گلپسر سلام
(ببخش اینقدر مزاحم شدم)
مثلا ویدئو رو که full Screeen که میکنم اون position ش نمیاد که (درحالت فول اسکرین) میخوام بتونم فیلم رو جلو و عقب ببرم .
آیا همچین چیزی امکان داره؟
Printable View
گلپسر سلام
(ببخش اینقدر مزاحم شدم)
مثلا ویدئو رو که full Screeen که میکنم اون position ش نمیاد که (درحالت فول اسکرین) میخوام بتونم فیلم رو جلو و عقب ببرم .
آیا همچین چیزی امکان داره؟
سلامنقل قول:
خواهش میشود . من میگم اول بچه ها آموزش رو نگاه کنن بعد بپرسن . بعد اینکه کد رو من به هیچ عنوان به کسی نمیدم کمترین دلیل اش اینه که وقت زیادی میبره (وقت کمی هم ببره ، بچه ها عادت میکنن)
آموزش ها برای این داده شد که بچه ها الگوریتم نویسی یاد بگیرن و خودشون کد تولید کنن و هر جایی به مشکل برخوردن بیان اینجا بگن که در صورتی که بلد باشم ، دلیل اشکال رو بگم
درباره فول اسکرین هم همینطوره . و این قابلیت رو نداره .
این کارا بیشتر به فلش مربوطه (اگه فقط مالتی مدیا یعنی دوست داری با فیلم و فلش و اینا کار کنی ، اتوپلی فکر نکنم نرم افزار مناسبی باشه . باید با فلش یا دایرکتور کار کنی
سلام
اینو میگم برای کسایی که آموزش رو پیگیری میکنن
اگه نظرم روی آموزش های سری اول رو بخواین میگم که بجای دیدن 28 قسمت ، فقط 22 قسمت اول (تهش 23 قسمت اول) رو ببینین و قسمت 24 تا 28 که طراحی اتوران بود ، اولا بخاطر رعایت نکرد اصول قانونی برنامه نویسی لوا (تابع یا ماژول نویسی یا شی گرایی) و دوما بخاطر طراحی اتوران ساده و ابتدایی ، ارزش دیدن نداره یعنی حداقل اش باعث میشه به غیر ماژول نویسی و غیر شی گرایی عادت کنین که خوب نیست
بجای طراحی این اتوران یعنی بجای دیدن قسمت های 24 تا 28 ، پی گیر طراحی اتوران در سری جدید آموزش ها که هر قسمت از آموزشش چند وقت در میون درست میشه ، باشین .البته طول میکشه که در سری جدید آموزش ها به طراحی اتوران برسیم چون قسمت های آخر میریم سر وقت طراحی اتوران که فکر کنم چیزی حدود قسمت 70 بشه یا حتی بعدتر :lol: ولی هم طراحی اش قابل قیاس با آموزش اتوران سری قبل نیست و هم ماژول نویسی و حتی شاید شی گرایی در لوا که اصول برنامه نویسی لوا هست ، توش رعایت میشه
ولی لازمه ی فهمیدن آموزش اتوران در این سری اینه که دونه دونه ی قسمت های الان یعنی از قسمت 29 تا آخر و حتی برای کسایی که تازه با لوا و اتوپلی آشنا شدن (یعنی اونایی که اصلا با متغییر و آرایه و تابع و ... آشنا نیستن) ، قسمت های 2 تا 22 (اگه هم لازم شد قسمت 1) رو پیگیری کنن
درود
گلپسر
بازم اون قسمت منوها مشکل داشت .
بی زحمت اون کد اسکریپتش رو بهم بگو من هر چی میزنم همش خارج میشه.
میخوام منو help رو که انتخاب کنم زیرمجموعه ش گزینه About و Software رو نشون بده.
ولی هر کاری میکنم نمیشه!!!!!
:1. (27)::wink:
نقل قول:
سلام
project>menu bar
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
کدوم کد اسکریپت رو؟
اگه فیلم آموزشی در دسترس نیست ، در فصل 6 کتاب آقا حامد (pdf) آموزش منو هست
درود
پروژه ام (رئال مادرید)رو ارائه دادم استاد گفت ایول .کار ت خیلی قوی هست.
چون سعی کردم از تمام پارامتر هاش استفاده کنم و شد .
قسمت گالری تصاویر رو خیلی جالب درست کردم .(Squad تیم رئال مادرید رو گذاشتم .)
ممنون بابت کمک ها ی شما دوست عزیز .
همونطور که قبلا گفتم ، اتوپلی طراحی نشد برای قرار دادن عکس و فیلم و ... . هر چند میشه این کارا رو هم باهاش کرد ولی بسیار سطحی ههنقل قول:
این کارا رو با فلش انجام میدن
اتوپلی بیشتر در حوضه ساخت نرم افزار (در راستای ویژال استودیو) هست حوضه اش بیشتر
قرار دادن پترن های آماده برای لوا :
نمونه کد اصلی برای جستجو که میدونیم این هست :
کد:MainStr = "sa+lam----------236.200*35/2-abc.cbd-5"
LastChar = 0
var=false
while var==false do
FirstChar, LastChar, Content1 = string.find(MainStr, "Pattern",LastChar+1)
if Content1==nil then
var=true
break ;
else
Dialog.Message("Notice", FirstChar.."\n"..LastChar.."\n"..Content1, MB_OK, MB_ICONINFORMATION, MB_DEFBUTTON1) ;
end
end
حالا میتونه توابع و حلقه و حتی بدنه ی متفاوت باشه
بجای رشته ی "Pattern" در آرگومان دوم تابع string.find پترن هایی که بچه ها میزارن رو میتونیم جایگزین اش کنیم
-------------------------------------------
یه چند تای اولی رو بزارم :
1)
این پترن تمام اعداد (بدون علامت) به همراه اعداد با علامت منفی (اگه علامت منفی وجود داشت) رو پیدا میکنه.کد:"(%-?%d+)"
2)
کد:
کد:"(%-?%d+%.?%d*)"
همون کار بالا رو میکنه ، منتها اعداد اعشاری رو هم به حساب میاره (البته در این پترن دومی ، اگه بصورت این جوری نوشته بشه که عدد نوشته بشه و بعد فقط یک نقطه نوشته بشه ولی دوباره بعدش عدد نوشته نشه مثلا این جوری نوشته بشه .10 هم حساب میکنه که فعلا روش فکر نکردم که چجوری باید برداشت . شاید روشی وجود داشته باشه توی پترن ها یا نه ولی با تابع جداگانه ای که مینویسین میتونین دوباره پترن دیگه ای بنویسین تو اون تابع که چک کنین بعد از نقطه ، حتما عدد اومده باشه که این مشکل حل میشه)
سلام
چجوری میتونم یه نرم افزار find and replace درست کنم
چند تا فایل text هست که متنی دراون ذخیر هست هست و نیاز هست مثل کلماتی ازش پیدا و جایگزین بشن
سلامنقل قول:
ساخت نرم افزار که باید کدنویسی یاد بگیرین و الگوریتم ها رو خودتون طراحی کنین که آموزشش توی همینجا هست
درباره متن هم از تابع string.find و همینطور از پترن ها میتونین کمک بگیرین