پاسخ: سوالی درباره Xamarin Android
نقل قول:
خوب الان اگه ما بخواهیم برای گوشی های اندروید یه اپلیکیشن بسازیم به نظر شما بهترین روش کدومه چه از نظر سرعت، عملکرد، راحتی و ...
یعنی با xamarin توی ویژوال استودیو با سی شارپ یا با android studio و زبان جاوا یا هر چیز دیگه ای
تفاوت خاصی هم دارن
معلومه دیگه بهترین روش همون روشیه که خود گوگل گفته یعنی جاوا و Android Studio.
همونطور که بالاتر هم گفتم Xamarin و Cordova و... فقط برای سهولت کار ساخته شدن وگرنه کسی که جاوا بلد باشه و از اندروید استودیو هم سر در بیاره دیگه نیازی به این جور چیزا نداره.
پاسخ: سوالی درباره Xamarin Android
نقل قول:
معلومه دیگه بهترین روش همون روشیه که خود گوگل گفته یعنی جاوا و Android Studio.
همونطور که بالاتر هم گفتم Xamarin و Cordova و... فقط برای سهولت کار ساخته شدن وگرنه کسی که جاوا بلد باشه و از اندروید استودیو هم سر در بیاره دیگه نیازی به این جور چیزا نداره.
من میتونم نظر بدم؟ (البته دوست دارم اسمت رو بدونم ؛ اگه خواستی بگو)
هر چند من زامارین کار نکردم ، ولی توی سایت زامارین نوشته هه که هر چیزی رو که توی جاوا یا objective c و swift بشه نوشت ، با سی شارپ در زامارین هم میشه نوشت
ضمن اینکه زامارین یکی دو سال پیش توسط مایکروسافت خریده شد و دیگه کلاس ها و توابع عظیمی که مایکروسافت برای دات نت ارائه میکنه ، هیچ IDE ای به این وسعت نمیکنه .
کلا میخوام بگم که علاوه بر قدرت فعلی زامارین که به ادعای خودش کم نیست ، آینده ی بسیار قویتری در پیش روش هست به نظرم چون مستقیم مایکروسافت توسعه اش میده
پاسخ: سوالی درباره Xamarin Android
نقل قول:
من میتونم نظر بدم؟ (البته دوست دارم اسمت رو بدونم ؛ اگه خواستی بگو)
هر چند من زامارین کار نکردم ، ولی توی سایت زامارین نوشته هه که هر چیزی رو که توی جاوا یا objective c و swift بشه نوشت ، با سی شارپ در زامارین هم میشه نوشت
ضمن اینکه زامارین یکی دو سال پیش توسط مایکروسافت خریده شد و دیگه کلاس ها و توابع عظیمی که مایکروسافت برای دات نت ارائه میکنه ، هیچ IDE ای به این وسعت نمیکنه .
کلا میخوام بگم که علاوه بر قدرت فعلی زامارین که به ادعای خودش کم نیست ، آینده ی بسیار قویتری در پیش روش هست به نظرم چون مستقیم مایکروسافت توسعه اش میده
بله شاید بزرگترین مزیت زامارین رو بشه چندسکویی بودنش دونست اما باور کنید از لحاظ بهینه بودن خروجی زبان مشخص همون پلتفرم مسلماً بهتر عمل میکنه.
این مقاله که توسط شخصی به نام احمد طحانی نوشته شده رو مطالعه کنید:
کد:
https://atahani.com/xamarin
به نظرم ایشون حق دارن زامارین برای کسی که جاوا بلده یا حداقل وقت یادگیری جاوا رو برای برنامه نویسی مستقیم در اندروید استودیو داره واقعاً میون بری تنبلانه حساب میشه.
حتی اشاراتی به بخش چندسکویی زامارین هم کردن که ظاهراً مثل اینکه فقط یه سری توابع و کتابخانه های جزئی زامارین قابل چندسکویی شدن هستن و هر کاری رو نمیشه به صورت خروجی چندسکویی انجام داد.
من شخصاً سی شارپ رو تا حد متوسطی بلدم ولی به جاش جاوا اصلاً کار نکردم و چون تا حالا کار نکردم دقیق بر اساس همین تنبلی که داشتم همینطوری الکی سراغ زامارین رفتم و متاسفانه دیدم نقاط ضعفش نسبت به برنامه نویسی مستقیم در اندروید استودیو خیلی بیشتر از نقاط قوتش هست.
آخه مسئله مقایسه ویژوال استودیو با اندروید استودیو نیست وگرنه در قدرت ویژوال استودیو شکی نیست مسئله اینه که گوگل اندروید استودیو کاملاً بهینه تر و دقیق تر و صرفاً برای برنامه نویسی اندروید ساخته شده اما زامارین فقط پلاگینی در ویژوال استودیو هستش که امکان برنامه نویسی موبایل هم میده برای همین اصلاً نمیشه این دو رو با هم مقایسه کرد.
پیشنهاد میکنم یه بار اندروید استودیو هم نصب و تست کنید منم تا قبل از نصبش تصوراتم یه IDE متوسط بود ولی وقتی اولین بار قدرت و پیچیدگی IDE گوگل رو دیدم واقعاً متعجب شدم باور کنید همون اول استفاده از اندروید استودیو یه زمانی رو باید تخصص بدید به یادگیری امکانات خودش :1. (27):
اسمم حسینه ولی بیشتر دوست دارم نامحسوس باشم تا اینکه همه بشناسنم :1. (35):
پاسخ: سوالی درباره Xamarin Android
نقل قول:
بله شاید بزرگترین مزیت زامارین رو بشه چندسکویی بودنش دونست اما باور کنید از لحاظ بهینه بودن خروجی زبان مشخص همون پلتفرم مسلماً بهتر عمل میکنه.
این مقاله که توسط شخصی به نام احمد طحانی نوشته شده رو مطالعه کنید:
کد:
https://atahani.com/xamarin
به نظرم ایشون حق دارن زامارین برای کسی که جاوا بلده یا حداقل وقت یادگیری جاوا رو برای برنامه نویسی مستقیم در اندروید استودیو داره واقعاً میون بری تنبلانه حساب میشه.
حتی اشاراتی به بخش چندسکویی زامارین هم کردن که ظاهراً مثل اینکه فقط یه سری توابع و کتابخانه های جزئی زامارین قابل چندسکویی شدن هستن و هر کاری رو نمیشه به صورت خروجی چندسکویی انجام داد.
من شخصاً سی شارپ رو تا حد متوسطی بلدم ولی به جاش جاوا اصلاً کار نکردم و چون تا حالا کار نکردم دقیق بر اساس همین تنبلی که داشتم همینطوری الکی سراغ زامارین رفتم و متاسفانه دیدم نقاط ضعفش نسبت به برنامه نویسی مستقیم در اندروید استودیو خیلی بیشتر از نقاط قوتش هست.
آخه مسئله مقایسه ویژوال استودیو با اندروید استودیو نیست وگرنه در قدرت ویژوال استودیو شکی نیست مسئله اینه که گوگل اندروید استودیو کاملاً بهینه تر و دقیق تر و صرفاً برای برنامه نویسی اندروید ساخته شده اما زامارین فقط پلاگینی در ویژوال استودیو هستش که امکان برنامه نویسی موبایل هم میده برای همین اصلاً نمیشه این دو رو با هم مقایسه کرد.
پیشنهاد میکنم یه بار اندروید استودیو هم نصب و تست کنید منم تا قبل از نصبش تصوراتم یه IDE متوسط بود ولی وقتی اولین بار قدرت و پیچیدگی IDE گوگل رو دیدم واقعاً متعجب شدم باور کنید همون اول استفاده از اندروید استودیو یه زمانی رو باید تخصص بدید به یادگیری امکانات خودش :1. (27):
اسمم حسینه ولی بیشتر دوست دارم نامحسوس باشم تا اینکه همه بشناسنم :1. (35):
می خوام برای امتحان کردن android studio رو دانلود کنم 350 مگ حجم نرم افزار اصلیه و 13 گیگ بسته کامل sdk
این sdk چیه بدون اون نرم افزار اصلیش کار نمی کنه که حداقل یه ذره با محیطش کار کنم ببینم چطوریه
پاسخ: سوالی درباره Xamarin Android
نقل قول:
می خوام برای امتحان کردن android studio رو دانلود کنم 350 مگ حجم نرم افزار اصلیه و 13 گیگ بسته کامل sdk
این sdk چیه بدون اون نرم افزار اصلیش کار نمی کنه که حداقل یه ذره با محیطش کار کنم ببینم چطوریه
SDK اندروید برای تولید برنامه های اندروید در هر نرم افزار و IDE نیازه یعنی شما زامارین هم بخوان استفاده کنید باز باید Android SDK رو داشته باشید.
فقط گوگل بخش توسعه و برنامه نویسی اش رو برای ما تحریم کرده و برای تنظیمات و آپدیت و... SDK با نرم افزار SDK Manager که همراهش هست باید از فــیلترشکن استفاده کنید که آی پی غیر آی پی ایران داشته باشید اگه کلاً فــیلترشکن باشه می تونید هم اندروید استودیو هم SDK رو از همون بخش developer خود گوگل دانلود کنید.
اگه تهران هستید چهار راه ولیعصر می تونید اندروید استودیو + SDK و Java JDK هم که نیازه رو دیسکش رو بخرید خودم سی دی خریدمش و دانلود نکردم.