ايتاليا استفاده از تلفن هاي همراه را در کلاس هاي درس ممنوع کرد
۲ فروردین ۸۶
تاليا نيوز- ايتاليا شاگردان مدارس را از استفاده از تلفن همراه در داخل کلاس درس منع کرده است تا به اين ترتيب اجازه ندهد که صداي زنگ تلفن همراه در نظم کلاس و درس دادن معلمان اختلالي ايجاد کند و يا اينکه دانش آموزان در کلاس درس به جاي فراگيري درس هاي خود وقت خود را با تماشاي کليپ هاي ويديويي سپري کنند.
بر اساس اين مقررات مسوولين مدارس مجاز هستند دانش آموزان خود را که بر استفاده از تلفن همراه در محيط کلاس اصرار مي ورزند تنبيه کنند.
از جمله اين تنبيهات مي توان به ضبط و مصادره دستگاه تلفن همراه از سوي مسولان مدارس و همچنين ممانعت از شرکت دانش آموزان خلافکار در امتحانات ، اشاره کرد.
لازم به ذکر است که مقررات مذکور به دنبال يک سري حوادث تکان دهنده در کشور ايتاليا اتخاذ شده اند.
بر اساس اين گزارش، در ماه نوامبر يک کليپ ويديويي در اينترنت نشان مي داد که يک دانش آموز معلول چگونه توسط همکلاسي هاي خود مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است که البته تمامي جزئيات مربوط به اين حادثه توسط دوربين فيلمبرداري تلفن همراه ثبت و در اينترنت منتشر شده بود که خشم و ناراحتي گسترده عمومي را در ايتاليا به دنبال داشت.
در فيلم ديگري که از طريق يک تلفن همراه ديگر تهيه شده است نشان داده مي شود که چگونه عده اي دانش آموز ، خانم معلم خود را مورد آزار و اذيت قرار داده اند.
"جوزفه فيوروني" وزير آموزش و پرورش ايتاليا نيز در همين خصوص اعلام کرده است که تمهيدات و تدابير جديد به جز در موارد خاص و موجه ، حتما بايد به مورد اجرا گذاشته شوند .
روزنامه ايتاليايي "کوريه ره دلا سرا" نيز در همين خصوص نوشته است که ايتاليا اولين کشور اروپايي است که مقررات منع استفاده از تلفن همراه را به اجرا گذاشته است.
معلمان از تقلب با طريق تلفن همراه جلوگيري مي کنند
با نزديک شدن موسم امتحانات در انگليس ، معلمان در اين کشور به اتخاذ تدابير جديدي براي جلوگيري از تقلب دانش آموزان ، روي آورده اند.
بر اساس اين گزارش ، آوردن تلفن هاي همراه به سالن هاي امتحان در حال حاضر نيز ممنوع مي باشد اما با اين وجود برخي از دانش آموزان تلفن هاي همراه را بصورت مخفيانه وارد سالن امتحان مي کنند تا با ارسال پيام براي کمک به دوستان خود اقدام کنند.
برخي مدارس نرم افزار جديدي را نصب کرده اند که با کمک آن مي توانند فعاليت تلفن هاي همراه را کنترل کنند و در صورت بروز مشکل با اعلام آن از طريق بلندگوهاي کارگذاشته شده در سالن امتحانات معلمان و مراقبين را نسبت به مشکل ايجاد شده آگاه سازند.
اين درحالي است که مدارس نمي توانند از تکنولوژي هايي استفاده کنند که برقراري تماس هاي تلفن همراه و ارسال پيام از طريق آنها را مسدود کند چرا که اين امر با قانون Wireless and Telegraphy مغايرت دارد ولي در عين حال به معلمان اجازه داده شده است تا بر نحوه استفاده از تلفن همراه نظارت و کنترل داشته باشند.
چرا مردم اپراتورهاي خود را تغيير مي دهند؟
۲ فروردین ۸۶
تاليا نيوز- تحقيقاتي که بر روي يک هزار شهروند انگليسي در گروه سني 16 تا 80 سال صورت گرفته حاوي اطلاعات قابل توجهي در اين مورد است که چرا کاربران، اپراتورهاي تلفن همراه خود را تغيير مي دهند.
از ميان 29 درصد کساني که اعلام کرده اند شبکه هاي تلفن همراه خود را تغيير داده اند 10 درصد دليل اين کار را ارائه خدمات نامناسب به مشتريان از سوي اپراتورهاي مذکور اعلام کرده اند.
از طرف ديگر، کاربران قديمي بيشتر به اين دليل تمايل داشتند سرويس دهندگان خود را تعويض کنند، چون آنان معتقد بودند از اين طريق مي توان از هزينه هاي مکالمه با تلفن همراه کاست.
اين درحالي است که 73 درصد ديگر از مردم دليل تغيير اپراتور شبکه همراه خود را ، بهره مند شدن از تعرفه هاي بهتر عنوان کرده بودند.
بر اساس اين گزارش ، 51 درصد از کاربران هم علت اين کار را قيمت هاي مناسب تر و 54 درصد ديگر نيز کارآيي ديگر اپراتورها عنوان کرده اند.
34 درصد از استفاده کنندگان خواهان آن بودند که بهترين مارک گوشي تلفن همراه را در اختيار داشته باشند و 48 درصد ديگر نيز خواهان آن بودند تا يک گوشي زيبا و لوکس را در اختيار داشته باشند.
نکته جالب توجه اينکه 50.75 درصد از مردم بيشتر گوشي هاي مورد نظر خود را از طريق اينترنت و بصورت آنلاين خريداري کرده اند تا اينکه بخواهند براي خريد آنها به مراکز فروش مراجعه کنند
کارت هاي حافظه SanDisk برای تلفن هاي همراه
شرکت SanDisk اخيرا خط توليد کارت هاي حافظه ميکرو اسي دي فلش microSD
Flashرا براي تلفن هاي همراه راه اندازي کرده است.
کارت هاي مذکور که در نمايشگاه CeBIT در کشور آلمان در معرض نمايش گذاشته شد انتقال داده به کامپيوترهاي شخصي و يا از مبدا کامپيوترهاي شخصي به ديگر دستگاه ها را تسريع کرده و همچنين فضاي اضافي براي ضبط موسيقي ، ويديو ، تصاوير، و صداي زنگ در تلفن هاي همراه ارائه مي دهند.
کارت هاي حافظه SanDisk Mobile Premier همچنين از تکنولوژي SanDisk’s TrustedFlash™ بهره مي برند. اين تکنولوژي اين امکان را براي اپراتورهاي شبکه فراهم مي کند تا بتوانند بهترين برنامه ها را که مي توانند بطور مستقيم بر روي تلفن هاي همراه دانلود شوند ، به فروش رسانند.
برنامه هاي مذکور بعد از دانلود مي توانند در دستگاه هايي که مجهز به تکنولوژي TrustedFlash هستند و از سوي سرويس دهنده اپراتور نيز تاييد مي شوند ، به اجرا درآيند.
"جف کاست" معاون بخش خدمات مشتريان در شرکت SanDisk در همين خصوص در بيانيه اي اعلام کرد: "SanDisk Mobile Premier که يکي از برترين کارت هاي حافظه تلفن همراه ماست به گونه اي طراحي شده است که از بهترين و برترين قابليت ها ي گوشي هاي تلفن همراه جديد که به دوربين هاي ديجيتال فيلمبرداري و تصويربرداري، دستگاه هاي پخش MP3 و ديگر عناصر و اجزاي مربوط به حافظه هاي پيشرفته از جمله قابليت هاي امنيتي مجهز هستند، بهره مند شود."
کاست در ادامه در همين خصوص با استناد به گفته کارشناسان خاطر نشان کرد : تقريبا انتظار مي رود نيمي از تلفن هاي همراهي که فروخته مي شوند مجهز به جاي کارت هاي حافظه باشند و همچنين انتظار مي رود که microSD نيز به يکي از محصولات قابل اطمينان توليد کنندگان تبديل شود.
اين کارت حافظه کوچک از حجمي معادل يک و دو گيگا بايت برخوردار خواهد بود و انتظار مي رود که قيمت فروش هريک از آنها به ترتيب 44.99 دلار و 69.99 دلار در نظر گرفته شود
اکیپ ویژه طرحهای ضربتی شبکه تلفن همراه در مشهد تشکیل شد
به منظور عدم اختلال در ارتباط شبکه تلفن همراه مسافران نوروزی در روزهای ابتدایی فروردین ماه، اکیپ ویژه طرحهای ضربتی مخصوص این ایام در مشهد مقدس تشکیل شد.
مهندس علی کارگزار، رئیس هیاتمدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات استان خراسان رضوی، در گفتوگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: با توجه به همزمانی روزهای پایانی سال با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع)، پیشبینی میشود تا حضور زائران در مشهد مقدس نسبت به سالهای گذشته افزایش یابد و به همین منظور پیشبینیهای لازم در خصوص عدم اختلال در شبکه ارتباطی تلفن همراه در خراسان رضوی صورت گرفته است.
کارگزار، گفت: تمامی سایتها در این استان چک و ظرفیت لازم ایجاد شده است، به گونهای که ظرفیت قابل قبولی از تجهیزات Bts و Bst در طول ماههای اخیر وارد مدار شده و در روزهای گذشته نیز یک Bst جدید دیگر توسعه یافته و در شهر مشهد وارد مدار شده است.
وی، خاطرنشان کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده، در مسیرهایی نظیر جادههای منتهی به شهر مشهد نیز با اختلال تلفن همراه مواجه نخواهیم شد، ضمن آنکه در شهرهای بین راهی محل سکونت موقت زائران نیز ظرفیتهای ارتباطی لازم پیشبینی شده است.
وی، اظهار امیدواری کرد که در روزهای اولیه سال جدید، شاهد ترافیک روان و بدون مشکل باشیم.
کارگزار، در خصوص وضعیت ارسال پیام کوتاه نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته در این ایام، بسیاری از مناطق کشور در ارسال پیام کوتاه با اختلال مواجهع بودند، در حالی که در خراسان رضوی Smsهای ارسالی شهروندان به راحتی به مقصد رسید؛ البته امسال نیز تدارکات لازم برای ایام بدون اختلال در ارتباطات همراه درنظر گرفته شده است.
هشت ميليون سيمكارت، سهم اختصاصي وزارت ارتباطات در سال گذشته
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، واگذاري نزديك به هشت ميليون تلفن همراه را يكي از مهمترين اقدامات انجام شده در سال ۱۳۸۵خواند.
"محمد سليماني" سه روز به پايان سال ۱۳۸۵درباره عملكرد امسال وزارت ارتباطات و فناوري، به ايرنا گفت: در حاليكه هنگام ثبتنام پيشبيني ميشد تنها سه ميليون نفر به باجههاي پستي مراجعه كنند، حدود هشت ميليون نفر متقاضي شدند.
وي افزود: بر اساس قراردادي كه با پيمانكاران عمومي داشتيم فكر ميكرديم بتوانيم واگذاريها را سريعتر انجام دهيم اما وقتي وعدهها عملي نشد، تصميم به يافتن راهكاري ديگر گرفتيم.
ايجاد تحرك ميان مديران، يكي از راهكارهاي بود و تلاش كرديم در ديدارها با بدنه كارشناسي و كارمندان، انگيزه ملي را در آنها تقويت كنيم.
ميزان استفاده از تلفن همراه در كشور در سال جاري جهش قابل توجهي داشت، بگونهاي كه در آغاز سال ۸۵حدود ۸/۵ميليون مشترك اين وسيله ارتباطي وجود داشت ولي اكنون با احتساب مشتركان ايرانسل وتاليا در كشور رويهمرفته حدود ۱۶/۷ميليون مشترك تلفن همراه هستند.
در ابتداي كار همه شهرها تحت پوشش تلفن همراه قرار نداشتند اما اكنون تمامي يكهزار و ۱۶شهر كشور، زير پوشش هستند و در آنها تلفن همراه واگذار ميشود.
* در ۲۴استان واگذاري تلفن ثابت به روز شد
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت در حوزه تلفن ثابت هم در يك سال گذشته تلاشهاي بسياري انجام گرفت، بگونهاي كه واگذاري در شهرهاي ۲۴استان كشور به روز شده و در بقيه استانها نيز مراحل نهايي خود را طي ميكند و در تعدادي از شش استان باقي مانده، پيشرفت كار در اين زمينه تا حدود ۹۵ درصد بوده است.
* پست بانك اولين بانكي بود كه به روستاها رفت
سليماني گفت: ورود پست بانك به روستاها و ارائه خدمات به روستاييان، يكي ديگر از مهمترين اقدامات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در يك سال گذشته بوده است.
قبلا هيچ بانكي وجود نداشت كه مجموعهاي از خدمات را در روستاها ارايه دهد، اما در سال گذشته پست بانك از طريق بخش خصوصي در يكهزار و ۴۰۰روستا حضور يافت و ارائه خدمات بانكي به روستاييان را مديريت كرد.
پست بانك در قالب دفاتر ،ictدر روستاها حاضر شد و در برخي از آنها همه نوع فعاليت بانكي را عرضه ميكند و در برخي ديگر در حد گرفتن قبض و انتقال پست مالي به روستاييان است.
* ۵۱هزار روستا از سامانههاي ارتباطي بهره ميبرند
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در سال ۸۵نرخ ارتباط رساني روستاها نيز افزايش يافت بگونهاي كه در آغاز كار دولت نهم ۴۵هزار روستا داراي ارتباط بودند، ولي اكنون شمار اين روستاها به ۵۱هزار رسيده است.
"هماكنون ارتباط بسياري از روستاها بصورت " Gsmروستايي" تامين ميشود و تلاش ميكنيم بتوانيم از آن بهعنوان مكمل شبكه تلفن همراه استفاده كنيم.
در صورت عملي شدن طرح، هنگامي كه روستاييان ساكن روستاها از اين سرويس استفاده ميكنند، تعرفه تلفن ثابت و اگر بيرون از روستا از سرويس Gsmروستايي بهره ببرند، تعرفه تلفن همراه براي آنها محاسبه ميشود.
با توجه به تعرفهها، متقاضيان استفاده از اين سرويس، بايد وديعه ارتباطات سيار را پرداخت كنند."
وي گفت "تاكنون مطالعاتي روي اين طرح انجام شده و در برخي از مناطق آزمايشي اجرا شده است و حال بررسي پيامدهاي اجتماعي و اقتصادي ارائه اين سرويس هستيم كه اميدواريم سال آينده عملياتي شود."
* پهناي باند اينترنت كشور ۴برابر افزايش يافت
سليماني همچنين گفت: در سال ،۸۵پهناي باند خارجي اينترنت با چهار برابر افزايش از حدود شش Stm1به ۲۴ Stm1رسيد و اگر متقاضي براي استفاده از اين پهنه وجود داشته باشد، امكان افزايش آن به ۴۰ Stm1نيز وجود دارد.
همچنين در سال ۸۴بيشتر ترافيك كشور در اين بخش از مسير فيبر نوري جاسك- فجيره عبور ميكرد كه با تلاشهاي انجام شده در سال ،۸۵هماكنون از مسيرهاي كويت، تركيه، تركمنستان و آذربايجان و مسير دومي در امارات نيز استفاده ميشود.
از سوي ديگر امسال با انتقال بخشي از ترافيك غرب افغانستان از مسير كشورمان، درآمد خوبي كسب كرديم و برهمين اساس تلاش ميكنيم ترافيك بخش شرقي عراق را نيز از طريق ايران منتقل كنيم تا ضمن افزايش همكاريهاي دو كشور، درآمد زايي نيز داشته باشيم.
براساس اطلاعات و آمار موجود، ضريب نفوذ اينترنت تاكنون به ۱۶/۱درصد و تعداد كاربران اينترنت در ايران نيز به حدود ۱۲/۶ميليون نفر رسيده است
تلفن همراه برای افراد مسن تر
يک نوع تلفن همراه که دارای دکمه ويژه اورژانس است اخيرا برای افراد مسن تر به بازار آمده است.
اين تلفن که "حيات" نام دارد برای افراد ۵۰ سال به بالا طراحی شده است.
تلفن حيات به جای دوربين و يا سيستم پخش موسيقی دارای بلندگوی قوی برای افرادی است که مشکل شنوايی دارند.
علاوه بر اين تلفن ياد شده دارای صفحه و دکمه های بزرگ است.
تلفن حيات برای اولين بار در نمايشگاه تکنولوژی سبيت نشان داده شد اما قرار است در ماه مه برای فروش وارد بازار شود.
اين تلفن همراه که ساخته شرکت اتريشی امپوريا است مشخصا برای افراد مسن تر که تلفن های موجود را بيش از حد پيچيده می بينند طراحی شده است.
کاربرد تلفن حيات بسيار ابتدايی است و به تماس تلفنی و ارسال پيام های الکترونيکی محدود می شود.
اين تلفن می تواند تا پنج شماره تلفن اضطراری را در حافظه خود جای دهد.
در پشت تلفن حيات يک دکمه بزرگ قرمز قرار دارد که اگر در شرايط اضطراری فشار داده شود با يکی از شماره های ياد شده تماس می گيرد و درخواست کمک می کند.
علاوه بر اين می توان در حافظه اين تلفن پيام های الکترونيکی ويژه درخواست کمک قرار داد.
برای صفحه ۶.۸ سانتی متری اين تلفن نور نارنجی انتخاب شده زيرا برای کسانيکه بينايی ضعيفی دارند راحت تر قابل خواندن است.
زنگ اين تلفن نيز می تواند تا حد زيادی افزايش يابد بطوريکه برای افرادی که شنوايی ضعيفی دارند قابل شنيدن باشد.
ایرانسل و پیشنهاداتی به کاربران و مسوولان
آي تي آنالايز- به هدایای نوروزی این شرکت میپردازیم که چگونه نهایت استفاده را ببریم:
1- مي توانيد از 10 اسفند 85 تا 15 فروردين 86 از MMS و GPRS رايگان استفاده كنيد!
* براي اينكه مشترك ايرانسل باشيد بايد ثبت نام خود را تكميل نموده و سيم كارت خود را فعال كرده باشيد.
البته اگر اس ام اس تنظیمات را دریافت کردید، برای ما هم بفرستید تا ما هم از این خدمات لذت ببریم!
نکته: برای GPRS یا MMS باید برای هر کدام 3 اس ام اس دریافت کنید:
اس ام اس اول حاوی پیامی که به زودی اس ام اس حاوی تنظیمات را دریافت میکنید.اس ام اس دوم حاوی تنظیمات اس ام اس سوم حاوی پیام یادآوری که اگر تنظیمات را ذخیره نکرده اید به Inbox بروید و save کنیدهیچ جای نگرانی نیست، زیرا شما مطمئنا اس ام اس اول و احتمالا اس ام اس سوم را دریافت میکنید اما برای اس ام اس دوم هیچ تضمینی نیست!
هنگامی که پس از این اتفاق با امور مشترکین ایرانسل تماس میگیرید، این پیام را میشنوید که طی 2 هفته آینده تنظیمات برایتان ارسال میشود و لطفا در این خصوص تماسی نگیرید. بعد از 2 هفته و تماس مجدد، باز هم از شما مهلت 2 هفته ای خواسته میشود، گویی ساعت ایرانسل خوابیده است!
2- مي توانيد از 29 اسفند 85 تا 5 فروردين 86 هرچقدر مي خواهيد SMS رايگان بفرستيد!
* SMS رايگان از ايرانسل به كليه خطوط تلفن همراه در داخل كشور
* براي اينكه مشترك ايرانسل باشيد بايد ثبت نام خود را تكميل نموده و سيم كارت خود را فعال كرده باشيد.امیدوارم این یکی با مشکلی مواجه نشه
3- مي توانيد از 29 اسفند 85 تا 15 فروردين 86 از 12شب تا 6 صبح هر چقدر مي خواهيد مجاني صحبت كنيد!
* مكالمه رايگان از ايرانسل به ايرانسل
* براي اينكه مشترك ايرانسل باشيد بايد ثبت نام خود را تكميل نموده و سيم كارت خود را فعال كرده باشيد.
اگه خانه شما جایی است که آنتن دارد، بگین ما هم بیایم اون دور و برو با استفاده از این هدیه به دوستامون که ایرانسل دارن زنگ بزنیم!
4- سيم كارت دائمي ايرانسل خود را پس از تكميل ثبت نام فعال كنيد و 200 دقيقه مكالمه رايگان عيدي بگيريد!
* مكالمه رايگان از ايرانسل به كليه خطوط تلفن همراه يا ثابت در داخل كشور
5- سيم كارت اعتباري ايرانسل خود را پس از تكميل ثبت نام فعال كنيد و 50 هزار ريال شارژ رايگان عيدي بگيريد!
* معادل 47170 ريال اعتبار مكالمه اوليه به همراه 6% ماليات فروش و عوارض
اگه خونتون جاییه که آنتن داره، بگین ما هم بیایم اون دور و بر با این هدیه به دوستامون زنگ بزنیم! البته اگه مجبور نشیم برای یه تماس 15 بار شماره بگیریم چون اگه بخوایم به 10 نفر از دوستامون زنگ بزنیم و با هر کدوم 10 دقیقه حرف بزنیم، یه چیزی هم بدهکار میشیم! چون هر نفر = 15 بار تماس نا موفق (هر یک برابر با 1 دقیقه) + 10 دقیقه مکالمه = 25 دقیقه تماس با 10 نفر = 250 دقیقه (حد اقل پرداخت 50 دقیقه اضافی برابر با 2495 تومان برای مشترکین سیمکارت ثابت ایرانسل که بیشترین مکالمه رایگان را دارند، برای اعتباری ها هم که ...!)قبضتون نمیاد؟ کسی هستید که صورت ریز مکالمات را هر ماه همراه قبض درخواست کرده اید و 1000 تومان نیز ماهیانه بابت آن میپردازید؟
اصلا نگران نباشید، اگه قبضتون نمیاد، ایرانسل خودش در قالب 2 اس ام اس مبلغ قابل پرداخت، تاریخ پرداخت، شماره حساب + نام بانک و کد شناسه شما را ارسال میکند و شما باید آنرا پرداخت کنید.شما اصلا حق ندارین بدونین این هزینه ها بابت چیه، حق ندارین قبضتون رو ببینید فقط باید پرداخت کنید!
1000 تومان هم بابت صورت ریز مکالمات میپردازید یعنی بابت سرویسی که آن را دریافت نمیکنید و صدایتان هم به جایی نمیرسد زیرا با تماس با امور مشترکین ایرانسل و پس از دقایقی بسیار انتظار کشیدن برای اتصال به یک اپراتور آزاد و شنیدن پیامهای رنگارنگ به زبان فارسی و انگلیسی، اپراتور به
شما میگوید که مشکل شما را ثبت کردیم و به زودی برایتان قبض میفرستیم و در ضمن میتوانید از E-Care یا همان سرویس کنترل حساب اینترنتی نیز صورت حساب خود را به صورت \"آنلاین\" مشاهده کنید.
اما روش استفاده از این E-Care چگونه است؟
اگر در میان پیام های رنگارنگ، خوابتان نبرده باشد یا برای صرف نهار و یا استحمام گوشی را کنار نگذاشته باشید، نحوه استفاده را میشنوید. (پیشنهاد میشود قبل از تماس با ایرانسل، غذای خود را میل کرده، خواب کافی نیز داشته باشید. مصرف مولتی ویتامین توصیه میشود)
میشنوید که باید یک پیام کوتاه به شماره 130 ارسال کنید و ظرف 24 ساعت، رمز عبور را از طریق پیام کوتاه دریافت میکنید. بعد ا ارسال پیام، بلافاصله از شماره 130 پیامی را دریافت میکنید که رمز عبور طی \"یک هفته\" برایتان ارسال میشود!!!
البته همانطور که گفتم، شما هر چند بار که ارسال پیام را تکرار کنید و هرچقدر هم که صبر کنید باز هم پیامی که حاوی رمز عبور باشد دریافت نمیکنید. بنابر این اگر شما از آغاز مشترک ایرانسل ام تی ام یا همان ام تی ان ایرانسل خودمان باشید:
از آبان تا کنون، 4 قبض ارسال شده و شما 4000 تومان را \"بیهوده\" به حساب ایرانسل ریخته اید ، یعنی هزینه بیش از یک ساعت مکالمه.
ایرانسل اعلام کرده که هزینه های اضافی را که به خاطر محاسبه نرخ مکالمه برحسب دقیقه به جای ثانیه از مردم گرفته به صورت مکالمات رایگان به مردم باز خواهند گرداند. اما چگونه؟ افرادی که اکنون به ایرانسل بپیوندند، اگر مشترک سیمکارت پس پرداخته شوند 200 دقیقه و چنانچه مشترک سیمکارت پیش پرداخته بشوند، 5000 تومان شارژ رایگان هدیه میگیرند که میتوانند آن را برای تماس به همه جای ایران و نه فقط به ایرانسل، استفاده کنند ( مناسبت هدیه این بار عید با شکوه نوروز است).
این در حالی است که این مکالمات رایگان نصیب مشترکان قبلی که هزینه های اضافی را متحمل شده بودند، نشده و تنها برای مشترکان جدیدی است که تا به حال یک ریال هم هزینه ای برای مکالمات خود پرداخت نکرده اند. برای مشترکان قدیمی، فقط مکالمه رایگان از ایرانسل به \"ایرانسل\" در نظر گرفته شده، آن هم از ساعت 12 نیمه شب تا 6 صبح به مدت 15 روز که مشترکان جدید نیز امکان استفاده از این مکالمات رایگان را دارند. مشترکانی که در روزهای اولیه ثبت نام ایرانسل اقدام به خرید سیمکارت کردند، از پیشنهاد انتخاب شماره طلایی نیز بی نصیب ماندند.
سرویس رومینگ بین الملل:
دیروز صبح (24 اسفند ماه سال 1385 هجری شمسی) در سایت ایرانسل در صفحه اول لینک آنرا دیدم و پس از ورود، با پیغام این سرویس به زودی در دسترس خواهد بود مواجه شدم. شب دوباره سر زدم و دیدمم اطلاعاتی به آنجا اضافه شده است.نکته جالب ابن بود که به جای 200 کشور وعده داده شده، تنها 97 کشور و 177 اپراتور موجود است.
شما باید سیمکارت خود را تغییر دهید، البته با همان شماره. درباره هزینه چیزی گفته نشده است. سپس با پرداخت ودیعه 200 هزار تومانی، و کمی تشریفات دیگر رومینگ شما فعال میشود. چرا همانند اپراتور اول، نباید بتوان به راحتی ، با همان سیمکارت و بدون تشریفات و تنها با رفتن به کشور مقصد، از رومینگ استفاده کرد و سپس هزینه آن را پرداخت؟
با امور مشترکین ایرانسل تماس گرفتم. شخصی بدون معرفی خود، گوشی را برداشت. وقتی گفتم در باره رومینگ بین الملل سوال دارم، گفت چند لحظه گوشی و بعد صدای بوقی که حکایت از قطع شدن تماس از طرف یرانسل بود شنیده شد. باز هم زنگ زدم و باز هم همین داستان تکرار شد.
این بار خودتان در اینباره قضاوت کنید، در باره این شعار ایرانسل: ایرانسل، دارنده بزرگترین call center.....بشنوید از پوشش و آنتن دهی از اونجایی که این قضیه کاملا آشکار ، زیاد در باره اش حرفی نمیزنم. اگر به قسمت \"نقشه مناطق تحت پوشش\" در سایت ایرانسل به نشانی برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ] بروید و روی نقشه تهران کلیک کنید، بسیاری از مناطق را تحت پوشش نشان داده که عملا این طور نیست و پس از تماس با خدمات مشترکین، متوجه میشوید که این نقشه مربوط به بعد از عید است. آری به همین سادگی، زمان تکمیل پوشش شبکه در تهران، از پایان اسفند به عید موکول شد.....
هنگامی که به سایت ایرانسل میروید و در آن به گشت و گذار میپردازید، در برخی صفحات در پایین صفحه نوشته هایی کوچک به رنگ طوسی کمرنگ میبینید که وقتی آن را میخوانید، میبینید که ایرانسل مسئولیت حرفهای خود را به عهده نمیگیرد. به عنوان مثال : برای مشاهده این لینک/عکس می بایست عضو شوید !برای عضویت اینجا کلیک کنید ]
پوشش در شهرهای دیگر:قرار بود ایرانسل تا پایان امسال 70 شهر را تحت پوشش قرار دهد و \"به هیچ وجه\" نمیتوان منکر آن شد زیرا زیرنویسهای تلوزیون، پیامهای بازرگانی، تبلیغات ایرانسل در روزنامه ها مجله ها، اتوبوس ها و بوردهای تبلیغاتی و .... همگی گواه این مدعا هستند.
حتی خبرهایی از تکمیل نصب و راه اندازی آنتن ها در تمام شهرهای استانهای مازندران و گلستان نیز از سوی مدیر عامل ایرانسل، آقای دزفولی منتشر شد.
امیدواریم این وعده رنگ حقیقت به خود بگیرد، درحالی که تنها 5 روز به پایان سال 85 باقی است.
اما ایرانسل بهترین زمان را برای این هدایای ویژه و رایگان خصوصا ام ام اس و جی پی آر اس انتخاب کرده است. از 10 اسفند تا عید، یا اس ام اس تنظیمات به مشترکان نمیرسد یا اینکه توانایی اتصال به GPRS به دلایل اختلالات یا ترافیک نیست. از 1 تا 15 فروردین هم مردم به جاهایی سفر میکنند که هنوز تحت پوشش ایرانسل قرار نگرفته است!
خدمت هموطنان عزیر نیز عرض میکنم که بهتر است با نصب دکلهای مخابراتی بر روی پشت بام منزل خود، مخالفت نکنید البته اگر خواهان پوشش خوب موبایلهای خود هستید. این دکلها زیانی ندارند، همانطور که بارها از سوی مراجع مختلف داخلی و خارجی اعلام شده است.
بحث را جدی تر دنبال میکنیم:
علت عدم پوشش کامل ایرانسل در تهران بزرگ سنگ اندازی و مانع سازی شهرداری عنوان شده است. این موضوع 3 حالت دارد:
1- ایرانسل در تکمیل پوشش دهی ناتوان است و شهرداری را بهانه می آورد
2- شهرداری واقعا به بهانه زیبایی شهر،جلوی نصب دکلهای ایرانسل را میگیرد
3- موضوع از این حالتها خارج است و به عمد، برای ایرانسل از طرف برخی افراد و سازمانها مشکل ایجاد میشود
حالت 1-: این احتمال غیر قابل قبول است، زیرا ایرانسل پیمانکارهای زبده و توانایی دارد و از لحاظ مالی نیز با مشکل مواجه نیست
حالت 2-: جناب شهردار، کار زیبایی شهر تهران از دکلهای ایرانسل گذشته و آنقدر عوامل متعدد وجود دارد که دکلهای ایرانسل اگر هم زشت کننده باشد، در قیاس با عوامل دیگر هیچ است. به عنوان مثال، سطل آشغالهای پلاستیکی شکسته ، پراکنده و به زمین افکنده شده طرح مکانیزه جمع آوری زباله، و از
آن مهمتر، موشهایی که به راحتی در همه جای شهر جولان میدهند. موارد دیگر هم زیاد و آشکار است. پس چه بهتر با بهانه های غیر منطقی و پیش پا افتاده، جلوی پیشرفت یک شبکه موبایل و نیز آسایش کاربرانش را نگیریم. بگذاریم به راحتی دکلهایش را نصب کرده، پوشش دهی خود را کامل کند و به کاربرانش خدمات با کیفیت بالا، یعنی همان چیزی که در قرارداد آن ذکر شده و اصلا به همین خاطر به وجود آمده، ارائه کند.
حالت 3-: متاسفانه، این حالت، قوی ترین احتمال را به خود اختصاص میدهد. آیا تا کنون به آسمان تهران دقت کرده اید؟ دکلهای بلند IR-TCI به هوراه ریسمانهای نگهدارنده آنها، که یک پشت بام در میان دیده میشوند! آیا اینها چهره شهر را زیبا میکنند؟! حال اگر اخیرا نیز کمی دقت کرده باشید، میبینید که پس از ثبت نام سال 85، تعداد بسیار زیادی دکل مجددا از سوی مخابرات در همه جا نصب شده است. آیا شهرداری نباید جلوی آنرا بگیرد؟ آیا فقط دکلهای ایرانسل شهر را زشت میکند؟ یا شاید شهرداری ماموریت دارد تا فقط جلوی دکلهای بخش خصوصی و \"نوپا\" را بگیرد؟
متاسفانه، دکلهای جدید IR-TCI تنها ظرف 3 روز و بدون هیچ مشکلی نصب شده اند.
یک راه حل: مسئولین محترم، اگر از روی کار آمدن بخش خصوصی پشیمان شده اید، اگر با آمدن بخش خصوصی لطمه خورده اید، اگر مشتریان خود را از دست رفته و در حال گرایش به سمت آنها میبینید، اگر ارزان شدن سیمکارت های دولتی به مزاج شما سازگار نیست، اگر گران شدن تعرفه واردات گوشی نیز مشکلات را حل نکرده، خیلی راحت به تمام این مشکلات خاتمه دهید. بخش خصوصی را منحل کرده، نگران مردم نیز نباشید. مردم همیشه در این تصمیمات و آزمون و خطاها،قربانی بوده اند و شاید به گونه ای به این ضررهای مالی وخصوصا ملی عادت دارند.
مطمئن باشید هیچ اعتراض جدی نخواهید شنید. با انحلال بخش خصوصی، خود دوباره مافیای موبایل را در ایران به طور کامل در دست گیرید و ریاست کنید.
اما اگر واقعا میل به روی کار آمدن بخش خصوصی داشته اید و همچنان این میل را دارید و هدف شما کماکان آزادی و راحتی کاربران است، اگر همکاری میکنید، رقابت نا سالم نیز نداشته باشید و سعی کنید با رقابت سالم، به مبارزه و به دست آوردن بازار بپردازید. باور کنید \"این\" به نفع شما و مردم است، نه \"سنگ اندازی\" و \"سوء استفاده از رابطه و قدرت\".
رد پیشنهاد اصلاح تعرفه ایرانسل
پیشنهاد شرکت ایرانسل، به منظور اصلاح تعرفه مبنی بر اعطای اختیار به مشترکان و محاسبه تعرفه مکالمه ایرانسل به ایرانسل بر اساس هر دقیقه 49.9 تومان و ایرانسل به خارج از شبکه بر اساس هر دقیقه 76 تومان توسط سازمان تنظیم مقررات رد و برگرداننده شد.
مهندس محمود خسروی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفتوگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: ایرانسل، ابتدا باید تعرفه مکالمات مشترکان را بر حسب ثانیه محاسبه کرده و سپس پیشنهاد افزایش آن را ارائه دهد.
خسروی، گفت: ایرانسل میتواند پیشنهاد افزایش تعرفه را در قالب قانون و پروانه مربوطه (که مجاز به افزایش تعرفه و محاسبه آن، 20 درصد بالای تعرفه موثر اپراتور اول است) را به سازمان تنظیم مقررات ارائه دهد.
رییس سازمان تنظیم مقررات، تصریح کرد: تبلیغ تعرفه 49.9 تومانی و محاسبه مکالمه برحسب دقیقه که باعث تحمیل هزینه بیشتر بر مشترکان میشود، کاری غیر قانونی است که با این موضوع برخورد شده و تصمیمات بعدی نیز در راه است.
وی، افزود: در صورت عدم اصلاح این موضوع، اجازه برقراری ارتباط شهرهای بعدی به ایرانسل داده نمیشود و برخورد بعدی نیز قطع ارتباط ایرانسل خواهد بود؛ البته چون این امر فشارهایی را به مشترکان فعلی این شرکت وارد میآورد، با تلاش هیاتمدیره ایرانسل و تغییرات نرمافزاری از سوی آنها این اتفاقا رخ نخواهد داد.
خسروی، تاکید کرد: در صورت عدم اصلاح تعرفه از دقیقه به ثانیه، اجازه برقراری ارتباط سایر شهرهای کشور به ایرانسل داده نمیشود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پایان گفت: خسارات وارده به مشترکان ایرانسل در خصوص محاسبه تعرفه برحسب دقیقه به جای ثانیه نیز طبق اعلام مسوولان ایرانسل، "تا ریال آخر" بازخواهد گشت.
ايرانسل از آنچه توليد داخل بوده استفاه كردهاست
رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي وزارت ارتباطات،اعلام كرد ايرانسل گزارشي درباره چگونگي اجراي بند ۶ماده واحده مجلس پيرامون خريد ۵۱درصد تجهيزات از داخل ارايه كرده كه براساس آن دستگاههاي توليد داخل را خريداري كردهاست.
"محمود خسروي" روزسهشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه ارتباطات ايرنا افزود: وقتي در زمان كسب حق امتياز اپراتور دوم و بعد از آن توليد داخلي تجهيزات شبكه تلفن همراه وجود ندارد ، نميتوان به متولي اعلام كرد از ۵۱ درصد توليد داخل استفاده كند.
معاون وزير ارتباطات گفت: بنا بر اين ، ايرانسل خود انتقال فناوري را آغاز كرده است و از جمله در قراردادي كه با شركت " هوابي" چين داشته، آن را ملزم كرده كه خط توليد خود را بعد از مدتي به ايران بياورد.
به گفته وي، " با اينكه سالهاي سال است كه بيش از يك سوم شبكه تلفن همراه ايران از نوكيا تامين ميشود، تنها ايرانسل بوده كهمديرعاملاين شركت را به ايران آورده و اعلام كرده اگر ميخواهد درشبكه ايرانسل شركت كند بايد فناوري خود را به ايران انتقال دهد و در ايران توليد كند".
هفته گذشته از وزير صنايع و معادن نقل شد كه گفته است چون ايرانسل به اين بند از ماده واحده عمل نكرده، ممكن است قرارداد آن معلق شود.
خسروي گفت: در ايران همه جلوي كار را ميتوانند بگيرند ، اصل مطلب اين است كه بتوان زمينه انجام كاري را فراهم كرد.
وي افزود: وزارت صنايع ابتدا بايد خط توليد داخلي تجهيزات تلفن همراه راراه بيندازد و اين خط توليد گواهينامه تاييد بگيرد، آنگاه اگر كسي به تعهدش در قبال استفاده از تجهيزات داخلي عمل نكرد، قابل بازخواست است.
معاون وزير ارتباطات همچنين گفت: بهرغم اينكه اپراتور دوم تلفن همراه مانند كودك تازه متولد شدهاست و نياز بهمراقبت دارد، ولي وجودش خيرو بركت -هاي زيادي مثل رقابتي شدن فضاي كار، پايين آمدن تعرفهها و خدمات جديدتر و بهتر (مثل اينترنت از طريق تلفن) دارد و مشتريمداري وقتي مفهوم مييابد كه رقابتي باشد.
وي ادامه داد: پروژه اپراتور دوم بدون يك ريال هزينه كردن ايران، حدود يك ميليارد دلار سرمايه خارجي وارد كشور كرده و بين چندهزار نفر بصورت مستقيم،از نصبكنندگان تجهيزات گرفته تا توزيعكنندگان سيمكارت، كار ايجاد كرده واين گونه صحبتها مقداري روي سرمايهگذاران خارجي و مردم تاثير دارد.
از هداياي نوروزي ايرانسل چه خبر؟
۷ فروردین ۸۶
تاليانيوز- يكي از كاربران سايت تاليانيوز با ارسال email مدعي شده كه وعده هاي ايرانسل در مورد هداياي نوروزي و مكالمات رايگان به درستي اجرا نشده است. در بخشي از اين نامه چنين آمده است:
ایرانسل وعده داده بود از ساعت 12 شب تا 6 بامداد از 29 اسفند تا 15 فروردین مکالمه از ایرانسل به ایرانسل رایگان است.
من مشترک طرح پیش پرداخت این شرکت هستم و با قابلیت کنترل حساب و طی تماس در همین ساعات به شرح ذیل از اعتبار بنده کاسته شد و خبری از خدمات رایگان نبود !!!
تاریخ 3/1/1386 ساعت 00:04
ساعت 00:12
ساعت 05:02
ساعت 04:47
ساعت 04:46
و ...
خوشبختانه من به دلیل عدم اعتماد به ايرانسل اقدام به کنترل حساب نموده و متوجه این امر شدم .
اما مشترکان ثابت .... گاها حتی اقدام به مکالمات طولانی مدت می کنند و تکلیفشان مشخص است .آنها باید جریمه اعتماد خودشان را بپردازند.
من ابتدا خواستم این امر را به اطلاع خودشان برسانم اما :
سایت شان به صورت پیش فرض نظرسنجی دارد.
با خدمات ایرانسل 140 تماس گرفتم گفت با 130 تماس بگیر و 130 هم اصلا معلوم نیست کجا هست ؟
تصمیم دارم این مساله را دنبال کنم تا حق خود را باز پس گیرم .حتی اگر 1 ریال باشد.دوست ندارم من را ... . از شما خواهش مي كنم جهت عدم ضرر مشترکین دیگر این خبر را منتشر کنید تا وعده های .... ایرانسل باعث متضرر شدن مردم نشود.
من حتی شماره تماس خود را برای شما میگذارم و مسئول صحت خبر هم خودم هستم.
توضيح تاليانيوز: شماره تماس و نام و مشخصات اين كاربر نزد تاليانيوز محفوظ است.
پ.ن: میبینین این تالیا به ایرانسل چقدر گیر داده؟!