سلام دوست گرامی
همون واحد های سایه زنی یا شیدر هست .
چرا به جای سایه زن بهش میگن CUDA به انودیا مربوط میشه، در حالت معمول از سایه زن فقط میشه برای محاسبات و ترسمیات گرافیکی استفاده کرد اما انویدیا پلتفرمی رو به نام CUDA پیدا سازی کرده که میشه از شیدرها برای محاسبات غیرگرافیکی هم استفاده کرده.
از اون طرف AMD به شیدر پردازنده جریانی میگه و اونم پلتفرم خودشو داره.
ساده تر بگیم، CUDA هسته های کوچکی در داخل پردازنده گرافیکی هستند.
SajjadKhati
24-04-16, 09:50
آقا یه سئوال
داخل یه نرم افزار میکس مثل پریمیر یا پاور دایرکتور ، اگه یک دونه افکت سنگین (مثل افکت های پلاگین ProDAD VitaScene) رو اگه اضافه کنیم ، کاملا مشخص میشه که اصلا نمیشه در ریل تایم دیگه با اون ویدئو کار کرد و حداقل 3 برابر افت فریم حس میشه (شاید در ریل تایم به 7 فریم هم نرسه موقع پخش)
با اونکه پردازنده هم چیز می نیست و i5 4460 هه
این ها به گرافیک مربوط میشه؟ یعنی اگه گرافیک باشه ، این کاهش فریم با اضافه کردن یک افکت ، درست میشه؟
کلا چه چیزهایی (بجز کار با نور در نرم افزارها مثل موتور ray trace افترافکت و ...) ، به گرافیک مربوط میشه؟
Mehrdad.A 88
24-04-16, 10:53
سلام دوست گرامی
همون واحد های سایه زنی یا شیدر هست .
چرا به جای سایه زن بهش میگن CUDA به انودیا مربوط میشه، در حالت معمول از سایه زن فقط میشه برای محاسبات و ترسمیات گرافیکی استفاده کرد اما انویدیا پلتفرمی رو به نام CUDA پیدا سازی کرده که میشه از شیدرها برای محاسبات غیرگرافیکی هم استفاده کرده.
از اون طرف AMD به شیدر پردازنده جریانی میگه و اونم پلتفرم خودشو داره.
ساده تر بگیم، CUDA هسته های کوچکی در داخل پردازنده گرافیکی هستند.
سایه زن چه اسم گول زننده ای، آدم فک میکنه فقط کارش محاسبه سایه است
پس سایه زن میشه خود پردازنده دیگه حالا که همه کارا رو داره میکنه، یک چیزی مثل هسته های cpu درسته ؟