ورود

مشاهده نسخه کامل : خرید سیستم برای کار با پریمیر و افتر افکت



farzinshahi
05-08-21, 13:17
سلام خدمت همه دوستان و همراهان گرامی

خیلی خوشحالم که عضو جدید خانواده بزرگ شهر سخت افزار شده ام.

میخوام برای کار با پریمیر و افتر افکت یک کیس جمع کنم..مبلغ هم بین 30 تا 40 میلیون تومان

میدونم این مبلغ خیلی کمه ولی تازه میخوام کارمو استارت بزنم و بودجه هم واقعا محدوده واسم.

کارم هم با پریمیر و افتر افتر افکت ساخت موزیک ویدئو و کلیپ برای عروسی و مجالس هست..نمیخوام زیاد درگیر افت سرعت تو رندرگیری هم بشم.

البته میدونم این مبلغ کمه ولی خب اگر چیزی مد نظر دارید بهم پیشنهاد بدین ممنونتون میشم

تشکر :11()::11():

SajjadKhati
05-08-21, 19:11
سلام خدمت همه دوستان و همراهان گرامی

خیلی خوشحالم که عضو جدید خانواده بزرگ شهر سخت افزار شده ام.

میخوام برای کار با پریمیر و افتر افکت یک کیس جمع کنم..مبلغ هم بین 30 تا 40 میلیون تومان

میدونم این مبلغ خیلی کمه ولی تازه میخوام کارمو استارت بزنم و بودجه هم واقعا محدوده واسم.

کارم هم با پریمیر و افتر افتر افکت ساخت موزیک ویدئو و کلیپ برای عروسی و مجالس هست..نمیخوام زیاد درگیر افت سرعت تو رندرگیری هم بشم.

البته میدونم این مبلغ کمه ولی خب اگر چیزی مد نظر دارید بهم پیشنهاد بدین ممنونتون میشم

تشکر :11()::11():


سلام
بیشتر با پریمیر کار میکنید یا با افترافکت؟ و در چه حد؟
پلاگین های مهمی هم که استفاده میکنید در افترافکت را بگید؟
مثلا از element 3d یا cineware یا redgiant و اینها استفاده میکنید و در چه حد؟

میزان یا افت سرعت در رندر گیری ، بستگی به قابلیت های موتور رندر داره . مخصوصا افترافکت ، قابلیت این را نداره که از یه حد به بالاتر از تعداد بیشتری از هسته های پردازنده استفاده کنه . موتور رندر پیش فرض در افترافکت ، قابلیت رندر روی gpu را هم نداره که اینها باعث میشن سرعت رندر در افترافکت پایین باشه . چه سیستم فوق پیشرفته داشته باشین یا سیستم متوسط ، فرق چندانی از لحاظ سرعت رندر در افترافکت نداره . اوضاع رندر در پریمیر ، بهتر هست اما خیلی زیاد شاید نباشه .


-----------------------------------------


به هر حال ، در افترافکت (و حدودا پریمیر) ، سعی کنید سیستم تون در این بازه ی قیمتی که گفتید ، موارد زیر را شامل بشه :

- برای افترافکت ، یه پردازنده ی 4 هسته ای (نسبت به بازدهی در نرم افزار) ، کافی هست اما پریمیر ، در رندرش امکان داره از تعداد هسته های بیشتری استفاده کنه . بنابراین پردازنده ی بین 4 تا 6 هسته ای را پیشنهاد میکنم .
اگه بودجه دارین ، پردازنده ی Ryzen 5 5600X با قیمت 9.35 تومن یکی از بهترین کارایی ها را داره اما نسبت به قیمت گرونه .
اگه هزینه ی کمتری میخواین کنین (که اندکی ارزش خرید بیشتری داره) ، پردازنده ی Ryzen 5 3600X با قیمت 6.5 یا پردازنده ی i5 11400F با قیمت 5.45 تومن ، گزینه ی خوبی هه .
اگه باز هزینه ی کمتری میخواین کنین که زیاد توصیه نمیشه ، پردازنده ی i5 10400F با قیمت 4.39 تومن هست . اما چون مخصوصا پریمیر هم دارین ، زیاد توصیه نمیشه .

- مادربرد را هم که بسته به پردازنده ای که انتخاب کردین ، انتخاب میکنین . ولی یه چیپست رده متوسط با 4 اسلات حافظه رم با مدار تغذیه ی متوسط براتون کافیه .
مثلا اگه پردازنده ی 5600X را انتخاب کردین و اگه زیاد میخواین روی مادربرد هزینه کنین ، مادربرد ASUS TUF GAMING B550-PLUS با قیمت 4.6 تومن براتون کافیه .
قیمت های کمتر هم مادربردهایی مثل ASUS PRIME B550-PLUS هست .

- رم که مهمترین قطعه تون برای افترافکت و پریمیر هست را حداقل 32 گیگ (ترجیحا بیش از فرکانس 3200 البته اگه حالت xmp را فعال میکنید) انتخاب کنید .
میزان رم ، بسته به نوع و سنگینی پروژه تون ، حتی ممکنه بیش از 32 گیگ لازم باشه . البته اگه پروژه هاتون سبک باشه ، ممکنه کمتر از 32 گیگ استفاده بشه .
اگه بودجه دارین (و پروژه هاتون سنگین تره) ، حجم رم بیشتری را انتخاب کنید .
مثلا رم Ripjaws V 32GB 16GBx2 3600MHz CL18 با قیمت 6.39 تومن (در صورتی که xmp را فعال کنین) یا اگه نمیخواین فعال کنین ، رم Ripjaws V 32GB 3200MHz CL16 با قیمت 5.85 تومن برای حجم 32 گیگ مناسب هست .

- ssd هم که حداقل یه 500 گیگ (یا یه ترابایت) یا اگه 2 تا فرضا 500 گیگ بگیرین ، بهتره . شخصا سامسونگ را ترجیح میدم .

- کارت گرافیک هم مخصوصا به نوع و حجم پلاگین هایی که استفاده میکنید کاملا بستگی داره . بنابراین یه کارت گرافیک ساده مثل GT 1030 2GB هم میتونه کافی باشه یا حتی یه کارت گرافیک RTX 2060 هم ممکنه خوب جواب نده .

- پاور هم بستگی به کارت گرافیک انتخابی تون داره .

Speed Racer
06-08-21, 08:43
سلام
بیشتر با پریمیر کار میکنید یا با افترافکت؟ و در چه حد؟
پلاگین های مهمی هم که استفاده میکنید در افترافکت را بگید؟
مثلا از element 3d یا cineware یا redgiant و اینها استفاده میکنید و در چه حد؟

میزان یا افت سرعت در رندر گیری ، بستگی به قابلیت های موتور رندر داره . مخصوصا افترافکت ، قابلیت این را نداره که از یه حد به بالاتر از تعداد بیشتری از هسته های پردازنده استفاده کنه . موتور رندر پیش فرض در افترافکت ، قابلیت رندر روی gpu را هم نداره که اینها باعث میشن سرعت رندر در افترافکت پایین باشه . چه سیستم فوق پیشرفته داشته باشین یا سیستم متوسط ، فرق چندانی از لحاظ سرعت رندر در افترافکت نداره . اوضاع رندر در پریمیر ، بهتر هست اما خیلی زیاد شاید نباشه .


-----------------------------------------


به هر حال ، در افترافکت (و حدودا پریمیر) ، سعی کنید سیستم تون در این بازه ی قیمتی که گفتید ، موارد زیر را شامل بشه :

- برای افترافکت ، یه پردازنده ی 4 هسته ای (نسبت به بازدهی در نرم افزار) ، کافی هست اما پریمیر ، در رندرش امکان داره از تعداد هسته های بیشتری استفاده کنه . بنابراین پردازنده ی بین 4 تا 6 هسته ای را پیشنهاد میکنم .
اگه بودجه دارین ، پردازنده ی Ryzen 5 5600X با قیمت 9.35 تومن یکی از بهترین کارایی ها را داره اما نسبت به قیمت گرونه .
اگه هزینه ی کمتری میخواین کنین (که اندکی ارزش خرید بیشتری داره) ، پردازنده ی Ryzen 5 3600X با قیمت 6.5 یا پردازنده ی i5 11400F با قیمت 5.45 تومن ، گزینه ی خوبی هه .
اگه باز هزینه ی کمتری میخواین کنین که زیاد توصیه نمیشه ، پردازنده ی i5 10400F با قیمت 4.39 تومن هست . اما چون مخصوصا پریمیر هم دارین ، زیاد توصیه نمیشه .

- مادربرد را هم که بسته به پردازنده ای که انتخاب کردین ، انتخاب میکنین . ولی یه چیپست رده متوسط با 4 اسلات حافظه رم با مدار تغذیه ی متوسط براتون کافیه .
مثلا اگه پردازنده ی 5600X را انتخاب کردین و اگه زیاد میخواین روی مادربرد هزینه کنین ، مادربرد ASUS TUF GAMING B550-PLUS با قیمت 4.6 تومن براتون کافیه .
قیمت های کمتر هم مادربردهایی مثل ASUS PRIME B550-PLUS هست .

- رم که مهمترین قطعه تون برای افترافکت و پریمیر هست را حداقل 32 گیگ (ترجیحا بیش از فرکانس 3200 البته اگه حالت xmp را فعال میکنید) انتخاب کنید .
میزان رم ، بسته به نوع و سنگینی پروژه تون ، حتی ممکنه بیش از 32 گیگ لازم باشه . البته اگه پروژه هاتون سبک باشه ، ممکنه کمتر از 32 گیگ استفاده بشه .
اگه بودجه دارین (و پروژه هاتون سنگین تره) ، حجم رم بیشتری را انتخاب کنید .
مثلا رم Ripjaws V 32GB 16GBx2 3600MHz CL18 با قیمت 6.39 تومن (در صورتی که xmp را فعال کنین) یا اگه نمیخواین فعال کنین ، رم Ripjaws V 32GB 3200MHz CL16 با قیمت 5.85 تومن برای حجم 32 گیگ مناسب هست .

- ssd هم که حداقل یه 500 گیگ (یا یه ترابایت) یا اگه 2 تا فرضا 500 گیگ بگیرین ، بهتره . شخصا سامسونگ را ترجیح میدم .

- کارت گرافیک هم مخصوصا به نوع و حجم پلاگین هایی که استفاده میکنید کاملا بستگی داره . بنابراین یه کارت گرافیک ساده مثل GT 1030 2GB هم میتونه کافی باشه یا حتی یه کارت گرافیک RTX 2060 هم ممکنه خوب جواب نده .

- پاور هم بستگی به کارت گرافیک انتخابی تون داره .


سلام استاد سجاد :11():


اگه فرض کنیم پروژه سبک 16 گیگ رم و پروژه متوسط 32 گیگ و پروژه سنگین برای حرفه ای ها 64 گیگ رم نیاز داره می شه بگی به کدوم پروژه ها هم در افترافکت و هم در پریمیر، سبک میگن و کدوما متوسط و چه پروژه هایی سنگین. (از رم 8 گیگ اینجا صرف نظر کن)


بعد مهمترین پلاگین ها در افترافکت و پریمیر که از کارت گرافیک برای رندر استفاده می کنن کدوم پلاگین ها هستن و میزان وابستگیشون به کارت گرافیک چقدره. برای اینکه ببینم کدوم بیشتر از کارت گرافیک استفاده می کنه و کدوم کمتر


همچنین فرکانس 3200 با 3600 چقدر از لحاظ کارایی فرق دارن. فرکانس هم که بالاتر میره زمان تاخیر هم بیشتر می شه. مثلا برای Ryzen 5600X به فرض رم با فرکانس 4500 بگیریم که زمان تاخیر زیادی تری داره در برابر فرکانس 3200 که فرکانسش پایین تره ولی زمان تاخیرش هم پایین تره. یکم در اینباره توضیح بده لطفا

SajjadKhati
06-08-21, 11:14
سلام استاد سجاد :11():


اگه فرض کنیم پروژه سبک 16 گیگ رم و پروژه متوسط 32 گیگ و پروژه سنگین برای حرفه ای ها 64 گیگ رم نیاز داره می شه بگی به کدوم پروژه ها هم در افترافکت و هم در پریمیر، سبک میگن و کدوما متوسط و چه پروژه هایی سنگین. (از رم 8 گیگ اینجا صرف نظر کن)


سلام
استاد چیه .

پروژه ، هر چقدر حافظه ی گرافیکیِ کمتر لازم داشته باشه ، سبک تر هست .
توی برنامه نویسی مشخص هست چه زمانی حافظه ی کمتری نیاز داره . وقتی که پیکسل ها (ریزولیشن) در پروژه کمتر باشن و در نتیجه لایه ها کمتر باشن و هر چیزی که روی پیکسل ها میخواد اَعمالی انجام بده . مثلا افکت ها و تعداد افکت ها و حتی تنظیمات افکت ها (مخصوصا تعداد ذرات در افکت هایی که ذرات را میشه مشخص کرد مثل افکت redgiant particular) بسیار روی استفاده از حافظه تاثیر داره .
البته خیلی تنظیمات دیگه ی پروژه در استفاده از حافظه تاثیر داره . مثل عمق هر کانال و همچنین میزان فریم ها و ... .



بعد مهمترین پلاگین ها در افترافکت و پریمیر که از کارت گرافیک برای رندر استفاده می کنن کدوم پلاگین ها هستن و میزان وابستگیشون به کارت گرافیک چقدره. برای اینکه ببینم کدوم بیشتر از کارت گرافیک استفاده می کنه و کدوم کمتر


در افترافکت ، اغلب پلاگین های شرکت RedGiant (البته میشه رندرش را روی cpu هم تنظیم کرد) و element 3d و ... .
پریمیر کار نکردم ولی بخشی از پلاگین های افترافکت ، با پریمیر سازگار هست . البته پلاگین های متفاوتِ زیادی بین شون هست . این طور که از نتایج مشخص هست ، پلاگین های بیشتری در پریمیر میتونن از کارت گرافیک استفاده کنن (اگه خود موتور پیش فرض پریمیر نتونه از کارت گرافیک بهره ببره که دقیق اطلاعی ندارم) .

میزان وابستگی معنای چندانی نداره . بسته به کدهای پلاگین داره که برنامه نویسش نوشت . معمولا در نرم افزارها یا پلاگین های مربوط به رندر (مخصوصا اگه 3 بعدی باشه) ، هر فریمی که میخوان رندر کنن را به چند بخش تقسیم میکنن (شاید به اندازه ی تعداد هسته های پردازنده های گرافیکی ؛ شاید) و هر بخش را (یه هسته از) کارت گرافیک رندر میکنه .



همچنین فرکانس 3200 با 3600 چقدر از لحاظ کارایی فرق دارن. فرکانس هم که بالاتر میره زمان تاخیر هم بیشتر می شه. مثلا برای Ryzen 5600X به فرض رم با فرکانس 4500 بگیریم که زمان تاخیر زیادی تری داره در برابر فرکانس 3200 که فرکانسش پایین تره ولی زمان تاخیرش هم پایین تره. یکم در اینباره توضیح بده لطفا


خیلی شاید فرق نداشته باشن . چون اختلاف شون هم زیاد نیست . زیر 10 درصد هست .
باز هم به این معنا نیست چون اختلاف شون حدود 8 درصد هست ، پس اختلاف سرعت شون هم باید 8 درصد باشه .
اون به کدی بستگی داره که چقدر به اطلاعات رم وابسته باشه . اما افترافکت چون ram preview داره ، به اطلاعات رم بیشتر وابسته هست . در نتایج سایت ها هم هست که هر چقدر فرکانس رم بالاتر میره ، سرعت هم بالاتر میره (شاید به اندازه ی فرکانس رم نباشه اما اندکی بالاتر میره) . ضمن اینکه با مدلِ 3200mhz ای که مناسب باشه ، چندان اختلاف قیمت نداشت و میارزه .

فرکانس بیشتر ، بر زمان تاخیر معمولا غلبه داره . شما هر چقدر فرکانس را کاهش بدید ، میزان تاخیر هم کم میشه . مثلا در رم های DDR3 ، مثلا یکی از رم خودم در فرکانس 1600mhz تاخیرش 11 هست . در رم های DDR2 هم هنوز تاخیر کمتر میشه . این به این معنا نیست که سرعت نهایی رم ام از سرعت رم های DDR4 بیشتر هست .
ضمنا در همون رم 3600mhz که تاخیرش 18 هست ، اگه فرکانس پیش فرض اش که 3200 هست را استفاده کنن ، تاخیر کمتر از 18 خواهد داشت .

XFXForce
06-08-21, 19:51
درسته که شما سرعت تاخیر بالاتری میبینید که روی رم نوشته شده اما چون سرعت حافظه بالاتر میره اثرش کمتر یا کامل مثل فرکانس پایین تر میشه
مثلا شما رم 3200 که میخرید اکثرا cl16 هستن، رم های 3600 هم cl18 اما تاخیر هر دو 10 نانو ثانیه هست!
پس 3600 قطعا بهتره چون تاخیرش یکسانه اما سرعتش بالاتر
مثلا رم ddr 3 1600 با cl 11 تاخیرش بالاتره حتی و برابر با 13.75 نانوثانیه ست!

Speed Racer
07-08-21, 00:42
سلام
استاد چیه .

پروژه ، هر چقدر حافظه ی گرافیکیِ کمتر لازم داشته باشه ، سبک تر هست .
توی برنامه نویسی مشخص هست چه زمانی حافظه ی کمتری نیاز داره . وقتی که پیکسل ها (ریزولیشن) در پروژه کمتر باشن و در نتیجه لایه ها کمتر باشن و هر چیزی که روی پیکسل ها میخواد اَعمالی انجام بده . مثلا افکت ها و تعداد افکت ها و حتی تنظیمات افکت ها (مخصوصا تعداد ذرات در افکت هایی که ذرات را میشه مشخص کرد مثل افکت redgiant particular) بسیار روی استفاده از حافظه تاثیر داره .
البته خیلی تنظیمات دیگه ی پروژه در استفاده از حافظه تاثیر داره . مثل عمق هر کانال و همچنین میزان فریم ها و ... .



در افترافکت ، اغلب پلاگین های شرکت RedGiant (البته میشه رندرش را روی cpu هم تنظیم کرد) و element 3d و ... .
پریمیر کار نکردم ولی بخشی از پلاگین های افترافکت ، با پریمیر سازگار هست . البته پلاگین های متفاوتِ زیادی بین شون هست . این طور که از نتایج مشخص هست ، پلاگین های بیشتری در پریمیر میتونن از کارت گرافیک استفاده کنن (اگه خود موتور پیش فرض پریمیر نتونه از کارت گرافیک بهره ببره که دقیق اطلاعی ندارم) .

میزان وابستگی معنای چندانی نداره . بسته به کدهای پلاگین داره که برنامه نویسش نوشت . معمولا در نرم افزارها یا پلاگین های مربوط به رندر (مخصوصا اگه 3 بعدی باشه) ، هر فریمی که میخوان رندر کنن را به چند بخش تقسیم میکنن (شاید به اندازه ی تعداد هسته های پردازنده های گرافیکی ؛ شاید) و هر بخش را (یه هسته از) کارت گرافیک رندر میکنه .



خیلی شاید فرق نداشته باشن . چون اختلاف شون هم زیاد نیست . زیر 10 درصد هست .
باز هم به این معنا نیست چون اختلاف شون حدود 8 درصد هست ، پس اختلاف سرعت شون هم باید 8 درصد باشه .
اون به کدی بستگی داره که چقدر به اطلاعات رم وابسته باشه . اما افترافکت چون ram preview داره ، به اطلاعات رم بیشتر وابسته هست . در نتایج سایت ها هم هست که هر چقدر فرکانس رم بالاتر میره ، سرعت هم بالاتر میره (شاید به اندازه ی فرکانس رم نباشه اما اندکی بالاتر میره) . ضمن اینکه با مدلِ 3200mhz ای که مناسب باشه ، چندان اختلاف قیمت نداشت و میارزه .

فرکانس بیشتر ، بر زمان تاخیر معمولا غلبه داره . شما هر چقدر فرکانس را کاهش بدید ، میزان تاخیر هم کم میشه . مثلا در رم های DDR3 ، مثلا یکی از رم خودم در فرکانس 1600mhz تاخیرش 11 هست . در رم های DDR2 هم هنوز تاخیر کمتر میشه . این به این معنا نیست که سرعت نهایی رم ام از سرعت رم های DDR4 بیشتر هست .
ضمنا در همون رم 3600mhz که تاخیرش 18 هست ، اگه فرکانس پیش فرض اش که 3200 هست را استفاده کنن ، تاخیر کمتر از 18 خواهد داشت .

سلام

به پردازنده 8 هسته ای با فرکانس 3 گیگاهرتز بهتره یا یک پردازنده 6 هسته ای با فرکانس 4 گیگاهرتز. فرض کنید فرکانس بوست ندارن و کلا همیشه فرکانسشون همینه

SajjadKhati
07-08-21, 00:50
سلام

به پردازنده 8 هسته ای با فرکانس 3 گیگاهرتز بهتره یا یک پردازنده 6 هسته ای با فرکانس 4 گیگاهرتز. فرض کنید فرکانس بوست ندارن و کلا همیشه فرکانسشون همینه

سلام
بهتر و بدتر نداره (اگه هم نسل باشن) .
به پتانسیل نرم افزارتون بستگی داره که نهایتا از چند میتونه استفاده کنه .
فرضا وقتی نرم افزاری داشته باشین که حداکثر از 2 هسته میتونه استفاده کنه ، پردازنده ی 4 یا 6 یا 8 هسته ای ، هیچ فرقی براش نمیکنه .

فرکانس هر چی بیشتر باشه ، سرعت پردازش یک هسته بالاتر میره . بنابراین سرعت پردازش همه ی نرم افزارها بالاتر میره البته اختلاف این سرعت ، علاوه بر اختلاف فرکانس ، بسته به نوع کد نویسی داره .

Speed Racer
07-08-21, 00:53
درسته که شما سرعت تاخیر بالاتری میبینید که روی رم نوشته شده اما چون سرعت حافظه بالاتر میره اثرش کمتر یا کامل مثل فرکانس پایین تر میشه
مثلا شما رم 3200 که میخرید اکثرا cl16 هستن، رم های 3600 هم cl18 اما تاخیر هر دو 10 نانو ثانیه هست!
پس 3600 قطعا بهتره چون تاخیرش یکسانه اما سرعتش بالاتر
مثلا رم ddr 3 1600 با cl 11 تاخیرش بالاتره حتی و برابر با 13.75 نانوثانیه ست!
سلام

NVIDIA جدیدا کارت گرافیکی به جای GT 1030 قراره ارائه کنه مثلا GT 2030. بعد کارت گرافیک 3050Ti برای PC ارائه می شه یا فقط برای لپ تاپ هاست. چون من می خوام برم توی کارهای نرم افزارهای سه بعدی انگار بیشترشون کارت گرافیک نیاز دارن ولی کارت های دیگه انقدر گرون هستن که نمی شه خرید. دنبال یک کارت گرافیک اقتصادی و مقرون به صرفه هستم که با نرم بتونه از پس نرم افزارهای سه بعدی بر بیاد. برای کار حرفه ای نمی خوام. نهایتا برای کار متوسط. بشتر برای معماری سخاتمان و معماری داخلی. فکر کنم معماری داخلی با 3dmax باشه. دقیقا نرم افزارهاشو نمی دونم ولی اکثرا شرکت Autodesk هستن

Speed Racer
07-08-21, 01:06
سلام
بهتر و بدتر نداره (اگه هم نسل باشن) .
به پتانسیل نرم افزارتون بستگی داره که نهایتا از چند میتونه استفاده کنه .
فرضا وقتی نرم افزاری داشته باشین که حداکثر از 2 هسته میتونه استفاده کنه ، پردازنده ی 4 یا 6 یا 8 هسته ای ، هیچ فرقی براش نمیکنه .

فرکانس هر چی بیشتر باشه ، سرعت پردازش یک هسته بالاتر میره . بنابراین سرعت پردازش همه ی نرم افزارها بالاتر میره البته اختلاف این سرعت ، علاوه بر اختلاف فرکانس ، بسته به نوع کد نویسی داره .

آقا سجاد از کجا بفهمم هر نرم افزاری حداکثر از چند تا هسته پشتیبانی می کنه. تو سایت نرم افزارها اینا رو نمی نویسن. از کجا بفهمم

SajjadKhati
07-08-21, 12:29
آقا سجاد از کجا بفهمم هر نرم افزاری حداکثر از چند تا هسته پشتیبانی می کنه. تو سایت نرم افزارها اینا رو نمی نویسن. از کجا بفهمم

اغلب ، از نتایج های همه ی بخش های اون نرم افزار که در سایت ها تست شدن . و اینکه اختلاف عملکرد پردازنده های با تعداد هسته ی بیشتر ، نسبت به پردازنده های با تعداد هسته ی کمتر که در اون نرم افزار در همه ی بخش هاش تست میشه ، کمتر از حد بنچمارک شون مثل ینچمارک های cineware و اینها میشن .

که البته این تست ها هم اغلب برای نرم افزارهای معروف موجود هست و برای خیلی از نرم افزارهای کمتر شناخته شده ، یا موجود نیست یا سایتش از اعتبار کمتری ممکنه برخوردار باشه .

اغلب ، در سایت رسمی شون اعلام نمیکنن . احتمالا حدس میزنم بخاطر این باشه که نرم افزارشون فرضا در یک رویدادی ، بصورت خیلی کوتاه و در حد چند ثانیه هم که شده ، فرضا از حداکثر ۱۳ نخ استفاده میکنه . هر چند این چند ثانیه ، تاثیر زیادی روی عملکرد کلی نرم افزار نداره و برای کاربر ، عملکرد کلی و میانگین مهم هست.