ورود

مشاهده نسخه کامل : [مادربرد گیگابایت]مشکل فورس ریست



x64
19-12-16, 21:31
سلام دوستان
من حدودا 5 ماهی میشه که این سیستم رو برای کار مدلینگ و رندر گرفتم

5820
x99p-sli-v1
g.dkill ddr4 - quad-32-3000
quadro k1200
ice blood v2 pro
power 700 - 80p silver stone
ویندوز 7 سالم - شرکت پرند

مشکلم ریست شدن بصورت رندوم هست ...
این مورد حدودا از ماه دوم شروع شد ، یعنی وقتی سیستم رو روشن میکردم ، ارور بوت میداد
و میگفت باید تنظیمات بایوس رو ریست دیفالت کنی ، یا تنظیمات خودش ریست میشد!
مثلا من رنگ ال ای دی رو عوض میکردم دوباره فرداش یا چند روز بعد ، میدیدم تنظیمات مادربورد به حالت اول برگشته

و مشکل اصلی از اینجا شروع شد که
سیستم بصورت رندوم فورس ریست میشد
(بعضی وقت ها صفحه آبی نشون میداد بعضی وقت ها هم نه و فقط ریست میشد)

(چند باری توی گیم- و چند باری هم زمان کار با برنامه های گرافیکی و رندرگیری ریست شد)
البته میدونم این سیستم کانفیگش برای بازی نیست ، فقط برای تست چندتا بازی ؛ مثل آخرین ورژن splinter cell روش نصب کردم

تا اینجا فکر میکردم مشکل نرم افزاریه و برمیگرده به یک درایور خاص
یا ایراد از نرم افزاری های کرک شده ای هست که ما استفاده میکنیم

ولی این مشکل ریست شدن کم کم بیشتر شد ،
تا اینکه یه بار که ریست شد دیگه سیستم بالا نمی آمد یعنی قبل از منوی بوت ریست میکرد

کابل برق ، باتری و رم هارو در آوردم این بار روشن شد بایوس آپدیت کردم و ویندوز بالا اومد
برای حل این موضوع
ویندوز عوض کردم ، درایور گرافیک رو در سیف مود کامل پاک کردم و آخرین ورژن درایور رو ریختم
همه درایور ها رو به صورت رسمی نصب کردم و ار برنامه یا سایت های متفرقه درایور نگرفتم...
خلاصه هرکاری لازم بود انجام دادم

دو هفته ای خوب بود
حتی در سنگین ترین پردازش ها...
اما بعد دوباره ریست شد ، این بار متوجه شدم توی مشخصات داره میزان رم رو 24 گیگ نشون میده!
بعد از خاموش روشن کردن برگشت روی 32
خلاصه متوجه شدم مشکل جدی هست
و سخت افزاری

با تست هایی که کردم متوجه شدم رم ایرادی نداره
نهایتا مادربورد رو بردم آواژنگ بعد دو هفته تعمیر شد و دیروز تحویل گرفتم
(اما متاسفانه اپراتورهایی که گذاشتن اینقدر آماتور هستن که اصلا نتونستن به من توضیح بدن مشکل کدوم قطعه بوده)

این بار ، هارد جدید هم بستم روش ویندوز 10 هم ریختم که دیگه هیچ مشکلی نباشه

ویندوز و درایور ها رو نصب و چندباری هم ریست کردم
همه چیز خوب بود

اما باز امشب دیدم روی لوگو ویندوز گیر میکنه و بالا نمیاد!

سیستم به هیچ وجه اور نشده
دمای cpu و گرافیک هم در حد معمولی هست و کیس گردش هوای عالی داره

1 - حالا بنظر شما مشکل چیه ؟

2 - این کانفیگ با هم همخوانی داره؟

3- احتمالش هست که این سری مادربورد ایراد داشته باشه؟ مثلا اچ تی سی مدل ام7 ، همشون ایراد دوربین داشتن فرقی هم نداشت تو کدوم کشور باشه ، (از اونجایی که گارانتی بدون هیچ سوال و هزینه ای کار تعمیر رو انجام داد ، گفتم شاید کلا این سری مشکل دارن؟!)

4 - میتونه از ورژن بایوس باشه؟ و میشه ورژن بایوس رو دانگرید کرد؟

ببخشید طولانی شد (برای اینکه مشکل مشخص بشه کامل توضیح دادم)

تشکر ویژه

AMD>INTEL
19-12-16, 21:41
نسحه بایوس فعلی ؟
وضعیت فعلی ویندوز بالا میاد ؟
اگر بالا میاد passmark burn in tets را روی 30 دقیقه ست و تست کنید .

x64
19-12-16, 22:00
آخرین ورژن نصبه
F23

نه اصلا بالا نمیاد ،
حتی ریکاوری و نصب ویندوز جدید هم نمیشه
گیر میکنه

AMD>INTEL
19-12-16, 22:07
آخرین ورژن نصبه
F23

نه اصلا بالا نمیاد ،
حتی ریکاوری و نصب ویندوز جدید هم نمیشه
گیر میکنه


هارد دیگه دارید برای تست ؟
محل نصب ساتا روی برد را با پورت دیگر عوض کنید . از کابل دیگه هم استفاده کنید .
موقتا xmp را غیر فعال کنید . البته این موارد را مرحله به مرحله انجام بدید .

x64
19-12-16, 22:41
بله هارد دیگه هم تست کردم

کابل هم عوض کردم

xmp هم کلا روشن نکرده بودم از اول

AMD>INTEL
19-12-16, 23:49
بله هارد دیگه هم تست کردم

کابل هم عوض کردم

xmp هم کلا روشن نکرده بودم از اول

پس بهتره برد را برای بررسی به گارانتی ببرید . توضیحات هم کتبی ضمیمه کنید موقع تحویل .

x64
20-12-16, 10:35
آره ، ظاهرا باید همینکارو بکنم ، امیدوارم این بار قبول کنن

فقط از نظر هماهنگی ، قطعات چطور هستن؟
و اینکه پاور چطوره ؟ از نظر برند و کارایی ؟ میتونه مشکل از پاور باشه ؟

کلا برای این سیستم ، 700 وات کافیه ؟
اگر بخوام پاور بگیرم ، چه برندی بگیرم که واقعا قابل اطمینان باشه

ممنونم

AMD>INTEL
20-12-16, 10:38
آره ، ظاهرا باید همینکارو بکنم ، امیدوارم این بار قبول کنن

فقط از نظر هماهنگی ، قطعات چطور هستن؟
و اینکه پاور چطوره ؟ از نظر برند و کارایی ؟ میتونه مشکل از پاور باشه ؟

کلا برای این سیستم ، 700 وات کافیه ؟
اگر بخوام پاور بگیرم ، چه برندی بگیرم که واقعا قابل اطمینان باشه

ممنونم


این پاور را با گارانتی چه شرکتی تهیه کردی . واقعا سخته اینطوری نظر دادن . سعی از برندهای معتبربازار که پشتیبانی خوبی دارند تهیه کنید .
پاور من V750 کولر مستر را پیشنهاد میکنم .

Avajang
20-12-16, 16:12
آره ، ظاهرا باید همینکارو بکنم ، امیدوارم این بار قبول کنن

فقط از نظر هماهنگی ، قطعات چطور هستن؟
و اینکه پاور چطوره ؟ از نظر برند و کارایی ؟ میتونه مشکل از پاور باشه ؟

کلا برای این سیستم ، 700 وات کافیه ؟
اگر بخوام پاور بگیرم ، چه برندی بگیرم که واقعا قابل اطمینان باشه

ممنونم


سلام دوست عزیز
مادربرد را برای تست به گارانتی بفرستید . اگر مشکلی بود . مشخصات را به ما اعلام کنید . تا ما هم پیگیری های لازم را انجام بدیم .
با تشکر :11():

x64
24-12-16, 00:16
این پاور را با گارانتی چه شرکتی تهیه کردی . واقعا سخته اینطوری نظر دادن . سعی از برندهای معتبربازار که پشتیبانی خوبی دارند تهیه کنید .
پاور من V750 کولر مستر را پیشنهاد میکنم .

تشکر میکنم
گارانتی فکر نمیکنم داشته باشه!
اگر بشه فردا پاور جدید رو میگیرم

اون مدلی که شما پیشنهاد دادید که عالیه
نظرتون درباره این مدل چی هست؟
CORSAIR CS 750 M - GOLD

درحال حاضر بین شرکت های :

COOLER MASTER
EVGA
CORSAIR

که برند های باکیفیتی هستن و گارانتی معتبری هم دارن
ظاهرا کورسیر راحت تر گیر میاد

AMD>INTEL
24-12-16, 00:59
تشکر میکنم
گارانتی فکر نمیکنم داشته باشه!
اگر بشه فردا پاور جدید رو میگیرم

اون مدلی که شما پیشنهاد دادید که عالیه
نظرتون درباره این مدل چی هست؟
CORSAIR CS 750 M - GOLD

درحال حاضر بین شرکت های :

COOLER MASTER
EVGA
CORSAIR

که برند های باکیفیتی هستن و گارانتی معتبری هم دارن
ظاهرا کورسیر راحت تر گیر میاد


من کولر مستر را چندین ساله کار میکنم و رضایت کامل دارم . بهت پیشنهاد میکنم V750 کولر مستر بگیری .

x64
24-12-16, 09:37
بسیار عالی
موافقم ،‌
اوکی مستر نهایی شد
تست میگریم و نتیجه رو اعلام میکنم

ممنونم :11():

x64
07-01-17, 11:42
سلام

مشکل حل شد...
بُرد رو تحویل گرفتم و با پاور جدید تست کردم
خدا رو شکر فعلا اوکیه

مشکل همون پاور بود
که آی سی های برد رو سوزونده بود

تشکر از راهنمایی های عالی شما و تیم پشتیبانی آواژنگ

AMD>INTEL
07-01-17, 11:59
سلام

مشکل حل شد...
بُرد رو تحویل گرفتم و با پاور جدید تست کردم
خدا رو شکر فعلا اوکیه

مشکل همون پاور بود
که آی سی های برد رو سوزونده بود

تشکر از راهنمایی های عالی شما و تیم پشتیبانی آواژنگ


سلام دوست عزیز
در صورت امکان در تاپیک زیر نظرتون را درباره پشتیبانی آنلاین گیگابایت بنویسید .
دفترچه تجربیات کاربران از e-Support گیگابایت در ایران (Only the registered members can see the link)