ورود

مشاهده نسخه کامل : مضامین بازی‌های رایانه‌ای برای ۷۵ درصد والدین مهم است



Trance
06-12-07, 14:14
براساس آخرین تحقیقات، بیش از ۷۵ درصد از والدین به “مضمون” بازی‌های ویدئویی که برای کودکان خریداری می‌کنند، توجه دارند.

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، تقریبا بیش از نیمی از چهار هزار پدر و مادر مورد بررسی در این تحقیق در سراسر انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان، اعلام کردند که در روز تنها اجازه یک ساعت بازی به فرزندان خود می‌دهند.
۴۳ درصد از والدین مورد تحقیق، گفتند که از سیستم‌های رتبه‌بندی بازی‌ها برای تعیین شایستگی آن اطلاعی ندارند.
دکتر تانیا بایرون، یک بررسی کامل در مورد اینترنت و بازی‌های ویدئویی و تأثیر آن بر روی کودکان انگلیسی انجام داده که احتمالاً نتایج بررسی بایرون برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی انگلستان ناراحت‌کننده خواهد بود.
وی، یافته‌های خود را در سال ۲۰۰۸ منتشر خواهد کرد(!)، با این حال، یکی از حوزه‌هایی که بر آن تمرکز خواهد داشت، سیستم‌های درجه‌بندی در بازی‌ها در این کشور است که در حال حاضر سیستم سراسری اروپا را درگیر می‌کند و نیز درجه‌بندی مختص انگلستان که توسط هیأت انگلیسی رده‌بندی فیلم (British Board of Film Classification) اعلام شده است.
صنعت بازی باید بر جنبه‌های آموزشی و اجتماعی بازی‌ها تأکید داشته باشد، این در حالی است که این بازی‌ها برای تمام سنین با عناوین بالغ برای بازی‌کنندگان بالغ تنظیم شده‌اند.
سخنگوی ELSPA (انجمن ناشران نرم‌افزارهای فراغت و تفریح) اعلام کرد، بازی با بازی‌های ویدئویی “بخشی از آمیزه متعادلی از فعالیت‌های اوقات فراغت برای تمام سنین است”.
سازمان ELSPA همچنین می‌افزاید: “ما با آغوش باز پذیرای فرصت‌هایی هستیم که حوزه ابزار از جمله درجه‌بندی شایستگی سنی مضامین و کنترل‌های والدین را مورد بررسی قرار دهد تا به این وسیله از والدین در مسؤولیتی که برعهده دارند حمایت شود”.
این انجمن اعلام کرد که متعهد می‌شود تا به والدین در زمینه “حساسیت و مناسب بودن بازی” آموزش دهد، به این منظور وب‌سایتی برای کمک به والدین برای شناخت بهتر بازی‌ها راه‌اندازی شده‌است.
این تحقیق از سوی مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌شود.
مارگارت رابرتسون، نویسنده و مشاور در بازی‌ها، معتقد است که یافته‌های این تحقیق در مورد درجه‌بندی مطلب تازه‌ای نیست.
وی، می‌گوید که در انگلستان پرواضح است که سیستم درجه‌بندی هم برای آگاهی والدین و هم درک بازی‌ها بسیار ضروری است، چراکه در حال حاضر این دو مقوله بسیار ضعیف هستند. این صنعت تلاش کرده ابتکاراتی به خرج دهد و برخی از فروشندگان بازی‌ها نیز در این زمینه احساس مسؤولیت می‌کنند.”
در یافته‌های این تحقیق آمده که بیش از نیمی از کودکان با کنسول‌ها، ۳۲ درصد با رایانه‌های شخصی، ۹۰ درصد بازی آنلاین و ۴۰ درصد با تلفن همراه بازی می‌کنند. همچنین این تحقیق نشان داد که بیشتر کودکان انجام بازی‌ها را یک فعالیت فردی می‌دانند.
۶۴ درصد از کودکان به تنهایی بازی می‌کنند، از هز ۱۰نفر کمتر از ۱ نفر بازی‌های ویدئویی را به همراه اعضای خانواده انجام می‌دهند، و ۱۲ درصد با دوستان خود بازی می‌کنند.
فضای آنلاین برای صنعت بازی بخش رشد یافته محسوب می‌شود، اما تنها ۵ درصد به طور عمده از بازی‌های آنلاین استفاده می‌کنند.
براساس این تحقیق، والدین خود را تصمیم‌گیرنده اصلی برای انتخاب بازی برای کودکان‌شان می‌دانند، نه قانون‌گزاران و صنعت بازی‌ها را.
به عقیده مارگارت رابرتسون، براساس این تحقیق می‌توان درک کرد که کنجکاوی والدین نشان از تمایل به کنترل بیشتر کودکان و علاقه درونی آنان به آگاهی از آنچه کودکان انجام می‌دهند، دارد.
بازی‌هایی وجود دارند که مناسب نیستند، بازی‌های نامناسب و نادرست، تاریک و محرک؛ غریزه والدین برای توجه در این زمینه محق است. بازی‌هایی وجود دارند که باید دور از دسترس کودکان باشند و این صنعت موظف است که به والدین اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نماید.

/news.p30vel

Quick
30-01-08, 16:35
اونوقت اینجا یارو 12 ساعت بازی میکنه میمیره!!!