ورود

مشاهده نسخه کامل : نكات كاربردي در مديريت



Trance
29-12-07, 18:44
از سرزنش كردن ديگران در جمع خودداري كنيد.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در وبلاگ
"به‌انديش" به نشاني Only the registered members can see the link برخي از نكات كاربردي در مديريت اشاره شده است: براي همه سطوح سازمان حتي خدمه و نامه‌رسان‌ها احترام قائل شويد.

از منشي خود بخواهيد روز تولد كارمندان، كارت تبريكي را كه توسط شما امضا شده است، برايشان ارسال كند.

در موقع امضا كردن نامه‌ها و مكتوبات آن‌ها را به دقت مطالعه كنيد و از امضا كردن آن‌ها، زماني كه حوصله و تمركز نداريد پرهيز كنيد.

خوش‌ژست و خوش‌بيان باشيد و در جمع با انرژي و اشتياق حاضر شويد.

با قدرداني به موقع از كارمندان، انرژي كاري آنان را افزايش دهيد و حسن خلاقيت را در آنان تقويت كنيد.

موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه كنيد و هميشه متبسم باشيد.

هرگز براي پيشبرد اهداف كاري خود، ديگران را با وعده‌هاي بي‌اساس فريب ندهيد.

سعي كنيد اسامي كارمندان را به خاطر بسپاريد و در حين صحبت كردن با آنان، اسمشان را به زبان بياوريد.

همواره به خاطر داشته باشيد به كار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمي‌كاهد.

اشتباهات زيردستان را بيش از حد لازم به آن‌ها گوشزد نكنيد.

امين و رازدار افراد باشيد.

روي اشتباهات خود پافشاري نكنيد و بي‌تعصب خطاهاي خود را بپذيريد.

با عبارات كنايه‌آميز و نيشدار به ديگران درس عبرت ندهيد.

به نحوه پوشش و ظاهر خود توجه كنيد.

تا صحت و سقم مسأله‌اي روشن نشده، كسي را مؤاخذه نكنيد.

نسبت به قول خود پايبند باشيد.

در موقعيت‌هاي بحراني بر خود مسلط باشيد و نگذاريد زيردستان از اضطراب شما آگاه شوند. :1. (38):
...