 بيتي هم باشند چک کنيد. رمهاي 64 بيتي معمولا با خيلي از سيستمها مشکل دارند
رضا جان ، تمامی ماژول های DDR2 که در حال حاضر به صورت استاندارد DIMM برای PC های کنونی ساخته می شوند دارای Memory Bus 64Bit هستند .
منظور شما از 32Bit دقیقا چی بود ؟
Shahryar
28-06-09, 18:59
لازم به ذکر هست ، حافظه نام برده به هیچ وجه به صورت مستقیم با GPU در ارتباط نیست ، بلکه اطلاعات ، در صورت نیاز ، ابتدا توسط واحد مدیریتی در GPU به نام Graphics Address Remapping Table (GART)l دسته بندی و به اصطلاح Manage می شوند ، سپس با توسط GPU مورد پردازش قرار می گیرند . لازم به ذکر است ، نوع این اطلاعات معمولا به گونه ای می باشد که به دلیل کمبود پهنای باند System Memory نسبت به Video Memory ، هیچ گونه کاهش Performance ی حاصل نشود . بلکه باعث بهبود کارایی کلی گرافیکی سیستم می شود .
اگر سوالی در این مورد می مونه ، در خدمتم . :11():
جمع آوری و تحلیل مطالب : سید مهدی موسوی
ممنون بابت توضیحات خوبت :1. (21):
متاسفانه تلفن زنگ نزد نشد توی یاهو ادامه بدیم . ببین شما میگی که به دلیل استفاده از GART یا همون Graphics Address Remapping Table کاهش Performance ای در استفاده از System Memory نداریم .
درسته که GART از نظر تئوری خیلی خوب به نظر میرسه ولی یک مشکلی داره که باعث میشه به نظر من کاهش Performance داشته باشیم ! البته این نظر من هست و ممکنه درست نباشه . :1. (21):
به نظر من GART باعث "TLB Trash " بیشتر میشه و این قضیه میتونه Performance را کم کنه .. :give_rose:
Mahdi_Moosavi
28-06-09, 22:37
ممنون بابت توضیحات خوبت :1. (21):
متاسفانه تلفن زنگ نزد نشد توی یاهو ادامه بدیم . ببین شما میگی که به دلیل استفاده از GART یا همون Graphics Address Remapping Table کاهش Performance ای در استفاده از System Memory نداریم .
درسته که GART از نظر تئوری خیلی خوب به نظر میرسه ولی یک مشکلی داره که باعث میشه به نظر من کاهش Performance داشته باشیم ! البته این نظر من هست و ممکنه درست نباشه . :1. (21):
به نظر من GART باعث "TLB Trash " بیشتر میشه و این قضیه میتونه Performance را کم کنه .. :give_rose:
در مورد Translation lookaside buffer کمی بیشتر توضیح بده ، دقیقا تشریح کن منظورت چه نوع افت کارایی و در چه مرحله ای از واکشی اطلاعات هست . اینطوری خیلی گنگه .
در وحله اول شما منظور من رو کمی بد برداشت کردی . به این صورت مسئله رو تشریح می کنم :
ابتدا همانطور که در پست قبل اشاره شد ، سیستم عامل در وحله اول سعی می کنه که به هیچ وجه از حافظه سیستم جهت Texture Memory استفاده نکنه . برای مثال وقتی یک VGA با حافظه 1GB در دسترس باشه ، در رزولیشن های معمول ( حداکثر 1080*1920 ) در 3D APP های موجود ، به ندرت Texture Memoryاز 1GB تجاوز می کنه . از طرفی خیلی از Game یا نرم افزار های پردازش تصویر 3 بعدی طوری کدنویسی و در نهایت بهینه سازی می شوند که در عمل استفاده از Shared System Memory کنار گذاشته میشه . از جمله این APP های معروف میشه ، بازی رایانه ای پرطرفدار GTA IV رو نام برد . همانطور که خودت هم تجربه بازی کردن این Game رو داشتی ، موتور گرافیکی این بازی ، برای مقدار تغییرات در جزئیات گرافیکی بازی ، محدودیت حجم حافظه Local رو اعمال کرده . علت این امر در واقع عدم وجود ارتباط تنگاتنگ GPU به صورت مستقیم به حافظه System Memory هست . البته موتور گرافیکی این Game مشکلات دیگه ای هم داره که به موضوع این تاپیک ارتباطی نداره .
در وحله دوم ، اگر برنامه نویسی ناچارا مجبور باشه از Shared System Memory استفاده کنه ، برنامه مورد نظرش رو در نهایت طوری بهینه سازی میکنه که اطلاعات مهمی که به صورت RealTime مورد نیاز GPU هست در این حافظه قرار نگیره ، یا به حداقل مقدار خودش برسه . اگر اینطور نبود ، به دلیل وجود اختلاف بسیار زیاد میان پهنای باند بین GPU و حافظه Local در برابر حافظه non-Local ، در صورت ارتباط بین GPU و System Memory ، کارایی گرافیکی سیستم به شدت افت می کرد . در این صورت وجود ارتباط به واسطه GART بین GPU و System Memory نه تنها باعث افزایش کارایی نمی شد ، بلکه به شدت کارایی رو کاهش می داد .
برا مثال اگه شما تو بنچ مارک های موجود اگه توجه کرده باشی ، افزایش فرکانس حافظه System Memory یا به صورت کلی افزایش پهنای باند حافظه اصلی سیستم در کارایی کلی سیستم در بازی های رایانه ای یا نرم افزار های پردازش تصاویر سه بعدی ، تاثیر خفیف و در بسیاری از موارد ، قابل چشمپوشی داره .
در واقع من در پست قبلی به هیچ وجه منظورم ، اون چیزی که شما برداشت کرده بودید نبود .
وجود یک سامانه I/O memory management مثل Gart بین GPU و System memory ، همانطور که شما گفتی ، به هیچ وجه نمی تونه پهنای باندی که یک ارتباط بدون واسطه داره رو در نهایت ایجاد کنه . ولی وجود چنین سامانه هایی در پلتفورم های کنونی برای مدیریت حافظه لازم و انکار ناپذیره .
CROSSHAIR
28-06-09, 23:08
واقعا می تونم بگم ممنون مهدی جان :11():که اینقدر زحمت میکشی
در هیچ سایتی و فرومی به این صورت با کمترین کلمات تخصصی نمی تونن من ومبتدی ها رو این قدر روشن بکنن.
می بخشید بدون تعارف عرض میکنم
واقعا سرتون سلامت باشه
به همراه عزیزان و اساتیدی که این قدر معلومات خودتون رو با دلیل و منطق بیان میکنید در جواب کوچکترین سوالات.:11():
از همین پست استفاده میکنم
و از شهریار عزیز و ارمان .عماد در بخش سخت افزار و دوستان ساسان و بقیه عزیزان بخش نرم افزار و گیم تشکر وقدر دانی میکنم.
حال کردم از پست مهدی و دلم وا شد ویکم پر حرفی کردم:love:
CROSSHAIR
28-06-09, 23:16
ممنون بابت توضیحات خوبت :1. (21):
متاسفانه تلفن زنگ نزد نشد توی یاهو ادامه بدیم . ببین شما میگی که به دلیل استفاده از GART یا همون Graphics Address Remapping Table کاهش Performance ای در استفاده از System Memory نداریم .
درسته که GART از نظر تئوری خیلی خوب به نظر میرسه ولی یک مشکلی داره که باعث میشه به نظر من کاهش Performance داشته باشیم ! البته این نظر من هست و ممکنه درست نباشه . :1. (21):
به نظر من GART باعث "TLB Trash " بیشتر میشه و این قضیه میتونه Performance را کم کنه .. :give_rose:
میبخشید بهتر شد یاهو بداد ما رسید وبحث اینجا جون گرفت :love:
mohammadkalantar
28-06-09, 23:21
دمای سی پی یو 52 درجه و دمای گرافیک 71 درجه است بایوس هم دیفالته:yes:
در ضمن آقای (masterpc) شما چه جوری می فهمید بافر HDD چنده در ضمن مگه خیلی مهمه!!!!!!!!!!!!!!!!:1. (27):
Shahryar
29-06-09, 00:15
ببین عزیز من با تمام صحبت های شما موافقم اما اون خطی که Bold کرده بودم به نظرم باید جایگزین خط آخر پست بالا بشه چون الان کاربری که میخونه فکر میکنه که به خاطر وجود GART اختلاف کارایی بین System Memory و Video Memory نداریم در حالی که همون طوری هم که خودت گفتی در پست قبل این اختلاف وجود داره همین .
اما در مورد TLB یا Translation lookaside buffer یا به عبارت ملموس ترaddress translation cache که در عملکرد GART نقش داره . در واقع GART یک سیستم مدیریت حافظه هست که به ترجمه آدرس های واقعی و مجازی کمک میکنه و TLB بخش از Cache هست که در ترجمه آدرس ها نقش داره . GART باعث میشه که کار در TLB بیشتر بشه و باعث Miss Rate بیشتر میشه . وقتی که Miss Rate یا نرخ خطا زیاد بشه توی TLB عملی با نام Trash انجام میشه که زمان زیادی را صرف رفع کردن خطا ها میکنه و همچنین باعث Trash شدن Virtual Memory هم میشه . که این زمان ها باعث کاهش کارایی سیستم میشه . :give_rose:
بحث در مورد TLB بیشترش از موضوع Shared Memory vs Dedicated Memory دور میشه به نظرم . :great:
Moein
29-06-09, 02:22
بهتر نیست یک کم سطح صحبت رو بیارید پایین تر تا کسانی مثل من متوجه بشن و بتونن بخونن موضوع ها رو؟!؟
reza76622201
29-06-09, 06:48
:1. (27)::1. (27)::1. (27): 1920*1200
نه اونقدر هم گرافیک قوی نیست. من 260gtx دارم و با آخرین تنظیمات باز هم هر یک دقیقه ای یک تیکی داره و طبیعی است
اگر بخواهید توی این بازی کاملا بدون تیک باشه باید کارت گرافیک قویتر باشه و ضمنا توی ویندوز تمامی service های غیر ضروری و آنتی ویروس و نرم افزارهای جانبی نصب شده ویندوز رو توی startup به حالت disable در بیارید و اونوقت مقداری از بار کاری cpu و رم کاسته می شود و بازی راحت تر و روان تر اجرا می شود
ضمنا توی تنظیمات بازی گزینه های antialising رو به حالت off و به کمترین مقدار کاهش دهید . این گزینه antialising بدجوری سرعت بازیها رو کاهش می دهد.
موفق باشید.
دوست عزيز بنده پردازنده E7300 دارم و VGA MSI N9600GT-512MB DDR3/OC و بازي Under Cover رو روي رزولوشن(1200٭1920) با بالاترين تنظيمان گرافيکي به راحتي اجرا مي کنم. فقط جاهايي که تراکم گرافيکي يه کم بالاست يه ذره Slow ميشه . با توجه به اين مساله و سيستم بالاتر ايشون بايد راحت بتونن اين بازي رو اجرا کنن.
بازم تاکيد مي کنم RAM 64Bit Patriot مسائل اينچنيني زياد بوجود مياره. با يه RAM 32Bit حتما تست کنيد.
Stream
29-06-09, 08:48
در وحله دوم ، اگر برنامه نویسی ناچارا مجبور باشه از Shared System Memory استفاده کنه ، برنامه مورد نظرش رو در نهایت طوری بهینه سازی میکنه که اطلاعات مهمی که به صورت RealTime مورد نیاز GPU هست در این حافظه قرار نگیره ، یا به حداقل مقدار خودش برسه . اگر اینطور نبود ، به دلیل وجود اختلاف بسیار زیاد میان پهنای باند بین GPU و حافظه Local در برابر حافظه non-Local ، در صورت ارتباط بین GPU و System Memory ، کارایی گرافیکی سیستم به شدت افت می کرد . در این صورت وجود ارتباط به واسطه GART بین GPU و System Memory نه تنها باعث افزایش کارایی نمی شد ، بلکه به شدت کارایی رو کاهش می داد .
برا مثال اگه شما تو بنچ مارک های موجود اگه توجه کرده باشی ، افزایش فرکانس حافظه System Memory یا به صورت کلی افزایش پهنای باند حافظه اصلی سیستم در کارایی کلی سیستم در بازی های رایانه ای یا نرم افزار های پردازش تصاویر سه بعدی ، تاثیر خفیف و در بسیاری از موارد ، قابل چشمپوشی داره .
کل قضیه همینه.
اینکه چقدر استفاده از System Memory نسبت به Dedicated Memory باعث افت در کارایی میشه (یا اصلا میشه یا خیر!) بستگی به نوع برنامه نویسی داره. اگه اطلاعاتی که در محاسبات Vector ها نیاز داریم رو در System Memory ذخیره کنیم به خاطر وجود Latency بالا شدیدا کاهش Performance رو احساس می کنیم، حتی به فرض اینکه در TLB Trash هم نداشته باشیم.
یکی از ضعف های بازی CRYSIS همین استفاده زیاد از System Memory بود، که باعث می شد کارایی پایین بیاد و نیاز به سخت افزارهای قوی تر احساس بشه.
در حالی که در CRYSIS Warhead استفاده بهینه تر از System Memory در کنار Dedicated Memory باعث شد کارایی به میزان قابل توجهی نسبت به CRYSIS بالاتر بره، با وجود اینکه حجم Texture ها و جزئیاتشون نسبت به قبل بیشتر هم شده بود. طوری که عاملی که قبلا باعث کاهش Performance شده بود تبدیل شد به مهمترین دلیل افزایش Performance.
چیزی که مهمه اینه که برنامه نویس حرفه ای از وجود Drawback های استفاده از System Memory دقیقا اطلاع داره، و هر وقت نیاز داره از System Memory استفاده کنه دقیقا با آگاهی نسبت به این قضیه طوری برنامه نویسی می کنه که وجود این مشکلات مانعی در Performance نباشند. (این مسئله خودش یک هنر هست!)
Mahdi_Moosavi
29-06-09, 11:28
دوست عزيز بنده پردازنده E7300 دارم و VGA MSI N9600GT-512MB DDR3/OC و بازي Under Cover رو روي رزولوشن(1200٭1920) با بالاترين تنظيمان گرافيکي به راحتي اجرا مي کنم. فقط جاهايي که تراکم گرافيکي يه کم بالاست يه ذره Slow ميشه . با توجه به اين مساله و سيستم بالاتر ايشون بايد راحت بتونن اين بازي رو اجرا کنن.
بازم تاکيد مي کنم RAM 64Bit Patriot مسائل اينچنيني زياد بوجود مياره. با يه RAM 32Bit حتما تست کنيد.
رضا جان ، منظورت رو از Ram 32bit نامفهومه . جواب پست قبلی من رو نمی دی ؟
رضا جان ، تمامی ماژول های DDR2 که در حال حاضر به صورت استاندارد DIMM برای PC های کنونی ساخته می شوند دارای Memory Bus 64Bit هستند .
منظور شما از 32Bit دقیقا چی بود ؟
mohammadkalantar
29-06-09, 11:47
دوستان واقعا از پست های جالبتون متشکرم بگی نگی یه چیزای فهمیدم ولی می خواستم ببینم در نهایت جواب سوال دوم و سومم دقیقا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟:great:
reza76622201
30-06-09, 07:48
رضا جان ، منظورت رو از Ram 32bit نامفهومه . جواب پست قبلی من رو نمی دی ؟
سلام مهدي جان. پاسخ شما در دو لينک زير:
Only the registered members can see the link
Only the registered members can see the link
توي بازار لينک اول 64 بيتي و گرونتره و لينک دوم به 32 بيتي معروفه و ارزونتره(سري معادل BUS 800) . آيا به نظر شما اين جنبه تبليغاتي داره؟
توي بازار RAM هاي پاتريوت با Heat Sink قرمز رنگ روشون 64bit نوشته و روي رمهاي پاتريوت با هيت سينک آبي چيزي نوشته نشده و به 32 بيتي معروفند. نظر شما چيه عزيز؟
reza76622201
30-06-09, 08:14
دوستان واقعا از پست های جالبتون متشکرم بگی نگی یه چیزای فهمیدم ولی می خواستم ببینم در نهایت جواب سوال دوم و سومم دقیقا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟:great:
محمد آقا. من مشکل شما رو روي يک سيستمي که بستم داشتم. رمهاي Patriot که داراي HeatSink قرمز رنگ هستند و به 64Bit معروفند روي اکثر سيستمها باعث اختلالهايي نظير همين مشکلي که شما داريد(CPU Usage بيخود بالا ميره و ...) مي شوند. براي بار سوم تاکيد مي کنم سيستمتون رو با رمهاي معمولي جنس خوب امتحان کنيد. مثلا Corsair 2*1GB DDR2/BUS 800 CL5 DHX انتخاب خوبيه. احتمال خيلي زياد مشکلتون حل ميشه.
Mahdi_Moosavi
30-06-09, 11:32
سلام مهدي جان. پاسخ شما در دو لينک زير:
Only the registered members can see the link
Only the registered members can see the link
توي بازار لينک اول 64 بيتي و گرونتره و لينک دوم به 32 بيتي معروفه و ارزونتره(سري معادل BUS 800) . آيا به نظر شما اين جنبه تبليغاتي داره؟
توي بازار RAM هاي پاتريوت با Heat Sink قرمز رنگ روشون 64bit نوشته و روي رمهاي پاتريوت با هيت سينک آبي چيزي نوشته نشده و به 32 بيتي معروفند. نظر شما چيه عزيز؟
رضا جان ، این موارد کاملا جنبه تبیغاتی داره .
رم های با سینک آبی رنگ از سری Value هستند دارای چیپ های معمولی هستند . این چیپ ها حتی در ولتاژ های بالا ( بالای 2.3v ) ، به ندرت بیشتر از 950Mhz اورکلاک می شن .
رم های با سینک قرمز ار سری Blood Iron هستند و دارای چیپ های نیمه حرفه ای هستند . به صورتی که حتی با ولتاژ های زیر 2v به راحتی تا 1000Mhz اورکلاک می شن .
در واقع تفاوتشون در نوع و کیفیت Memory Chip های به کار رفته درشون هست ، نه Memory Bus .
.D3VIL.
30-06-09, 17:56
رم های با سینک قرمز ار سری Blood Iron هستند و دارای چیپ های نیمه حرفه ای هستند . به صورتی که حتی با ولتاژ های زیر 2v به راحتی تا 1000Mhz اورکلاک می شن .
در واقع تفاوتشون در نوع و کیفیت Memory Chip های به کار رفته درشون هست ، نه Memory Bus .
آقا مهدی من توی سایت رسمی Patriot گشت میزدم نه رمی با نام Blood Iron هست نه رمی مثل این Heatsink آبی ها.؟! (SE)
البته رم هایی با تایمینگ 5-5-5-12 / 1.9V / 800MHZ هستند ولی Blood Iron نیست!
همین Blood Iron هارو هم تا 1070MHZ با ولتاژ 2.0 اورکلاک پایدار کردم. فقط tRas از 12 رفت رو 15 .
Mahdi_Moosavi
30-06-09, 18:09
آقا مهدی من توی سایت رسمی Patriot گشت میزدم نه رمی با نام Blood Iron هست نه رمی مثل این Heatsink آبی ها.؟! (SE)
البته رم هایی با تایمینگ 5-5-5-12 / 1.9V / 800MHZ هستند ولی Blood Iron نیست!
در مورد مدل Blood Iron حق با شماست . این رم فقط به سفارش گروه مهندسی فرآیند توسط کمپانی Patriot تولید میشه . اینجا (Only the registered members can see the link) می تونید مشخصاتش رو ملاحضه کنید .
مشخصات رم های Value با سینک آبی رنگ رو هم می تونید در این لینک (Only the registered members can see the link) مشاهده کنید .
zclient
06-02-10, 03:57
در مورد Translation lookaside buffer کمی بیشتر توضیح بده ، دقیقا تشریح کن منظورت چه نوع افت کارایی و در چه مرحله ای از واکشی اطلاعات هست . اینطوری خیلی گنگه .
در وحله اول شما منظور من رو کمی بد برداشت کردی . به این صورت مسئله رو تشریح می کنم :
ابتدا همانطور که در پست قبل اشاره شد ، سیستم عامل در وحله اول سعی می کنه که به هیچ وجه از حافظه سیستم جهت Texture Memory استفاده نکنه . برای مثال وقتی یک VGA با حافظه 1GB در دسترس باشه ، در رزولیشن های معمول ( حداکثر 1080*1920 ) در 3D APP های موجود ، به ندرت Texture Memoryاز 1GB تجاوز می کنه . از طرفی خیلی از Game یا نرم افزار های پردازش تصویر 3 بعدی طوری کدنویسی و در نهایت بهینه سازی می شوند که در عمل استفاده از Shared System Memory کنار گذاشته میشه . از جمله این APP های معروف میشه ، بازی رایانه ای پرطرفدار GTA IV رو نام برد . همانطور که خودت هم تجربه بازی کردن این Game رو داشتی ، موتور گرافیکی این بازی ، برای مقدار تغییرات در جزئیات گرافیکی بازی ، محدودیت حجم حافظه Local رو اعمال کرده . علت این امر در واقع عدم وجود ارتباط تنگاتنگ GPU به صورت مستقیم به حافظه System Memory هست . البته موتور گرافیکی این Game مشکلات دیگه ای هم داره که به موضوع این تاپیک ارتباطی نداره .
در وحله دوم ، اگر برنامه نویسی ناچارا مجبور باشه از Shared System Memory استفاده کنه ، برنامه مورد نظرش رو در نهایت طوری بهینه سازی میکنه که اطلاعات مهمی که به صورت RealTime مورد نیاز GPU هست در این حافظه قرار نگیره ، یا به حداقل مقدار خودش برسه . اگر اینطور نبود ، به دلیل وجود اختلاف بسیار زیاد میان پهنای باند بین GPU و حافظه Local در برابر حافظه non-Local ، در صورت ارتباط بین GPU و System Memory ، کارایی گرافیکی سیستم به شدت افت می کرد . در این صورت وجود ارتباط به واسطه GART بین GPU و System Memory نه تنها باعث افزایش کارایی نمی شد ، بلکه به شدت کارایی رو کاهش می داد .
برا مثال اگه شما تو بنچ مارک های موجود اگه توجه کرده باشی ، افزایش فرکانس حافظه System Memory یا به صورت کلی افزایش پهنای باند حافظه اصلی سیستم در کارایی کلی سیستم در بازی های رایانه ای یا نرم افزار های پردازش تصاویر سه بعدی ، تاثیر خفیف و در بسیاری از موارد ، قابل چشمپوشی داره .
در واقع من در پست قبلی به هیچ وجه منظورم ، اون چیزی که شما برداشت کرده بودید نبود .
وجود یک سامانه I/O memory management مثل Gart بین GPU و System memory ، همانطور که شما گفتی ، به هیچ وجه نمی تونه پهنای باندی که یک ارتباط بدون واسطه داره رو در نهایت ایجاد کنه . ولی وجود چنین سامانه هایی در پلتفورم های کنونی برای مدیریت حافظه لازم و انکار ناپذیره .
سلام
بحث جالبیه
به هر حال درسته یکم قدیمیه ولی خب! برا من سوال پیش اومده که با اجازه از اساتید میپرسم :
1- در گرافیک های Onboard که Dedicated memory ندارن و از رم سیستم استفاده میکنن ، کاهش کارایی نسبت به گرافیک های Discrete به دلیل عدم وجود ارتباط مستقیم با حافظه ی اختصاصیه!؟
2- تا جایی که من از صبحت این استادم دستگیرم شد وجود GART اصطلاحا یه شمشیر دو لبه هست که هم میتونه خوب باشه و هم میتونه بد! و همچنین تنها کارش، مدیریت حافظه اشتراکیه درسته!؟ خب تو سیستم هایی که دارای گرافیک آنبورد هستن(فرض رو پلتفرم قدیمی اینتل که Memory Controller و Integrated video در NB وجود داره در نظر میگیریم!) و پهنای باند System memory بالا باشه وجود GART میتونه مفید باشه؟ به عنوان مثال اگه ما فرکانس System memory رو اورکلاک کنیم که باعث افزایش پهنای باند بشه بطوری که پهنای باند از پهنای باند گرافیک بالاتر بره قضیه چطور میشه!؟ اگه همین قضیه در مورد سیستم هایی که دارای کارت گرافیک هستن و لازم شه از shared system memory هم استفاده شه که پهنای باندش از پهنای باند video memory بیشتر باشه ، وجود GART چطور میتونه باشه!؟
ممنون!:give_rose:
Mahdi_Moosavi
06-02-10, 20:03
سلام
بحث جالبیه
به هر حال درسته یکم قدیمیه ولی خب! برا من سوال پیش اومده که با اجازه از اساتید میپرسم :
1- در گرافیک های Onboard که Dedicated memory ندارن و از رم سیستم استفاده میکنن ، کاهش کارایی نسبت به گرافیک های Discrete به دلیل عدم وجود ارتباط مستقیم با حافظه ی اختصاصیه!؟
ممنون!:give_rose:
سوال های خیلی خوبی پرسیدید .
خیر ، در سیستم های مبتنی بر پردازنده های گرافیکی مجتمع ( IGP ) که اصطلاحا آنبرد نامیده می شن به دلیل کاهش قیمت تمام شده سیستم از پردازنده گرافیکی ( GPU ) نسبتا ضعیف استفاده میشه . در واقع چون این سیستم ها مصارف Gaming ندارند .. IGP طوری طراحی میشه که در بهترین حالت از پس مصارف یک HTPC (Only the registered members can see the link)بر بیاد .
در واقع گلوگاه اصلی خود IGP هست و به همین علت نیاز چندانی هم به پهنای باند بالای حافظه برای Feed کردن IGP احتیاج نیست .
2- تا جایی که من از صبحت این استادم دستگیرم شد وجود GART اصطلاحا یه شمشیر دو لبه هست که هم میتونه خوب باشه و هم میتونه بد! و همچنین تنها کارش، مدیریت حافظه اشتراکیه درسته!؟ خب تو سیستم هایی که دارای گرافیک آنبورد هستن(فرض رو پلتفرم قدیمی اینتل که Memory Controller و Integrated video در NB وجود داره در نظر میگیریم!) و پهنای باند System memory بالا باشه وجود GART میتونه مفید باشه؟ به عنوان مثال اگه ما فرکانس System memory رو اورکلاک کنیم که باعث افزایش پهنای باند بشه بطوری که پهنای باند از پهنای باند گرافیک بالاتر بره قضیه چطور میشه!؟ اگه همین قضیه در مورد سیستم هایی که دارای کارت گرافیک هستن و لازم شه از shared system memory هم استفاده شه که پهنای باندش از پهنای باند video memory بیشتر باشه ، وجود GART چطور میتونه باشه!؟
- تا جایی که من از صبحت این استادم دستگیرم شد وجود GART اصطلاحا یه شمشیر دو لبه هست که هم میتونه خوب باشه و هم میتونه بد!
خیر ، وجود چنین سامانه ای جزو ملزومات یک سیستم هماهنگ مبتنی بر پردازنده گرافیکی هست . در واقع عدم وجود چنین سامانه ای، GPU رو از نظر ارتباط با حافظه اصلی سیستم ( RAM ) فلج می کنه .
و همچنین تنها کارش، مدیریت حافظه اشتراکیه درسته!؟بله . همینطوره .
خب تو سیستم هایی که دارای گرافیک آنبورد هستن(فرض رو پلتفرم قدیمی اینتل که Memory Controller و Integrated video در NB وجود داره در نظر میگیریم!) و پهنای باند System memory بالا باشه وجود GART میتونه مفید باشه؟این سوال رو در بند بالا جواب دادم .
به عنوان مثال اگه ما فرکانس System memory رو اورکلاک کنیم که باعث افزایش پهنای باند بشه بطوری که پهنای باند از پهنای باند گرافیک بالاتر بره قضیه چطور میشه!؟پهنای باند حافظه مقوله ای بسیار پیچیده هست که اگر بخوایم در موردش دقیق بحث کنیم، واسه خودش فلسفه داره .
در این حالت 2 احتمال رو میشه در نظر گرفت :
1 - پهنای باند حافظه اینقدر زیاد میشه که سامانه مدیریت حافظه از پس مدیریت این مقدار بر نمیاد، در نتیجه سیستم ناپایدار میشه .
2 - پهنای باند در صورتی مجال برای عرض اندام پیدا کنه ( ولو به مقدار کم ) تاثیر مثبت خودش رو می گذاره و از این نظر محدودیتی وجود نداره . یعنی اگر سیستم ناپایدار نشه، افزایش کارایی هم ادامه داره .
اگه همین قضیه در مورد سیستم هایی که دارای کارت گرافیک هستن و لازم شه از shared system memory هم استفاده شه که پهنای باندش از پهنای باند video memory بیشتر باشه ، وجود GART چطور میتونه باشه!؟این مورد رو حقیقتا اطلاع دقیق ندارم ! چون نه مطلبی در موردش خوندم، نه عملا تست کردم . ولی آنچه در این مورد مطمئن هستم اینه که GPU در بیشتر مواقع Dedicated memory رو به shared system memory ترجیح میده . در نتیجه پهنای باند بیشتر shared system memory تصور نمی کنم تاثیر محسوسی در عملکرد کلی داشته باشه .
zclient
06-02-10, 20:49
سوال های خیلی خوبی پرسیدید .
خیر ، در سیستم های مبتنی بر پردازنده های گرافیکی مجتمع ( IGP ) که اصطلاحا آنبرد نامیده می شن به دلیل کاهش قیمت تمام شده سیستم از پردازنده گرافیکی ( GPU ) نسبتا ضعیف استفاده میشه . در واقع چون این سیستم ها مصارف Gaming ندارند .. IGP طوری طراحی میشه که در بهترین حالت از پس مصارف یک HTPC (Only the registered members can see the link)بر بیاد .
در واقع گلوگاه اصلی خود IGP هست و به همین علت نیاز چندانی هم به پهنای باند بالای حافظه برای Feed کردن IGP احتیاج نیست .
خیر ، وجود چنین سامانه ای جزو ملزومات یک سیستم هماهنگ مبتنی بر پردازنده گرافیکی هست . در واقع عدم وجود چنین سامانه ای، GPU رو از نظر ارتباط با حافظه اصلی سیستم ( RAM ) فلج می کنه .
بله . همینطوره .
این سوال رو در بند بالا جواب دادم .
پهنای باند حافظه مقوله ای بسیار پیچیده هست که اگر بخوایم در موردش دقیق بحث کنیم، واسه خودش فلسفه داره .
در این حالت 2 احتمال رو میشه در نظر گرفت :
1 - پهنای باند حافظه اینقدر زیاد میشه که سامانه مدیریت حافظه از پس مدیریت این مقدار بر نمیاد، در نتیجه سیستم ناپایدار میشه .
2 - پهنای باند در صورتی مجال برای عرض اندام پیدا کنه ( ولو به مقدار کم ) تاثیر مثبت خودش رو می گذاره و از این نظر محدودیتی وجود نداره . یعنی اگر سیستم ناپایدار نشه، افزایش کارایی هم ادامه داره .
این مورد رو حقیقتا اطلاع دقیق ندارم ! چون نه مطلبی در موردش خوندم، نه عملا تست کردم . ولی آنچه در این مورد مطمئن هستم اینه که GPU در بیشتر مواقع Dedicated memory رو به shared system memory ترجیح میده . در نتیجه پهنای باند بیشتر shared system memory تصور نمی کنم تاثیر محسوسی در عملکرد کلی داشته باشه .
مهندس جان خیلی لطف کردی:give_rose: