اتفاقا میگه با هر دو و با سیستمهای قوی تست کردم.اینتل زمان تاخیر کمتری داره.من از گفته کسی طرفداری نمیکنم.احساس میکنم واقعا هیچ فرقی بینشون نیست و فقط تفاوت قیمته.نقل قول:
Printable View
اتفاقا میگه با هر دو و با سیستمهای قوی تست کردم.اینتل زمان تاخیر کمتری داره.من از گفته کسی طرفداری نمیکنم.احساس میکنم واقعا هیچ فرقی بینشون نیست و فقط تفاوت قیمته.نقل قول:
این ویدیو کامل نشون میده پردازنده های نسل سوم رایزن به خوبی بهینه سازی شدند . من نمیدونم اون شخص چه کسی هست . من بر اساس تجربه کاریم حرف میزنم خیلی رک میگم بر اساس داده های خام این حرف رو نمیزنم .نقل قول:
خوشبختانه کسی با توصیه های من تا به حال ضرر نکرده است ولی متاسفانه جدیدا مشاوره های یکسری از کاربران در انجمن به شدت غیر علمی شده است و متاسفانه پیشنهاد بر اساس شنیده هاست نه تجربیات
مشاوره انتخاب قطعات یک کار تخصصیه که مثل تمام رشته های دیگه باید علم و تجربه اون را داشت .
اگر توجه کرده باشین من در اول پست در مورد رایزن نسل دوم پرسیدم.اونجا هم ما در مورد نسل دوم صحبت کردیم نه سوم و ایشون i5 8400 یا i5 9400f رو به r2600 ترجیح داد.نشنیده که تجربه کرده بالاخره با vs کار کرده تجربشو میگه.من هم نه ایشون رو میشناسم نه چیز دیگه ای .نظرشو پرسیدم.احتمالا در مورد نسل سوم با شما هم عقیده باشه.باز هم ممنون از راهنمایینقل قول:
شما برنامه نویسی میکنین و با نخ ها آشنایید؟نقل قول:
اگه بله ، پس قطعا باید جواب این سئوال را تا حدودی بدونین .
اول اینکه حداکثر پردازنده برای این بازی ، i7 3770k هست :
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
در یک نتیجه گیری ساده از همین ، میشه گفت پردازنده ای از این قویتر (که همین فرکانس و کش و ... را داشته باشه) ، هیچ تفاوت عملکردی با این پردازنده نخواهند داشت .
بنابراین کاملا مشخص هست که پردازنده های i5 8400 و i7 8700k (که فرکانسی بالاتر و هسته های بیشتر از 3770K دارن) ، و همچنین پردازنده های بالاتر از این دو پردازنده هم در عملکردشون هیچ تفاوتی ندارن .
قیاس این دو پردازنده ی i5 8400 و i7 8700k در بازی asc origins که خوبه . شما اگه پردازنده ی thread ripper 3970x هم بگیرید یا در تست ها ببینید ، عملکردش در این بازی ، هیچ فرقی با 3770K نخواهد داشت . شاید در مواردی بدتر هم بشه . این بدتر بودن ، ممکنه بخاطر قدیمی تر بودن بازی نسبت به پردازنده یا کلاک کمتر پردازنده باشه .
اگه از لحاظ تخصصی تر بخواین بررسی کنین ، تفاوت داشتن یا نداشتن پردازنده ها با قدرت مختلف (تعداد هسته ها و فرکانس مختلف) ، بسته به تعداد نخ ها و بهینه بودن نخ ها و حجم پردازش اون نخ از لحاظ کدنویسی (و حتی به سرعت رم و گاها هارد) در اون نرم افزار یا بازی داره .
یه بازی یا نرم افزاری که در یک لحظه ، 4 نخ را بصورت همزمان به مدت مثلا 4 ثانیه میخواد پردازش کنه ، شما این نرم افزار و بازی را اون هم به شرطی که کدهاش بهینه نوشته شده باشن ، در یه پردازنده ی i7 4790K اجرا کنید ، همون سرعت خروجی ای را میگیرید که در پردازنده ی thread ripper 3970x اجرا کنید .حتی شاید اندکی در i7 4790K ، بخاطر کلاکش سریعتر اجرا بشه .
تفاوت دقیق پردازنده ی قویتر (تعداد هسته و فرکانس و کش بیشتر) با پردازنده ی ضعیف تر (تعداد هسته و فرکانس و کش بیشتر) ، زمانی دقیق مشخص میشه که یک برنامه یا بازی ای باشه که همزمان به اندازه ی تعداد هسته های منظقی پردازنده ای که هسته های بیشتری داره ، اجرا کنه (نخ های برنامه باید بهینه باشه) .
یکی از بهترین نرم افزارها برای اینکار نرم افزار maxon cinebench هست .
درباره ی عملکرد پردازنده ها در برنامه ها ، در این پست :
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
و همچنین بصورت کاملا مفصل ، در تاپیک زیر ، توضیح داده شد :
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
بله.نقل قول:
طبق همون لینک در پست 5 ، پردازنده ی i5 9400f ، حدود 10 درصد سریعتر از ryzen 5 2600 در visual studio با زبان ++C عمل میکنه .
اما ryzen 5 3600 هم حدود 15 درصد از i5 9400f قویتر عمل میکنه . از i5 9600K هم بهتر عمل میکنه .
همونطور که استاد امید گفتن ، تغییرات در نسل سوم رایزن زیاد بود .
پس نتیجه میگیریم نسل دوم amd در مقابل i5 8400 یه ذره ضعیفه درسته؟نقل قول:
نه .نقل قول:
گفتم که . بسته به نرم افزار داره .
اینکه نرم افزار کدش چقدر سنگین و مخصوصا بهینه هست و ... .
اگه نرم افزارهای رندرگیری سنگین که تا پایان شون از تمام توان پردازنده میتونن کار بکشن تست بشه (مثل cinema 4d) ، پردازنده ی ryzen 5 2600 به مراتب قویتر از i5 8400 هست .
اما نخ های ویژال استودیو ، محدودن . بنابراین استفاده اش از هسته ها هم محدودتر هه . خیلی از اوقات هم منتظر بارگذاری اطلاعات پروژه از هارد میمونن .
عذر میخوام منظورم فقط در ویژوال استودیو هست.چون خواهر بنده اهل گیم و اینا نیست.نقل قول:
پس این جمله که Compiler ها Intel بسیار قوی هستش و بیشترین بهینه سازی رو با Microsoft دارد به نظر شما اشتباهه.
از بازی حرفی نزدم.نقل قول:
هر چند بازی هم مثل نرم افزار هست . شاید تفاوت های کوچیکی داشته باشه.
همچین چیزی تا حالا نشنیدم .نقل قول:
اطلاع دقیقی ندارم ولی فکر نکنم درست باشه .
نرم افزار Intel C++ Compiler داریم که کمپایلر سی پلاس پلاس هست . مثل همه ی کمپایلرهای دیگه ی سی پلاس پلاس . ربطی به این نداره که زبان ماشین یا همون زبان پردازنده ، کمپایلر داشته باشه . اصلا کمپایلرها برای این وجود دارن که زبان ماشین (زبان پردازنده) ، زبان های دیگه مثل سی پلاس پلاس و سی شارپ را متوجه نمیشه و کمپایلرهای سی شارپ و سی پلاس پلاس و کمپایلرهای بقیه ی زبان ها ، اون زبان را به زبان ماشین ترجمه میکنن .
باز هم اطلاع خیلی دقیق ندارم .