Dedicated versus Shared Graphics Memory
نقل قول:
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
لطفا به قسمت shared system memory دقت کنید!!!!!!!!!!!!!!!!
ببینم اگه دوتا دیگه رم 1gig بندازم بهتر می شه؟:1. (26):
دوست عزیز ، به دلیل ارتباط تنگاتنگ و هر چه بیشتر بین System Memory و Dedicated Video Memory در سیستم های که داری اسلات PCI-E هستند ، وجود چنین قابلیتی کاملا عادی هست .
در واقع اون مقداری که به عنوان Shared System Memory مشخص شده ، فقط در هنگامی که OS احساس کنه که Video Memory با کمبود مواجه میشه به صورت موقتی به صورت بخشی از Texture Memory به حجم Video Memory اضافه میشه .
لازم به ذکر هست ، حافظه نام برده به هیچ وجه به صورت مستقیم با GPU در ارتباط نیست ، بلکه اطلاعات ، در صورت نیاز ، ابتدا توسط واحد مدیریتی در GPU به نام Graphics Address Remapping Table (GART)l دسته بندی و به اصطلاح Manage می شوند ، سپس توسط GPU مورد پردازش قرار می گیرند . لازم به ذکر است ، نوع این اطلاعات معمولا به گونه ای می باشد که به دلیل کمبود پهنای باند System Memory نسبت به Video Memory ، هیچ گونه کاهش Performance ی حاصل نشود . بلکه باعث بهبود کارایی کلی گرافیکی سیستم می شود .
در واقع آنچه به عنوان WDDM 1.0 در Windows Vista و نمونه جدید و تکامل یافته اش در Windows 7 که WDDM1.1 نام برده میشه با کمک API های جدید و درایور های جدید کارت های گرافیک ، تلاش می کنند این ارتباط تنگاتنگ هرچه سریعتر و بهینه تر انجام بگیره .
تو این دیاگرام می تونید ، طریقه و مسیر ایجاد این ارتباط رو در سیستم های دارای کارت گرافیک به صورت Discrete ملاحضه کنید :
اما دوستانی که در مورد غیر فعال کردن یا تغییر دادن این مقدار حافظه توسط یک Option در Bios اظهار نظر کردند ، باید بگم که این مدل آپشن ها در سیستم های مبتنی بر Integrated graphics adapter وجود داره ، که معمولا GPU در داخل NB تعبیه شده ( به اصطلاح کارت های گرافیک Onboard ) .
در واقع در این مدل سیستم ها دیگه حافظه ای به نام Dedicated Video Memory وجود خارجی نخواهد داشت ، بلکه ارتباط GPU فقط با حافظه System Memory که اون هم به واسطه GART صورت می گیره ، خلاصه میشه . در واقع در این سیستم ها می توان مقدار حافظه Share شده را توسط Option های مربوطه کنترل کرد .
تو این دیاگرام هم مطالب بالا صدق می کنه :
اگر سوالی در این مورد می مونه ، در خدمتم . :11():
جمع آوری و تحلیل مطالب : سید مهدی موسوی
پاسخ: Dedicated versus Shared Graphics Memory
نقل قول:
لازم به ذکر هست ، حافظه نام برده به هیچ وجه به صورت مستقیم با GPU در ارتباط نیست ، بلکه اطلاعات ، در صورت نیاز ، ابتدا توسط واحد مدیریتی در GPU به نام Graphics Address Remapping Table (GART)l دسته بندی و به اصطلاح Manage می شوند ، سپس با توسط GPU مورد پردازش قرار می گیرند . لازم به ذکر است ، نوع این اطلاعات معمولا به گونه ای می باشد که به دلیل کمبود پهنای باند System Memory نسبت به Video Memory ، هیچ گونه کاهش Performance ی حاصل نشود . بلکه باعث بهبود کارایی کلی گرافیکی سیستم می شود .
اگر سوالی در این مورد می مونه ، در خدمتم . :11():
جمع آوری و تحلیل مطالب : سید مهدی موسوی
ممنون بابت توضیحات خوبت :1. (21):
متاسفانه تلفن زنگ نزد نشد توی یاهو ادامه بدیم . ببین شما میگی که به دلیل استفاده از GART یا همون Graphics Address Remapping Table کاهش Performance ای در استفاده از System Memory نداریم .
درسته که GART از نظر تئوری خیلی خوب به نظر میرسه ولی یک مشکلی داره که باعث میشه به نظر من کاهش Performance داشته باشیم ! البته این نظر من هست و ممکنه درست نباشه . :1. (21):
به نظر من GART باعث "TLB Trash " بیشتر میشه و این قضیه میتونه Performance را کم کنه .. :give_rose:
پاسخ: Dedicated versus Shared Graphics Memory
نقل قول:
ممنون بابت توضیحات خوبت :1. (21):
متاسفانه تلفن زنگ نزد نشد توی یاهو ادامه بدیم . ببین شما میگی که به دلیل استفاده از GART یا همون Graphics Address Remapping Table کاهش Performance ای در استفاده از System Memory نداریم .
درسته که GART از نظر تئوری خیلی خوب به نظر میرسه ولی یک مشکلی داره که باعث میشه به نظر من کاهش Performance داشته باشیم ! البته این نظر من هست و ممکنه درست نباشه . :1. (21):
به نظر من GART باعث "TLB Trash " بیشتر میشه و این قضیه میتونه Performance را کم کنه .. :give_rose:
در مورد Translation lookaside buffer کمی بیشتر توضیح بده ، دقیقا تشریح کن منظورت چه نوع افت کارایی و در چه مرحله ای از واکشی اطلاعات هست . اینطوری خیلی گنگه .
در وحله اول شما منظور من رو کمی بد برداشت کردی . به این صورت مسئله رو تشریح می کنم :
ابتدا همانطور که در پست قبل اشاره شد ، سیستم عامل در وحله اول سعی می کنه که به هیچ وجه از حافظه سیستم جهت Texture Memory استفاده نکنه . برای مثال وقتی یک VGA با حافظه 1GB در دسترس باشه ، در رزولیشن های معمول ( حداکثر 1080*1920 ) در 3D APP های موجود ، به ندرت Texture Memoryاز 1GB تجاوز می کنه . از طرفی خیلی از Game یا نرم افزار های پردازش تصویر 3 بعدی طوری کدنویسی و در نهایت بهینه سازی می شوند که در عمل استفاده از Shared System Memory کنار گذاشته میشه . از جمله این APP های معروف میشه ، بازی رایانه ای پرطرفدار GTA IV رو نام برد . همانطور که خودت هم تجربه بازی کردن این Game رو داشتی ، موتور گرافیکی این بازی ، برای مقدار تغییرات در جزئیات گرافیکی بازی ، محدودیت حجم حافظه Local رو اعمال کرده . علت این امر در واقع عدم وجود ارتباط تنگاتنگ GPU به صورت مستقیم به حافظه System Memory هست . البته موتور گرافیکی این Game مشکلات دیگه ای هم داره که به موضوع این تاپیک ارتباطی نداره .
در وحله دوم ، اگر برنامه نویسی ناچارا مجبور باشه از Shared System Memory استفاده کنه ، برنامه مورد نظرش رو در نهایت طوری بهینه سازی میکنه که اطلاعات مهمی که به صورت RealTime مورد نیاز GPU هست در این حافظه قرار نگیره ، یا به حداقل مقدار خودش برسه . اگر اینطور نبود ، به دلیل وجود اختلاف بسیار زیاد میان پهنای باند بین GPU و حافظه Local در برابر حافظه non-Local ، در صورت ارتباط بین GPU و System Memory ، کارایی گرافیکی سیستم به شدت افت می کرد . در این صورت وجود ارتباط به واسطه GART بین GPU و System Memory نه تنها باعث افزایش کارایی نمی شد ، بلکه به شدت کارایی رو کاهش می داد .
برا مثال اگه شما تو بنچ مارک های موجود اگه توجه کرده باشی ، افزایش فرکانس حافظه System Memory یا به صورت کلی افزایش پهنای باند حافظه اصلی سیستم در کارایی کلی سیستم در بازی های رایانه ای یا نرم افزار های پردازش تصاویر سه بعدی ، تاثیر خفیف و در بسیاری از موارد ، قابل چشمپوشی داره .
در واقع من در پست قبلی به هیچ وجه منظورم ، اون چیزی که شما برداشت کرده بودید نبود .
وجود یک سامانه I/O memory management مثل Gart بین GPU و System memory ، همانطور که شما گفتی ، به هیچ وجه نمی تونه پهنای باندی که یک ارتباط بدون واسطه داره رو در نهایت ایجاد کنه . ولی وجود چنین سامانه هایی در پلتفورم های کنونی برای مدیریت حافظه لازم و انکار ناپذیره .
پاسخ: Dedicated versus Shared Graphics Memory
نقل قول:
ممنون بابت توضیحات خوبت :1. (21):
متاسفانه تلفن زنگ نزد نشد توی یاهو ادامه بدیم . ببین شما میگی که به دلیل استفاده از GART یا همون Graphics Address Remapping Table کاهش Performance ای در استفاده از System Memory نداریم .
درسته که GART از نظر تئوری خیلی خوب به نظر میرسه ولی یک مشکلی داره که باعث میشه به نظر من کاهش Performance داشته باشیم ! البته این نظر من هست و ممکنه درست نباشه . :1. (21):
به نظر من GART باعث "TLB Trash " بیشتر میشه و این قضیه میتونه Performance را کم کنه .. :give_rose:
میبخشید بهتر شد یاهو بداد ما رسید وبحث اینجا جون گرفت :love: