پاسخ: کدوم یکی رو انتخاب کنم؟
نقل قول:
نرم افزارش هم دانلود کنید، کورسیر هم داره پی ان وای هم داره
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
آدرس نرم افزار پی ان وای
البته شما بطور جدا SSDFresh رو نصب و کامل بهینه سازی هاش رو انجام بدید
اون کولر های مایع تیم گروپ هم که گفتم چن مدلش رو میفرستم تا ببینید چقدر تو نمایشگاه امسال ترکوند
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
aio فقط برای اس اس دی
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
این مدلم مشخصه هیبریدی هست و هم پردازنده رو خنک میکنه هم اس اس دی رو
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
اینم که به اپن لوپ وصل میشه
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
اینا هم چن مدل غیر مایع که هم پسیو هست توش هم اکتیو (با فن)
قربان دلمون خون میشه با دیدن اینا :1. (36)::cry::1. (25): فکر کنم این کورسیر و PNY که خریدم هیت سینکشون اوکیه و نیازمو برطرف میکنه. اما میخوام برای تست و امتحان هم یه فن روی یکیشون نصب کنم و تست کنم و ببینم که چقدر تو دماشون فرق میکنه. متاسفانه گزینه های خرید تو کشور خیلی محدوده و اگر هم باشه متاسفانه با داشتن درآمد ریالی از قیمت دلاریشون هم بعضا بالاتر میخریم...
پاسخ: کدوم یکی رو انتخاب کنم؟
نقل قول:
مرسی ازتون واقعا زمت شد براتون، متاسفانه سامسونگ 970 قیمتش خیلی بالاست و یجورایی برام صرف نمیکنه به عنوان حافظه اکسترنال اینقدر براش هزینه کنم، چون مداما هم ازش استفاده نمیکنم که...من وسترن بلو رو یکم تحقیق کردم، از نظر گارانتی که با گارانتی سازگار موجود هستند خوشبختانه. فقط به دو مدل برخوردم که یکم گیج شدم. این مدلها رو دیدم که قیمتهای نزدیک بهم دارن:
WD BLUE SA510 که این رو فرمودید مدل جدیدترشه
WDS100T1B0A این رو هم دیدم
از بین این دو تا کدومش ارزش خرید بیشتری داره که تهیه کنم؟ هر دو مدل DRAM داخلی دارن؟
سلام
بنده 970 پیشنهاد ندادم، اون که اصلا ساتا نداره!
870 QVO دقت کنید به پسوند EVO نیست، QVO هست، پیشنهاد دادم که نشوتم 2.500 هست 1 ترابایتش
دو بین دو مدل وسترن هم کاراییشون شبیه به هم هست عمر نوشتاریشون هم همینطور ، مدل SA510 جدیدتره و کمی سریعتره و تولید سال های جدیدتری هست
هر 3 اس اس دی وی رم دارن
پاسخ: کدوم یکی رو انتخاب کنم؟
نقل قول:
قربان دلمون خون میشه با دیدن اینا :1. (36)::cry::1. (25): فکر کنم این کورسیر و PNY که خریدم هیت سینکشون اوکیه و نیازمو برطرف میکنه. اما میخوام برای تست و امتحان هم یه فن روی یکیشون نصب کنم و تست کنم و ببینم که چقدر تو دماشون فرق میکنه. متاسفانه گزینه های خرید تو کشور خیلی محدوده و اگر هم باشه متاسفانه با داشتن درآمد ریالی از قیمت دلاریشون هم بعضا بالاتر میخریم...
اینایی که خریدید میگم حتی بدون هیت سینک هم (مخصوصا پی ان وای که خنک تره) بدون مشکل کار میکردن توی کیس با تهویه مناسب، با هیت سینک مادربرد هم خنک میشدن، با اینی که رو خودشونه که اصلا روی گرما به خودشون نمیبینن
و هیچ نیازی به تهیه فن نیست براشون
در مورد اون کولر ها هم باید بگم فک نکنید فقط ماها هستیم که نمیتونیم بخریم، توی اروپا و آمریکا هم کمتر کسی سراغشون میره و حتی معروف ترین تک تیوبرها هم دیدم صرفا برای تست ازشون استفاده کردن و توی سیستمای اصلی خودشون از همون هیت سینک مادربرد استفاده میکنن یا اونی که روی خود اس اس دی هست.
فقط برخی از قشر ها که تو همه چی لاکچری میخوان باشن سراغ این چیزا (مخصوصا مایع خنک ها میرن)
من خودم از اون ور هیت سینک ام .2 جدا گرفتم که ARGB داشت روی خودش (پسیو) که با برد سینک میشد، اما توی بلک فرایدی که قیمتش آف خورده بود 1/3 شده بودم خریدم (اما آخرش هم کلی اضافه موند و کم فروش رفت چون اونوری ها پولاشون رو برای چیزای دیگه خرج میکنن)
خیلیا رو میشناسم که برای یک تفریح، رستوران، دیدن موزه، شهر بازی، هر کدوم برای بلیط و یک خوراکی مثلا که با خانواده 3-4 نفری میرن چن صد دلار پیاده میشن،
اما وقتی میخوان پی سی بگیرن حتی براشون اختلاف 10-20 دلاری بین قطعات هم مهم میشه و اصلا نمیخوان حتی یه دلار بیشتر از چیزی که دقیقا مرز نیازشون هست خرج کنن (مثال بزنم پاوری بود 550 واتش مثلا 60 دلار، 650ش 70 دلار، 750 ش 80 دلار، که 10 دلار پول یک همبرگر کوچیک مک دونالد با نوشابه کوچیک میشه تو اروپا) اما براشون مهمه درحالیکه اصلا پولی نیست براشون و میرن همون 550 رو میخرن
اونا با حقوق یک ماهشون (بعد کم کردن اجاره و هزینه خورد و خوراک اینا میتونن یک سیستم خوب ببندن اما میبینی سیستماشون برای سالها قبله و ارتقا هم نمیدن، اما ما تو ایران باید بسته به شغل از چندین ماه تا حتی سال پول جمع کنیم که سیستم خوب بشه جمع کنیم (و وقتی برای دوستای خارجیم تعریف میکنم اصلا باورشون نمیشه)
از اون ور ولی دیدم مثلا برای یک اسکین توی یک گیم یا یک تانک یا جنگنده تو بازی شده 100 دلار دادن!!! یا طلا (که کمک میکنه سریع تر پیشرفت کنن، آخرش منی که هم با وضع اقتضادیمون نمیشه اصلا همچین مبالغی داد بابتشون هم میشد هم نمیدادم که چی 100 دلار بدم برای طلای الکی توی بازی تازه باید با کارت بین المللی هم خرید شه دیگه ، اما بدون طلا اینا آخرش 90 درصد اوقات من اول میشم (بازی هم توی سطح جهانی هست و تو هر سرور 200 نفر آدم واقعی بازی میکنن که 24 ساعته هم ریل تایم هست (یعنی بخوابی اونی که بیداره میتونه حمله کنه) تمام کشورهای دنیا هم هستن با تجهیزات اینا، و مدت سرور هم بین 20 روز تا 3 ماه طول میکشه (بسته به اینکه سرعت عادی باشه یا 4 اکس)
یعنی 20 روز تا 3 ماه همش باید حواست همیشه به بازیه باشه (مگر خب زود شکستت بدن)
من الان 23 بار بازی کردم که 18 بار نفر اول تو کل سرور بین الملیی تو ایونت شدم (اون 5 تا شکستم خب داشتم یاد میگیرفتم بازی رو چون کلی کشور هست هر کدوم کلی شهر اینا بماند، چن صد یونیت مختلف که هر کدوم کارایی و قدرت های خودشون رو دارن و پیاده سازی استراتزی ، تاکتیک، دیپلماسی و ... خیلی مهمن و تازه آخرش هم مثلا 5 تا کشور جمع شدن هم زمان حمله کردن تا موفق شدن شکستم بدن و از طلا هم استفاده کردن (که من نداشتم) اما خب به دلیل پیروزی های زیاد و نسبت کیل دف ریشیو عالی خود بازی بهم کلی طلا هدیه داده اما بازم استفاده نمیکنم چون نامردیه یه جورایی
اگر شرایطش بود برای چن تا گیم میتونستم توی تورنومنت های جهانیش شرکت کنم که تیم برنده بعضا از 10 هزار تا حتی بیش از صد هزار دلار توی مسابقات برنده میشه و فرد برنده هم جدا تا 50 هزار دلار
اما با شرایط ایران و قیمت دلار و عدم پشتیبانی هیچ شرکتی (بقیه رو همه رو اسپانسر ها میارن یا گیمرهایی هستن که پولدارن (که باز اسپانسرا کلی بهشون پول میدن که صرفا لباس اونا رو بپوشه یا از تجهیزات گیمینگ اونا استفاده کنه !) اما تو ایران همچین خبرایی نیست که
حتی جیز جالب بگم الان بعضی مشتری های من که ازم سیستم گرفتم یا گرافیک ارتقا دادن و 4090 خریدن ازم پلیر های آماتوری حتی هستن، اما مثلا کسی که تا سال های بیشترین تعداد ساب اسکرایبر رو (به عنوان یک فرد نه شرکت) تو یوتیوب داشت یعنی پیودی پای گرافیکش تا همین چن وقت پیش که هنوز ژاپن نرفته بود و سوئد بود 2080 تی آی بود (الانم فک کنم همونه) درحالیکه از پولی که برای تبلیعات یک شرکت توی یک ویدیوش میگیره تو یوتیوب میتونه یک سیستم عالی بخره
شعلش هم یوتیوبری اونم تو حوزه گیم هست دیگه! اما کارت سری 20 داره!
پاسخ: کدوم یکی رو انتخاب کنم؟
نقل قول:
ممنون ازتون. ایشالا قراره هفته بعد رو سیستم نصبش کنم. رو جن 4 هم نصبش میکنم ببینم کارایی و دماش چطوریه، ولی تو بنچمارها نسبت به قیمتی که الان داره خیلی خوبه. احتمالا برای سیستم دوم هم یکی بگیرم ازش.
نسخه ای که به دستم رسید این هیت سینک رو داره دقیقا
برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
کارت گرافیکم رو جدیدا به sapphire 6900XT nitro plus با هزینه مناسب ارتقا دادم که دماش نسبت به 3090 ها فکر کنم پایینتره، تهویه کیس هم به نظرم خوبه که ایشالا اگه براتون موردی نداشته باشه براتون جهت نصب صحیح فنها یه تاپیک میزنم و ازتون راهنمایی میگیرم.
اگر گارانتیشون باطل نمیشد حتی میتونستید جای هیت سینک کورسیر و پی ان وای رو جابه جا هم بکنید
6900اکس تی نو خریدید با گاراننی اصلی؟ یا بدون گارانتی؟ چند؟
سفایر سازنده خوبی توی ای ام دی هست
بهترین کارتش تو این مدل توکسیکش هست که کولر هیبریدی داره 4 فن یعنی یک برد با یک فن که یک AIO 360 هم همزمان بهش وصله و بسیار برد زیبا، با کیفیت و خنکی هست و تو اورکلاک هم عالیه.
بعدش میشه نیترو پلاس که البته باز دو نسخه داره که یکی کولر بیفی تر و ضخیم تری داره و اونم خیلی کارت خوبیه اما اکثر اسلات های مادربرد رو پر میکنه چون ضخیمه، خیلی هم خوشگله.
یکی دیگه از قابلیت های خوب سفایر اینه که هدر ARGB میذازه که بشه هر مادربردی داشته باشید از طریق نرم افزار اون هم نورپردازیش رو سینک کنین و محدود به نرم افزار خودش نباشید
در مورد دما هم با اختلاف خنک تره از 3090، هم اینکه مثل 3090 12 گیگ پشتش وی رم نداره که خیلی داغ میکنن (حتی تا 115 درجه هم دیدم رفته) هم چون از لیتوگرافیک بهتری استفاده میکنه کم مصرف تر و خنک تر هست.
کلا هم وی رم های GDDR6 اصلا مثل GDDR6X ها داغ نیستن (نسخه اکس رو فقط انویدیا میتونه استفاده کنه چون با مایکرون با هم روش کار کردن و اجازه فروش به بقیه رو ندارن مایکرون) هر چند سامسونگ به زودی GDDR7 رو با اختلاف سرعت زیاد نسبت به سریعترین 6 اکس حتی و با دمای کمتر و قیمت مناسب میده.
6900اکس تی حتی نسخه مرجعش هم اصلا داع نمیکنه چه برسه مدل های با کولرهای قوی و بزرگتر، مگر مدل های ری نیود شده که خب داستانشون فرق میکنه.
پاسخ: کدوم یکی رو انتخاب کنم؟
نقل قول:
سلام
بنده 970 پیشنهاد ندادم، اون که اصلا ساتا نداره!
870 QVO دقت کنید به پسوند EVO نیست، QVO هست، پیشنهاد دادم که نشوتم 2.500 هست 1 ترابایتش
دو بین دو مدل وسترن هم کاراییشون شبیه به هم هست عمر نوشتاریشون هم همینطور ، مدل SA510 جدیدتره و کمی سریعتره و تولید سال های جدیدتری هست
هر 3 اس اس دی وی رم دارن
ممنون، بله من اشتباه نوشتم پسوند سامسونگ رو. از همون وسترن آبی نسخه جدیدش با گارانتی سازگار میگیرم پس.
پاسخ: کدوم یکی رو انتخاب کنم؟
نقل قول:
اینایی که خریدید میگم حتی بدون هیت سینک هم (مخصوصا پی ان وای که خنک تره) بدون مشکل کار میکردن توی کیس با تهویه مناسب، با هیت سینک مادربرد هم خنک میشدن، با اینی که رو خودشونه که اصلا روی گرما به خودشون نمیبینن
و هیچ نیازی به تهیه فن نیست براشون
در مورد اون کولر ها هم باید بگم فک نکنید فقط ماها هستیم که نمیتونیم بخریم، توی اروپا و آمریکا هم کمتر کسی سراغشون میره و حتی معروف ترین تک تیوبرها هم دیدم صرفا برای تست ازشون استفاده کردن و توی سیستمای اصلی خودشون از همون هیت سینک مادربرد استفاده میکنن یا اونی که روی خود اس اس دی هست.
فقط برخی از قشر ها که تو همه چی لاکچری میخوان باشن سراغ این چیزا (مخصوصا مایع خنک ها میرن)
من خودم از اون ور هیت سینک ام .2 جدا گرفتم که ARGB داشت روی خودش (پسیو) که با برد سینک میشد، اما توی بلک فرایدی که قیمتش آف خورده بود 1/3 شده بودم خریدم (اما آخرش هم کلی اضافه موند و کم فروش رفت چون اونوری ها پولاشون رو برای چیزای دیگه خرج میکنن)
خیلیا رو میشناسم که برای یک تفریح، رستوران، دیدن موزه، شهر بازی، هر کدوم برای بلیط و یک خوراکی مثلا که با خانواده 3-4 نفری میرن چن صد دلار پیاده میشن،
اما وقتی میخوان پی سی بگیرن حتی براشون اختلاف 10-20 دلاری بین قطعات هم مهم میشه و اصلا نمیخوان حتی یه دلار بیشتر از چیزی که دقیقا مرز نیازشون هست خرج کنن (مثال بزنم پاوری بود 550 واتش مثلا 60 دلار، 650ش 70 دلار، 750 ش 80 دلار، که 10 دلار پول یک همبرگر کوچیک مک دونالد با نوشابه کوچیک میشه تو اروپا) اما براشون مهمه درحالیکه اصلا پولی نیست براشون و میرن همون 550 رو میخرن
اونا با حقوق یک ماهشون (بعد کم کردن اجاره و هزینه خورد و خوراک اینا میتونن یک سیستم خوب ببندن اما میبینی سیستماشون برای سالها قبله و ارتقا هم نمیدن، اما ما تو ایران باید بسته به شغل از چندین ماه تا حتی سال پول جمع کنیم که سیستم خوب بشه جمع کنیم (و وقتی برای دوستای خارجیم تعریف میکنم اصلا باورشون نمیشه)
از اون ور ولی دیدم مثلا برای یک اسکین توی یک گیم یا یک تانک یا جنگنده تو بازی شده 100 دلار دادن!!! یا طلا (که کمک میکنه سریع تر پیشرفت کنن، آخرش منی که هم با وضع اقتضادیمون نمیشه اصلا همچین مبالغی داد بابتشون هم میشد هم نمیدادم که چی 100 دلار بدم برای طلای الکی توی بازی تازه باید با کارت بین المللی هم خرید شه دیگه ، اما بدون طلا اینا آخرش 90 درصد اوقات من اول میشم (بازی هم توی سطح جهانی هست و تو هر سرور 200 نفر آدم واقعی بازی میکنن که 24 ساعته هم ریل تایم هست (یعنی بخوابی اونی که بیداره میتونه حمله کنه) تمام کشورهای دنیا هم هستن با تجهیزات اینا، و مدت سرور هم بین 20 روز تا 3 ماه طول میکشه (بسته به اینکه سرعت عادی باشه یا 4 اکس)
یعنی 20 روز تا 3 ماه همش باید حواست همیشه به بازیه باشه (مگر خب زود شکستت بدن)
من الان 23 بار بازی کردم که 18 بار نفر اول تو کل سرور بین الملیی تو ایونت شدم (اون 5 تا شکستم خب داشتم یاد میگیرفتم بازی رو چون کلی کشور هست هر کدوم کلی شهر اینا بماند، چن صد یونیت مختلف که هر کدوم کارایی و قدرت های خودشون رو دارن و پیاده سازی استراتزی ، تاکتیک، دیپلماسی و ... خیلی مهمن و تازه آخرش هم مثلا 5 تا کشور جمع شدن هم زمان حمله کردن تا موفق شدن شکستم بدن و از طلا هم استفاده کردن (که من نداشتم) اما خب به دلیل پیروزی های زیاد و نسبت کیل دف ریشیو عالی خود بازی بهم کلی طلا هدیه داده اما بازم استفاده نمیکنم چون نامردیه یه جورایی
اگر شرایطش بود برای چن تا گیم میتونستم توی تورنومنت های جهانیش شرکت کنم که تیم برنده بعضا از 10 هزار تا حتی بیش از صد هزار دلار توی مسابقات برنده میشه و فرد برنده هم جدا تا 50 هزار دلار
اما با شرایط ایران و قیمت دلار و عدم پشتیبانی هیچ شرکتی (بقیه رو همه رو اسپانسر ها میارن یا گیمرهایی هستن که پولدارن (که باز اسپانسرا کلی بهشون پول میدن که صرفا لباس اونا رو بپوشه یا از تجهیزات گیمینگ اونا استفاده کنه !) اما تو ایران همچین خبرایی نیست که
حتی جیز جالب بگم الان بعضی مشتری های من که ازم سیستم گرفتم یا گرافیک ارتقا دادن و 4090 خریدن ازم پلیر های آماتوری حتی هستن، اما مثلا کسی که تا سال های بیشترین تعداد ساب اسکرایبر رو (به عنوان یک فرد نه شرکت) تو یوتیوب داشت یعنی پیودی پای گرافیکش تا همین چن وقت پیش که هنوز ژاپن نرفته بود و سوئد بود 2080 تی آی بود (الانم فک کنم همونه) درحالیکه از پولی که برای تبلیعات یک شرکت توی یک ویدیوش میگیره تو یوتیوب میتونه یک سیستم عالی بخره
شعلش هم یوتیوبری اونم تو حوزه گیم هست دیگه! اما کارت سری 20 داره!
ممنون بابت توضحات عالی و واقعنگرانتون. عالی بود... شاید اینها برمیگرده به نوع دید و فرهنگ مردم کشورهای مختلف... بنده خودم چون تجربه بودن در کشورهای غربی رو ندارم، دید درستی به فرهنگ خرید و مصرفشون ندارم و مواردی که فرمودید برام خیلی جالب بود...
ولی قیمتهای دلاری و ریالی رو خیلی چک میکنم. در خوشبینانه ترین حالت قیمت دلاری و ریالی معمولا برابر هستند، در بعضی موارد قیمت ریالی بالاتر از قیمت دلاری در میاد! در اون شرابط برابری قیمت دلاری و ریالی اما واقعا برابر هم نیستند. چون از نظر خدمات پس از فروش اون کالا، در ایران 70 درصد کمتر خدمات ارائه میشه! مثلا پاوری که سازنده 10 سال گارانتیش میکنه رو ما باید با 2 سال گارانتی بگیریم که تو همون 2 سال هم معمولا گارانتیها پاسخگویی کامل ندارند. یا در زمینه همین ssd ها... گارانتی ایرانشون کمتر از مدت گارانتی اصلیه، اشتباه نکنم تا حدی محصولات MSI مدت زمان گارانتیشون خوبه و نزدیک به زمان گارانتی سازندست...
شاید هم علتی که ایرانیا میخوان همه چیزشون خیلی تاپ باشه اینه که توان خرید مجدد اون قطعه براشون سخته. من خودم زمانی که سیستم جمع میکردم یا در مورد همین خریدSSD که اینهمه بهتون زحمت دادم، علت اینهمه موشکافیم اینه که محصولی بخرم که بتونم مدت معقولی ازش بهترین کارایی رو نسبت به قیمتش بگیرم. یا قطعه ای بخرم که سال بعد بخوام تو سیستم تغییری ایجاد کنم مجبور نشم اون قطعه رو هم با هزینه زیادی تعویض کنم، علت همه اینا اینه که واقعا توان مالی هزینه دوباره رو ندارم. مثلا پاور 650 بخرم، سال بعد که گرافیک رو آپگرید کردم مجبور باشم پاور رو هم آپدیت کنم به مثلا 1000 وات. چون در ایران قیمتها ثبات نداره و پاوری که الان ممکنه 7 تومن باشه رو سال بعد میخری 11 تومن! نتیجه این آینده نگری رو هم در همین آپدیت کارت گرافیک به 6900XT دیدما. زمان جمع کردن سیستمم برام پاورر 700 وات هم کافی بود، اما اونزمان با هزینه تفاوتی نسبتا کم، پاور 1000 گرفتم، الان که گرافیک رو آپدیت کردم خیالم راحتتره، چون حداقل پاور پیشنهادی براش 850 وات به بالاست.
شاید یه قسمت تفاوت سلیقه خرید بین ایران و اروپا(که شما تجربش کردید) کم بودن قدرت خرید تو ایران و شایدم یجورایی دلخوشی داشتن به سیستم و اینچیزا باشه که شما از من تجربتون خیلی بیشتره و مطلعید در اینباره.
پاسخ: کدوم یکی رو انتخاب کنم؟
نقل قول:
اگر گارانتیشون باطل نمیشد حتی میتونستید جای هیت سینک کورسیر و پی ان وای رو جابه جا هم بکنید
6900اکس تی نو خریدید با گاراننی اصلی؟ یا بدون گارانتی؟ چند؟
سفایر سازنده خوبی توی ای ام دی هست
بهترین کارتش تو این مدل توکسیکش هست که کولر هیبریدی داره 4 فن یعنی یک برد با یک فن که یک AIO 360 هم همزمان بهش وصله و بسیار برد زیبا، با کیفیت و خنکی هست و تو اورکلاک هم عالیه.
بعدش میشه نیترو پلاس که البته باز دو نسخه داره که یکی کولر بیفی تر و ضخیم تری داره و اونم خیلی کارت خوبیه اما اکثر اسلات های مادربرد رو پر میکنه چون ضخیمه، خیلی هم خوشگله.
یکی دیگه از قابلیت های خوب سفایر اینه که هدر ARGB میذازه که بشه هر مادربردی داشته باشید از طریق نرم افزار اون هم نورپردازیش رو سینک کنین و محدود به نرم افزار خودش نباشید
در مورد دما هم با اختلاف خنک تره از 3090، هم اینکه مثل 3090 12 گیگ پشتش وی رم نداره که خیلی داغ میکنن (حتی تا 115 درجه هم دیدم رفته) هم چون از لیتوگرافیک بهتری استفاده میکنه کم مصرف تر و خنک تر هست.
کلا هم وی رم های GDDR6 اصلا مثل GDDR6X ها داغ نیستن (نسخه اکس رو فقط انویدیا میتونه استفاده کنه چون با مایکرون با هم روش کار کردن و اجازه فروش به بقیه رو ندارن مایکرون) هر چند سامسونگ به زودی GDDR7 رو با اختلاف سرعت زیاد نسبت به سریعترین 6 اکس حتی و با دمای کمتر و قیمت مناسب میده.
6900اکس تی حتی نسخه مرجعش هم اصلا داع نمیکنه چه برسه مدل های با کولرهای قوی و بزرگتر، مگر مدل های ری نیود شده که خب داستانشون فرق میکنه.
با بازکردم هی سینک تا جایی که خوندم گارانتیشون باطل میشه... حتی نوشهکندن برچسب SSD هم باطل میکنه گارانتیش رو.
راجب گرافیک نه قربان، توان خرید آکبندش رو اصلا نداشتم. یه مورد کارکرده بین دوستان بودش، از ایشون تهیه کردم، میگفتن که ماین نشده(من در نظر گرفتم که ممکنم هست ماین شده باشه)...به قیمت تقریبا 15 میلیون گرفتم. ظاهرش که خیلی تمیزه، فنها بدون نویز هستن.با نرم افزارهای مختلف تستش کردیم و تو چند مورد بازی هم تست شد و مشکلی در کل نداشت. از نظر دما هم در کل فکر میکنم خوب بود، تو بازیهای سنگین با گرافک اولترا دماش با دور فن حدودا 40 درصد حدودای 70 درجه بود و دمای هات اسپات هم حدودا 12 درجه بالاتر از این دما بود. اما تو بازیهای سبک یا کاربردهای عادی دماش بین 50 الی 65 درجست و در حالت بیکاری زیر 50 هستش... در کل نسبت به قیمتش از نظر کارایی ازش راضیم و ریسکش رو پذیرفتم.
با 3090 کار کردم، بله کارت گرمتری هستش و کارت من دماش به مراتب بهتره. متاسفانه نسخته nitro +سادش رو تونستم گیر بیارم و نسخه بهترش با شرایط بودجه من چیزی پیدا نکردم.
درکل نسبت به هزینه ای که کردم و با توجه به پرفورمانسی که ازش میگیرم راضیم و به نظرم کارت خوبیه.
فقط یجورایی این ترس پس ذهنم هستش که ممکنه با مرور زمان براش مشکلی پیش بیاد! واسه همین ترسه میخوام آندرولتش کنم و مصرفش رو کمی بیارم پایینتر که خنکتر کارکنه و بهش فشار کمتری وارد بشه. نمیدونم درکل اینکار معقوله یا نه و آندرولت کردن میتونه عمر کارت رو کمی بیشتر بکنه یا نه...
پاسخ: کدوم یکی رو انتخاب کنم؟
نقل قول:
با بازکردم هی سینک تا جایی که خوندم گارانتیشون باطل میشه... حتی نوشهکندن برچسب SSD هم باطل میکنه گارانتیش رو.
راجب گرافیک نه قربان، توان خرید آکبندش رو اصلا نداشتم. یه مورد کارکرده بین دوستان بودش، از ایشون تهیه کردم، میگفتن که ماین نشده(من در نظر گرفتم که ممکنم هست ماین شده باشه)...به قیمت تقریبا 15 میلیون گرفتم. ظاهرش که خیلی تمیزه، فنها بدون نویز هستن.با نرم افزارهای مختلف تستش کردیم و تو چند مورد بازی هم تست شد و مشکلی در کل نداشت. از نظر دما هم در کل فکر میکنم خوب بود، تو بازیهای سنگین با گرافک اولترا دماش با دور فن حدودا 40 درصد حدودای 70 درجه بود و دمای هات اسپات هم حدودا 12 درجه بالاتر از این دما بود. اما تو بازیهای سبک یا کاربردهای عادی دماش بین 50 الی 65 درجست و در حالت بیکاری زیر 50 هستش... در کل نسبت به قیمتش از نظر کارایی ازش راضیم و ریسکش رو پذیرفتم.
با 3090 کار کردم، بله کارت گرمتری هستش و کارت من دماش به مراتب بهتره. متاسفانه نسخته nitro +سادش رو تونستم گیر بیارم و نسخه بهترش با شرایط بودجه من چیزی پیدا نکردم.
درکل نسبت به هزینه ای که کردم و با توجه به پرفورمانسی که ازش میگیرم راضیم و به نظرم کارت خوبیه.
فقط یجورایی این ترس پس ذهنم هستش که ممکنه با مرور زمان براش مشکلی پیش بیاد! واسه همین ترسه میخوام آندرولتش کنم و مصرفش رو کمی بیارم پایینتر که خنکتر کارکنه و بهش فشار کمتری وارد بشه. نمیدونم درکل اینکار معقوله یا نه و آندرولت کردن میتونه عمر کارت رو کمی بیشتر بکنه یا نه...
بله گارانتیش رو باطل میکنه، منظور بنده حالتی بود که کسی مجبور شه گفتم میشه این کار رو هم کرد، البته حتی سر باز کردن هم باید بگم با یک سری کارهای خاص (البته جدا از خود پیچ گوشتی و جنس سرش و کیفیتش، خود پیچی که اون قطعه داره هم خیلی مهمه) میشه جوری هم باز کرد که گارانتی متوجه نشه، خودم شده یک سری قطعات و لپ تاپ هایی رو باز کردم که اصلا جای پیچ گوشتی روشون نمونده و بعدا هم گارانتی رفته اگه مشکلی براش پیش نیومده اصلا
کارت رو هم خیلی خیلی ارزون خریدید، یعنی تقریبا میتونم با قطعیت بگم ماین شده، مگر طرف خدای نکرده ورشکست شده باشه و هر چی داره بخواد بفروشه که نون شبش رو هم دربیاره یا بدهیش رو بده که کارتی رو که یه زمانی 60 تومن خرید (که اون موقع 60 تومن حکم 150 تومن الان رو داشت) بیاد 15 بده در حالیکه الان 3050 نو این قیمته که از نظر کارایی مثل فیل و فنجون میمونن.
خودم زیاد برام کارتای اینجوری میارن و اتفاقا همین الان 6700 اکس تی نایترو پلاس دستم رسیده که تقریبا یک سال پیش کمتر خریده شده و تستاش رو گرفته همه اوکی بوده اما همینجوری با گذر زمان ضعیف تر و ضعیف تر شده و الان کاراییش به 1050 تی آی رسیده حتی. چون کولرش هم کولر قوی هست چون روی مدلهای بالاترش هم همین کولره، دمای هسته ش هم پایین هست یعنی حتی توی حالت آیدل اون قدری خنکه که فن هاش وای میستن، توی گیم هم دمای هسته ش بالا نمیره خیلی، فن های خیلی قوی هم داره،
همه چیش رو بررسی کردم، بک پلیتش خیلی داغ میشد (چون سنسوری وی رم و وی آرم نداره و فقط دمای جی پی یو رو مانیتور میکنه مخصوصا تو حالت زیرو آر پی ام بدون چرخش دمای مدار تغذیه اینا بالا میره برای همین دستی غیر فعالش کردم
حتی بایوس هاش هم چک کردم جفتش بایوس مخصوص ماین روش بود و برگردوندم به نرمالشون
توی تست ها ویرمش سالمه، بعضی تست ها رو هنوزم مثل 6700 اکس تی نو انجام میده
اما بعضی تست ها کاراییش تا 1050 اینا پایین میاد
به شدت توی گیم ها اف پی اسش تلورانس داره، یعنی فاصله بین ماکسیمم و اوریج و مینیمم ممکنه به 100 فریم برسه!
جی پی یوش مطئنم مشکل پیدا کرده، توی گیم و رندرها اینا اکثرا بک گراند و آبجکت ها و پارتیکل ها همه چی رو درست رندر میکنه اما افکت ها رو دچار مشکل میشه و بسته به نوع افکتش حتی ممکنه شطرنجی طور یا اشکال دیگه ای بصورت افکت بده.
وگرنه هر 4 خروجیش هم سالمه، نورپردازیش هم سالمه، حتی یه گزینه که شاید ندونید جدا از اون بایوس هاش اینه که یه خوبی که داره سه پین ARGB داره که میتونید به مادربرد وصل کنید که با بقیه قطعات سینک بشه و حتما مجبور نشید مثل باقی برندها فقط با نرم افزار خودشون تغییر بدید (کاش همه شرکت ها این امکان رو میذاشتن)
فن هاش هم هر سه سالمه سالم (چقدر هم سرعتشون بالاس 3500 آر پی ام خیلی زیاده!) اکثر گرافیک ها ماکسیممشون 1800-2200 اینا هست
خلاصه داستانش با تعویض ترمال پد و ترمال پیست هم حل نمیشه، حالا سعی خواهم کرد تا جایی که میشه سخت افزاری کار کنم و بعدش نرم افزاری، فعلا که با نصب فن های متعدد قوی بسیار خنک نگه ش داشتم در حد 30 درجه، آندرولتشم کردم
اما مطمئنم عمر زیادی نخواهد کرد اگر حتی با این دمای کم بخواد باهاش گیم زده بشه با لود 100 درصد اینا، سر همین در انتها احتمالا قدرتش رو روی 80 درصد ست کنم ، آندرولتشم بکنم، زیر آر پی امش رو هم غیر فعال کنم و بصورت دستی CURVE فن رو هم بالاتر از دیفالت قرار بدم سرعت چرخش ها و ترمال پد ها و پیست رو هم حتما عوض کنم
امیدوارم این مشکل برای شما پیش نیاد، اما اگر هم اومد انتظارش رو از قبل داشته باشید چون به هر حال از اولش هم برعکس باقی قطعات (مثل اونایی که مشاوره گرفتید و بهترین ها رو تهیه کردید) این رو کاملا برعکس ارزونترین رو خرید کردید و میدونید قیمت نوی واقعی بدون گارانتیش حدود 35 میلیونه (که باز برای این کارت با این قدرت عالیه چون 3090 نوی واقعی خیلی گرون تره، 3090 تی آی رو که حتی هم قیمت 4080 میفروشن (تو آمازون حتی هم قیمت 4090 و عجبا که بعضیا میخرن!)
درسته موقع معرفی 1999 دلار بود MSRP ش که در مقاب 1599 دلار 4090 خب گرون تره! اما اون برای اوج ماینینگ بود نه الان که 1700 دلار هم میفروشنش)
اونم برای کارتی که هم قدرت 4070 تی آی هست اما پر مصرف تر از 4090
شما هم بله اگر هم پاور لیمیت رو کمتر کنید، هم آندرولت کنید هم تا جای ممکن خنک نگه داریدش میتونید عمر بیشتری ازش انتظار داشته باشید اما در کل کارتای ماین شده هیچ وقت دیگه مثل بقیه کارتا که 10-15 سال هم کار میکنن نمیشن دیگه حتی اگر چن ماه باهاشون ماین شده باشه.
و طبق تجربه من بیشترین کارت ماین شده ای که مثلا دو سال ماین شده بوده باهاش بعدش دیگه نه، تو سال 5م یهو سوخته (این تازه بیشتر از بقیه عمر کرده)
توی کارتای روی یک ریگ هم از هر 5 تا کارت دو تاش به سال سوم رسیده و یکیش به سال چهارم (همچنان در حال ماین بودن)
البته که دماشون موقع ماین و خود مدل کارت ها خیلی مهمه، کسی رو میشناختم که حتی تمام کارتاش رو آورد لیکویید کول کردم برای ریگش و اتاق ماینش هم کولر گازی داشت و خود ریگ هم اختصاصی دیزاین کردم و 10 فن وروردی و 10 فن خروجی داشت که ورودی ها دقیقا نزدیک کولر گازی و خروجی ها به سمتی که سریع از اتاق خارج شن قرار داشتن و دمای اتاق همیشه زیر 20 درجه بود،
از اون ور کارگاهای ماینی رو دیدم که تو دمای 35 درجه کارگاه بدون هیچ تجهیزاتی ماین میکردن با دمای وی رم 110 درجه 3090،
مشخصه عمر این کارتا یکسان خواهد بود
پاسخ: کدوم یکی رو انتخاب کنم؟
نقل قول:
بله گارانتیش رو باطل میکنه، منظور بنده حالتی بود که کسی مجبور شه گفتم میشه این کار رو هم کرد، البته حتی سر باز کردن هم باید بگم با یک سری کارهای خاص (البته جدا از خود پیچ گوشتی و جنس سرش و کیفیتش، خود پیچی که اون قطعه داره هم خیلی مهمه) میشه جوری هم باز کرد که گارانتی متوجه نشه، خودم شده یک سری قطعات و لپ تاپ هایی رو باز کردم که اصلا جای پیچ گوشتی روشون نمونده و بعدا هم گارانتی رفته اگه مشکلی براش پیش نیومده اصلا
کارت رو هم خیلی خیلی ارزون خریدید، یعنی تقریبا میتونم با قطعیت بگم ماین شده، مگر طرف خدای نکرده ورشکست شده باشه و هر چی داره بخواد بفروشه که نون شبش رو هم دربیاره یا بدهیش رو بده که کارتی رو که یه زمانی 60 تومن خرید (که اون موقع 60 تومن حکم 150 تومن الان رو داشت) بیاد 15 بده در حالیکه الان 3050 نو این قیمته که از نظر کارایی مثل فیل و فنجون میمونن.
خودم زیاد برام کارتای اینجوری میارن و اتفاقا همین الان 6700 اکس تی نایترو پلاس دستم رسیده که تقریبا یک سال پیش کمتر خریده شده و تستاش رو گرفته همه اوکی بوده اما همینجوری با گذر زمان ضعیف تر و ضعیف تر شده و الان کاراییش به 1050 تی آی رسیده حتی. چون کولرش هم کولر قوی هست چون روی مدلهای بالاترش هم همین کولره، دمای هسته ش هم پایین هست یعنی حتی توی حالت آیدل اون قدری خنکه که فن هاش وای میستن، توی گیم هم دمای هسته ش بالا نمیره خیلی، فن های خیلی قوی هم داره،
همه چیش رو بررسی کردم، بک پلیتش خیلی داغ میشد (چون سنسوری وی رم و وی آرم نداره و فقط دمای جی پی یو رو مانیتور میکنه مخصوصا تو حالت زیرو آر پی ام بدون چرخش دمای مدار تغذیه اینا بالا میره برای همین دستی غیر فعالش کردم
حتی بایوس هاش هم چک کردم جفتش بایوس مخصوص ماین روش بود و برگردوندم به نرمالشون
توی تست ها ویرمش سالمه، بعضی تست ها رو هنوزم مثل 6700 اکس تی نو انجام میده
اما بعضی تست ها کاراییش تا 1050 اینا پایین میاد
به شدت توی گیم ها اف پی اسش تلورانس داره، یعنی فاصله بین ماکسیمم و اوریج و مینیمم ممکنه به 100 فریم برسه!
جی پی یوش مطئنم مشکل پیدا کرده، توی گیم و رندرها اینا اکثرا بک گراند و آبجکت ها و پارتیکل ها همه چی رو درست رندر میکنه اما افکت ها رو دچار مشکل میشه و بسته به نوع افکتش حتی ممکنه شطرنجی طور یا اشکال دیگه ای بصورت افکت بده.
وگرنه هر 4 خروجیش هم سالمه، نورپردازیش هم سالمه، حتی یه گزینه که شاید ندونید جدا از اون بایوس هاش اینه که یه خوبی که داره سه پین ARGB داره که میتونید به مادربرد وصل کنید که با بقیه قطعات سینک بشه و حتما مجبور نشید مثل باقی برندها فقط با نرم افزار خودشون تغییر بدید (کاش همه شرکت ها این امکان رو میذاشتن)
فن هاش هم هر سه سالمه سالم (چقدر هم سرعتشون بالاس 3500 آر پی ام خیلی زیاده!) اکثر گرافیک ها ماکسیممشون 1800-2200 اینا هست
خلاصه داستانش با تعویض ترمال پد و ترمال پیست هم حل نمیشه، حالا سعی خواهم کرد تا جایی که میشه سخت افزاری کار کنم و بعدش نرم افزاری، فعلا که با نصب فن های متعدد قوی بسیار خنک نگه ش داشتم در حد 30 درجه، آندرولتشم کردم
اما مطمئنم عمر زیادی نخواهد کرد اگر حتی با این دمای کم بخواد باهاش گیم زده بشه با لود 100 درصد اینا، سر همین در انتها احتمالا قدرتش رو روی 80 درصد ست کنم ، آندرولتشم بکنم، زیر آر پی امش رو هم غیر فعال کنم و بصورت دستی CURVE فن رو هم بالاتر از دیفالت قرار بدم سرعت چرخش ها و ترمال پد ها و پیست رو هم حتما عوض کنم
امیدوارم این مشکل برای شما پیش نیاد، اما اگر هم اومد انتظارش رو از قبل داشته باشید چون به هر حال از اولش هم برعکس باقی قطعات (مثل اونایی که مشاوره گرفتید و بهترین ها رو تهیه کردید) این رو کاملا برعکس ارزونترین رو خرید کردید و میدونید قیمت نوی واقعی بدون گارانتیش حدود 35 میلیونه (که باز برای این کارت با این قدرت عالیه چون 3090 نوی واقعی خیلی گرون تره، 3090 تی آی رو که حتی هم قیمت 4080 میفروشن (تو آمازون حتی هم قیمت 4090 و عجبا که بعضیا میخرن!)
درسته موقع معرفی 1999 دلار بود MSRP ش که در مقاب 1599 دلار 4090 خب گرون تره! اما اون برای اوج ماینینگ بود نه الان که 1700 دلار هم میفروشنش)
اونم برای کارتی که هم قدرت 4070 تی آی هست اما پر مصرف تر از 4090
شما هم بله اگر هم پاور لیمیت رو کمتر کنید، هم آندرولت کنید هم تا جای ممکن خنک نگه داریدش میتونید عمر بیشتری ازش انتظار داشته باشید اما در کل کارتای ماین شده هیچ وقت دیگه مثل بقیه کارتا که 10-15 سال هم کار میکنن نمیشن دیگه حتی اگر چن ماه باهاشون ماین شده باشه.
و طبق تجربه من بیشترین کارت ماین شده ای که مثلا دو سال ماین شده بوده باهاش بعدش دیگه نه، تو سال 5م یهو سوخته (این تازه بیشتر از بقیه عمر کرده)
توی کارتای روی یک ریگ هم از هر 5 تا کارت دو تاش به سال سوم رسیده و یکیش به سال چهارم (همچنان در حال ماین بودن)
البته که دماشون موقع ماین و خود مدل کارت ها خیلی مهمه، کسی رو میشناختم که حتی تمام کارتاش رو آورد لیکویید کول کردم برای ریگش و اتاق ماینش هم کولر گازی داشت و خود ریگ هم اختصاصی دیزاین کردم و 10 فن وروردی و 10 فن خروجی داشت که ورودی ها دقیقا نزدیک کولر گازی و خروجی ها به سمتی که سریع از اتاق خارج شن قرار داشتن و دمای اتاق همیشه زیر 20 درجه بود،
از اون ور کارگاهای ماینی رو دیدم که تو دمای 35 درجه کارگاه بدون هیچ تجهیزاتی ماین میکردن با دمای وی رم 110 درجه 3090،
مشخصه عمر این کارتا یکسان خواهد بود
بی نهایت استاد گرامی، ممنونم که اینطوری کلی وقت میزارید و راهنمایی ها و نظراتتون رو باهامون به اشتراک میزارید.
بله چون قیمتش مناسب بود ریسک خریدش رو قبول کردم، تا حالا که توی تستها و گیم ها مشکلی برای نبوده و نرمال کرده.
با اجازتون تو بخش مناسب انجمن یه تاپیک میزنم براش و از شما و دوستان راهنمایی میخام جهت راهکارهایی برای کاهش فشار روی کارت و افزایش تخمینی عمر کارت، بی نهایت ممنون از شما.