ورود

مشاهده نسخه کامل : روشن شدن چند ثانیه ای سیستم و خاموش شدن مکرر



n.j.k
11-08-14, 17:05
سلام دوستان.من تازه عضو شدم و نمیدونم پست رو جای درستی ایجاد کردم یا نه.بهرحال ببخشید.
یه مشکل خیلی بدی برام بوود اومده.امرز داشتم با تری دی مکس کار میکردم که یدفعه سیستم هنگ کرد.در نهای مجبور شدم از روی دکمه کیس ریتش کنم.سیستم ریست شد اما یکی دوثانیه شروع بکار کرد و دوباره خاموش شد.7-8 باری این اتفاق افتاد تا مجبور شد از برق قطعش کنم.الان نمیدونم چیکار باید بکنم.لطفا کمکم کنید.مشخصات سیستم اینه:
4930k core i7_
mb:asus p9x79
ram:16

AMD>INTEL
11-08-14, 17:17
سلام دوستان.من تازه عضو شدم و نمیدونم پست رو جای درستی ایجاد کردم یا نه.بهرحال ببخشید.
یه مشکل خیلی بدی برام بوود اومده.امرز داشتم با تری دی مکس کار میکردم که یدفعه سیستم هنگ کرد.در نهای مجبور شدم از روی دکمه کیس ریتش کنم.سیستم ریست شد اما یکی دوثانیه شروع بکار کرد و دوباره خاموش شد.7-8 باری این اتفاق افتاد تا مجبور شد از برق قطعش کنم.الان نمیدونم چیکار باید بکنم.لطفا کمکم کنید.مشخصات سیستم اینه:
4930k core i7_
mb:asus p9x79
ram:16

دوست عزیز یکبار clear cmos کنید . گرافیکتون رو در بیارید ببینید بدون گرافیک هم سیستم خاموش میشود ؟

n.j.k
11-08-14, 17:45
ممنون از پاسخ شما دوست عزیز.بنظر شما مشکل از گرافیکشه؟و آیا مشکل حادیه و احتیاج به تعویض قطعه داره؟چونکه سیستم از شرکتی که خریدم گارانتی داره.اگه مشکل خاصی نیس خودم بازش کنم اما اگه مسئله جدیه بهتره گارانتیش رو خراب نکنم.

nima_hl
11-08-14, 17:47
سلام دوستان.من تازه عضو شدم و نمیدونم پست رو جای درستی ایجاد کردم یا نه.بهرحال ببخشید.
یه مشکل خیلی بدی برام بوود اومده.امرز داشتم با تری دی مکس کار میکردم که یدفعه سیستم هنگ کرد.در نهای مجبور شدم از روی دکمه کیس ریتش کنم.سیستم ریست شد اما یکی دوثانیه شروع بکار کرد و دوباره خاموش شد.7-8 باری این اتفاق افتاد تا مجبور شد از برق قطعش کنم.الان نمیدونم چیکار باید بکنم.لطفا کمکم کنید.مشخصات سیستم اینه:
4930k core i7_
mb:asus p9x79
ram:16

اگر سیستم مشکل دما داشت باید ریست میکرد

اگر بعد از کلیر سیماس باز تصویر نداشتید باید قطعاتتون را از برد جدا کنید اگر بوق داشتید یکی یکی قطعات را اضافه کنید تا به قطعه معیوب برسید


ممنون از پاسخ شما دوست عزیز.بنظر شما مشکل از گرافیکشه؟و آیا مشکل حادیه و احتیاج به تعویض قطعه داره؟چونکه سیستم از شرکتی که خریدم گارانتی داره.اگه مشکل خاصی نیس خودم بازش کنم اما اگه مسئله جدیه بهتره گارانتیش رو خراب نکنم.

اگر دستگاهتون پلم است لطفا با فروشنده تماس بگیرید

البته سالهاست که گارانتی فروشنده معنی و مفهومی جز گرفتن وجه اضافه از مشتری را ندارد

یک یک قطعات معمولا گارانتی دارند

AMD>INTEL
11-08-14, 17:52
ممنون از پاسخ شما دوست عزیز.بنظر شما مشکل از گرافیکشه؟و آیا مشکل حادیه و احتیاج به تعویض قطعه داره؟چونکه سیستم از شرکتی که خریدم گارانتی داره.اگه مشکل خاصی نیس خودم بازش کنم اما اگه مسئله جدیه بهتره گارانتیش رو خراب نکنم.

برای شروع گرافیک رو خارج کنید ببینید باز خاموش میکند .
باید قطعات رو چک کنید .
یک لیست کامل از قطعات خودتون هم بنویسید . پاور نوع گرافیک

n.j.k
11-08-14, 18:00
دوستان سیستم اصلا روشن نمیشه که بخواد باز خاموش بشه.منظورم اینه که از روی کیس که کلید روشن رو میزنم بمدت یک ثانیه سیستم راه اندازی و فعال میشه و بعد خاموش میشه.کار به بالا اومدن سیستم و اومدن تصویر نمیکشه.فقط یک ثانیه فن ها روشن میشن و بعد خاموش میشن.

AMD>INTEL
11-08-14, 18:01
دوستان سیستم اصلا روشن نمیشه که بخواد باز خاموش بشه.منظورم اینه که از روی کیس که کلید روشن رو میزنم بمدت یک ثانیه سیستم راه اندازی و فعال میشه و بعد خاموش میشه.کار به بالا اومدن سیستم و اومدن تصویر نمیکشه.فقط یک ثانیه فن ها روشن میشن و بعد خاموش میشن.

خوب گرافیک رو در بیاریید از سیستم . چک کنید . ببینید باز هم این مسئله تکرار میشه .
اولین چیزی که به ذهنم میرسه وجود اتصال کوتاه و شورتی در یکی از قعات هست .که باید با گرافیک شروع کنید

n.j.k
11-08-14, 19:24
ممنون از شما دوستان.فقط یه سوال دارم.ابنکه آیا با این چک کردن قطعات سیستم درست خواهد شد یا احتیاج به تعمیر یا تعویض خواهد داشت؟چون من این سیستم رو چند هفته اس خریدم و حدود 8_7 تومنی شد.و قطعاتش خیلی گرونه و اگه گارانتیش از بین بره دیگه شرکتش خدمات پس از فروش رو قبول نمیکنه.

AMD>INTEL
11-08-14, 19:31
ممنون از شما دوستان.فقط یه سوال دارم.ابنکه آیا با این چک کردن قطعات سیستم درست خواهد شد یا احتیاج به تعمیر یا تعویض خواهد داشت؟چون من این سیستم رو چند هفته اس خریدم و حدود 8_7 تومنی شد.و قطعاتش خیلی گرونه و اگه گارانتیش از بین بره دیگه شرکتش خدمات پس از فروش رو قبول نمیکنه.

گارانتی رو قطعات هست . شما باید اول قطعه خراب رو تشخیص بدید . بعد اون قطعه رو بفرستید گارانتی . اگر کیس رو از شرکتی تهیه کردید و براتون پلمپ کردند ببرید همونجا . اگر پلمپ ندارد باید قطعه خراب رو پیدا کنید و بفرستید گارانتی :11():

n.j.k
11-08-14, 20:44
خیلی ممنون از جوابتون.کیس رو بصورت کامل و پلمپ شده از شرکت خریدم.از شرکت مازستا.بنظرتون برای خودشون بفرستم؟و اینکه باید بصورت رایگان سیستم رو تعمیر کنند دیگه؟

AMD>INTEL
11-08-14, 20:48
خیلی ممنون از جوابتون.کیس رو بصورت کامل و پلمپ شده از شرکت خریدم.از شرکت مازستا.بنظرتون برای خودشون بفرستم؟و اینکه باید بصورت رایگان سیستم رو تعمیر کنند دیگه؟

بله براشون بفرستید . البته این بستگی داره کدوم قطعه دچار خرابی شده باشه . که همه قطعات به جز پردازنده گارانتی دارد .البته این شرکت موظف هست به دلیل پلمپ کردن و ارائه گارانتی مشکل سیستم شما رو مرتفع کند . :11():

n.j.k
11-08-14, 20:57
بسیار ممنون از شما دوست عزیز.

علی حسنی
12-08-14, 12:23
احتمال خیلی زیاد مشکل از مادر برد هست که باید ببینید تعمیر میشه یا نه (ولی قبل از تست مین ، معقول اینه که به ترتیب قطعات رم ، گرافیک ، پاور رو چک کنید ) ولی چون فرمودید سیستم رو تازه گرفتید و پلمپ هم هست شما هیچ اقدامی نکنید بهتره و فقط اون رو ببرید جایی که خریداری کردید اون هم سیستمی که 7-8 تومن بابتش پول دادید !؟

n.j.k
13-08-14, 17:41
سلام مجدد به دوستان عزیز.من سیستم رو برای شرکتی که ازش خریداری کردم فرستادم.بعد که زنگ زدم گفتند که بعلت نوسان برق،پاور سوخته و بعدش مین برد رو سوزونده و گفتن که باید هزینشو خودم بدم. و بعدش بحث کوچیکی بینمون بوجود اومدو من گفتم سیستم محافظ برق داشته،اما اونا بازم قبول نکردن و گفتن که برای مشخص شدن دقیق گارانتی و هزینه یکساعت بعد زنگ بزنم.یک ساعت بعد که زنگ زدم گفتن که پاور رو تعمیر میکنن و مادربرد رو هم عوض میکنن البته با هزینه خودشون و بصورت رایگان،و لحن صحبتشون جوری بود که انگار داشتن منت میذاشتن،اما بازم گفتن که بخاطر نوسان برق بوده.و تقصیر رو گردن من انداختند.
سوال من اینه که بنظر شما این شرکت حرفش منطقیه و دلیل نوسان برق بوده؟و اینکه اگر اینطور باشه بازم اونها بصورت رایگان سیستم رو تعمیر میکردند؟

AMD>INTEL
13-08-14, 17:45
سلام مجدد به دوستان عزیز.من سیستم رو برای شرکتی که ازش خریداری کردم فرستادم.بعد که زنگ زدم گفتند که بعلت نوسان برق،پاور سوخته و بعدش مین برد رو سوزونده و گفتن که باید هزینشو خودم بدم. و بعدش بحث کوچیکی بینمون بوجود اومدو من گفتم سیستم محافظ برق داشته،اما اونا بازم قبول نکردن و گفتن که برای مشخص شدن دقیق گارانتی و هزینه یکساعت بعد زنگ بزنم.یک ساعت بعد که زنگ زدم گفتن که پاور رو تعمیر میکنن و مادربرد رو هم عوض میکنن البته با هزینه خودشون و بصورت رایگان،و لحن صحبتشون جوری بود که انگار داشتن منت میذاشتن،اما بازم گفتن که بخاطر نوسان برق بوده.و تقصیر رو گردن من انداختند.
سوال من اینه که بنظر شما این شرکت حرفش منطقیه و دلیل نوسان برق بوده؟و اینکه اگر اینطور باشه بازم اونها بصورت رایگان سیستم رو تعمیر میکردند؟

ابدا اینطور نیست .
شما اعلام کنید بهشون مگه قطعات گارانتی نداشته که تعمیر کنند . مادربرد و پاور دارای گارانتی هستند . باهاشون محکم صحبت کنید حتی تهدید به شکایت کنید . حتی بهشون بگید چرا پاوری که نصب کردید ضعیف بوده و پروتکشن های لازم رو نداشته .

AMD>INTEL
13-08-14, 17:52
ابدا اینطور نیست .
شما اعلام کنید بهشون مگه قطعات گارانتی نداشته که تعمیر کنند . مادربرد و پاور دارای گارانتی هستند . باهاشون محکم صحبت کنید حتی تهدید به شکایت کنید . حتی بهشون بگید چرا پاوری که نصب کردید ضعیف بوده و پروتکشن های لازم رو نداشته .

در کل دوست عزیز پیشنهاد میکنم . لیست قطعات رو ازشون با امضا بگیرید . به نظر رو راست نیستند .

n.j.k
13-08-14, 18:16
ممنون از شما دوست عزیز.مشخصات سیستم اینه:
Only the registered members can see the link

پاور و بقیه قطعات راندمان بالایی دارند و اینکه بعد دو هفته این سیستم 8 میلیونی خراب شد برام سوال بود.و اینکه الان حاضر شدن مادربورد رو عوض کنند پاور رو تعمیر کنند.البته قبلش یه درگیری لفظی پیش اومد،من بهشون گفتم نوسان برق رو علت خرابی قبول نمیکنم.و یه تومن هم بهشون پول نمیدم.این شد که حاضر شدن رایگان انجام بدن.و تا آخر هم نوسان برق رو بهونه کردند.


اگر میگفتند که مشکل از ما بوده مطمئنا مجبورشون میکردم که هر دو قطعه رو عوض بکنند،خسارت هم ازشون میگرفتم و شکایت هم میکردم.اما مشکل اینجاست که فقط میگن دلیل خرابی نوسان برق بوده..پس چرا رایگان درستش میکنند.مگه نوسان برق گارانتی رو باطل نمیکنه؟دوست عزیز من باید چی بهشون بگم؟شما مطمئنی که بخاطر نوسان برق نبوده و مشکل از سیستم بوده؟من به صداقت حرفاشون شک دارم.و میخوام قضیه رو جدی پیگیری کنم.لطفا راهنماییم کنید.

فکر میکردم شرکت مازستا شرکت درستکاریه اما چیز دیگه ای دیدم.

AMD>INTEL
13-08-14, 18:23
ممنون از شما دوست عزیز.مشخصات سیستم اینه:
Only the registered members can see the link

پاور و بقیه قطعات راندمان بالایی دارند و اینکه بعد دو هفته این سیستم 8 میلیونی خراب شد برام سوال بود.و اینکه الان حاضر شدن مادربورد رو عوض کنند پاور رو تعمیر کنند.البته قبلش یه درگیری لفظی پیش اومد،من بهشون گفتم نوسان برق رو علت خرابی قبول نمیکنم.و یه تومن هم بهشون پول نمیدم.این شد که حاضر شدن رایگان انجام بدن.و تا آخر هم نوسان برق رو بهونه کردند.


اگر میگفتند که مشکل از ما بوده مطمئنا مجبورشون میکردم که هر دو قطعه رو عوض بکنند،خسارت هم ازشون میگرفتم و شکایت هم میکردم.اما مشکل اینجاست که فقط میگن دلیل خرابی نوسان برق بوده..پس چرا رایگان درستش میکنند.مگه نوسان برق گارانتی رو باطل نمیکنه؟دوست عزیز من باید چی بهشون بگم؟شما مطمئنی که بخاطر نوسان برق نبوده و مشکل از سیستم بوده؟من به صداقت حرفاشون شک دارم.و میخوام قضیه رو جدی پیگیری کنم.لطفا راهنماییم کنید.

فکر میکردم شرکت مازستا شرکت درستکاریه اما چیز دیگه ای دیدم.


این پاور رو تعویض کنید . این دومین مورد خرابی 700 وات گرین هست . این پاور برای چنین سیستمی اصلا مناسب نیست . شما هزینه کردید . این پاور گارانتی دارد نیاز به تعمیر ندارد .
شما نیاز به پاور با گواهینامه 80 plus gold دارید .
مثل این Enermax REVOLUTION87+ 1000W
توصیه میکنم برای عدم خرابی مجدد برای پاور هزینه کنید
در مورد نوسان اگر محافظ داشتید محافظ قطع میکنه ولتاژ رو . به نظرم صرفا قصد گرفتن هزینه دارند . تمام مشکل به دلیل ضعیف انتخاب کردن و مناسب نبودن این پاور برای استفاده شماست .
مطرح کردن قضیه نوسان برق فقط فقط برای گرفتن هزینه از شماست . چون قطعات گارانتی دارند .

n.j.k
13-08-14, 18:30
در کل دوست عزیز پیشنهاد میکنم . لیست قطعات رو ازشون با امضا بگیرید . به نظر رو راست نیستند .
دوست عزیز مشکل من اینه که فعلا شهرستان کار میکنم،حتی خرید سیستم هم


بصورت اینترنتی و غیر حضوری بود.فاکتور خرید رو هم برام ایمیل کردند.الانم که با پست فرستادم سیستم رو.اگه بصورت حضوری خودم میتونستم ببرم،همونجا میموندم تا جلوی خودم سیستم رو باز کنن و علت خرابی رو بگن.اونموقع دیگه نمیتونستن حاشا کنن.اما الان که بنظر خودم مشکل از سیستم بوده براحتی میگن نه تقصیر شما بوده مشکل نوسان برق و ما لطف میکنیم که سیستمتون رو رایگان درست میکنیم.

AMD>INTEL
13-08-14, 18:34
دوست عزیز مشکل من اینه که فعلا شهرستان کار میکنم،حتی خرید سیستم هم


بصورت اینترنتی و غیر حضوری بود.فاکتور خرید رو هم برام ایمیل کردند.الانم که با پست فرستادم سیستم رو.اگه بصورت حضوری خودم میتونستم ببرم،همونجا میموندم تا جلوی خودم سیستم رو باز کنن و علت خرابی رو بگن.اونموقع دیگه نمیتونستن حاشا کنن.اما الان که بنظر خودم مشکل از سیستم بوده براحتی میگن نه تقصیر شما بوده مشکل نوسان برق و ما لطف میکنیم که سیستمتون رو رایگان درست میکنیم.

در مورد پاور دوست من یک فکر اساسی کنید . این مدل 700 وات با توجه به کار سنگین شما ابدا توصیه نمیکنم .
کلا ادعا زیاده . متاسفانه با ادعای های حرفه ای بودن هم بیشتر هزینه میگیرند و هم خدمات نمیدن

علی حسنی
13-08-14, 18:40
با سلام مجدد
البته دوستان گرامی نادید نمیشه در مورد این قضیه نظر داد چون واقعا شاید از نوسان برق باشه حتی اگه محافظ هم داشتید ، چون بسیاری از محافظ ها هم خودشون غیر استاندارد هستند .ولی در کل هزینه کردن برای یک پاور خوب ارزش داره و میشه گفت مهمترین قطعه کامپیوتر هست که نباید در انتخابش سهل انگاری کرد .

AMD>INTEL
13-08-14, 18:43
با سلام مجدد
البته دوستان گرامی نادید نمیشه در مورد این قضیه نظر داد چون واقعا شاید از نوسان برق باشه حتی اگه محافظ هم داشتید ، چون بسیاری از محافظ ها هم خودشون غیر استاندارد هستند .ولی در کل هزینه کردن برای یک پاور خوب ارزش داره و میشه گفت مهمترین قطعه کامپیوتر هست که نباید در انتخابش سهل انگاری کرد .

محال ممکنه . پاورهای فعلی با داشتن OCP,OVP,AC UVP,DC UVP, OPP,OTP,SCP,SIP اگر هم نوسانی اتفاق بیوفته ولتاژ رو قطع میکنند یا اگر مشکلی پیش بیاد فقط پاور مشکل میخوره که اون هم گرین قبول میکنه .

Hessam II
13-08-14, 19:18
به نظر می رسه این پاور با توجه به استاندارد سطح پایین 80Plus و کاربری سیستم و بخصوص اورکلاک انجام شده، مناسب این خریدار گرامی نبوده که از شرکت مازستا بسیار بعیده! حالا می تونه نوسانات برق هم مزید بر علت باشه که از دیدگاه بنده، کمی بعید و به دور از ذهن می رسه. (مگر اینکه خریدار عزیز، نوسانات برقی منطقه ی محل سکونت خود را تایید کند.)

البته مصرف سیستم زیر 600 وات هست. از این بابت مشکلی نیست.


در مورد هارد دیسک (اگر نوع پردازش رندرینگ، مرتبط با ذخیره و بازیابی اطلاعات نباشد.) و کارت گرافیک هم به نظرم انتخاب مناسبی نشده!


علت اصلی این نوع چینش توسط مازستا؛ احتمال فراوان، انتظارات زیاد خریدار با توجه به بودجه ی بسیار محدود بوده که این شرکت رو ناچاراً به چنین انتخاب هایی وا داشته که با هزینه ی محدود، حداکثر کارایی رو ارائه بده جهت جلب رضایت مشتری!


ما یک سری قطعات داریم که برای شرایط رندرینگ؛ بهینه، سازگار و مناسب هستند و یه سری قطعات دیگه مناسب نیستن.

سه قطعه ی فوق الذکر از دیدگاه بنده ی حقیر، مناسب شما نبوده. شاید با کمی سخت گیری، بتوان SSD رو هم به جمع این سه قطعه اضافه کرد که در چنین مواقعی، حذف SSD از لیست خرید، کار عاقلانه تری به نظر می رسد تا بودجه صرف قطعات اساسی تری من جمله پاور گردد.


متاسفانه 90% فروشگاه ها و مشاورین برای 3 قطعه، ارزش و اهمیت کمتری قائل هستند که از دیدگاه بنده، تمامی قطعات یک سیستم و بالاخص سه قطعه ی زیر، اتفاقاً بسیار مهم هستن و به هیچ عنوان نباید نسبت بهشون کم اهمیت و کم توجه بود!

1- پاور
2- مادربرد
3- هارد دیسک.

n.j.k
15-08-14, 17:11
با سلام مجدد خدمت دوستان.بعد از کلی جر و بحث مادربورد و پاور رو عوض کردند،البته به گفته خودشون،چون من سر در نمیارم که بخوام مطمئن بشم.اما الان سیستم رو تحویل گرفتم و داره کار میکنه.پاور و مادربورد هم دقیقا همون مدل قبلی هستند،در مورد اینکه گفته بودید این پاور بدرد نمیخوره هم کلی باهاشون بحث کردم اما انقد از خود راضی هستند که گفتن این بهترین پاوره،ما صد تا از این سیستمها رو تا حالا فروختیم و مصرف شما 470 وات هست و این پاور 700 واته و... هیچیش نمیشه،منم قبول کردم اما گفتم اگه ایندفعه خراب شه باید با یه مدل بالاتر عوضش کنید.در مورد حرف آقای حسام در مورد اینکه شاید علت انتخاب این قطعات،انتظار زیاد من بوده.باید بگم که با معرفی یکی از دوستان با این سایت و این محصولشون آشنا شدم.در مورد محصول توضیحات کامل و دقیقی دادند که لینکشو براتون میذارم:
سیستم X-100 | سیستم های ورک استیشن (Only the registered members can see the linkِdfm-products/professiona-workstations/x-series-workstations/x-100-workstation.html)
و در آخر در مورد قیمتش گفتن که::
((این محصول از قیمت 5 میلیون تومان با پایین ترین مشخصات شروع شده و بر اساس مدلهای مختلف بالاتر می رود. با توجه به اینکه انتخاب های بسیار زیادی برای آن وجود دارد، بر حسب تنظیمات و قطعات متفاوت بوده و...))
با توجه به این حرفشون منم بهشون ایمیل


زدم و گفتم این سیستم رو با مشخصاتی تا سقف 7 میلیون تومان بهم معرفی کنید،و اونها هم همین سیستم فعلی رو معرفی کردند،وقتی باهاشون تماس گرفتم گفتند این سیستم عالیه،هیچ مشکلی نداره. و هیچی در مورد اینکه اگه 200 تومنه دیگه بذارید روش تا یه پاور بهتر بخرید یا 300 تومنه دیگه بذارید تا کارت گرافیک بهتری بخرید یا ... به من نگفتند.گفتند این بهترین انتخابه،منم قبول کردم
حالا دوستان شما میتونید راهنمایی کنید که چطور مطمئن بشم مادربرد و پاور رو تعویض کردند؟کارتون مادربورد اولی رو دارم،اما کارتون پاور قبلی و دو قطعه تعویضی جدید رو برام نفرستادند.

AMD>INTEL
15-08-14, 17:30
با سلام مجدد خدمت دوستان.بعد از کلی جر و بحث مادربورد و پاور رو عوض کردند،البته به گفته خودشون،چون من سر در نمیارم که بخوام مطمئن بشم.اما الان سیستم رو تحویل گرفتم و داره کار میکنه.پاور و مادربورد هم دقیقا همون مدل قبلی هستند،در مورد اینکه گفته بودید این پاور بدرد نمیخوره هم کلی باهاشون بحث کردم اما انقد از خود راضی هستند که گفتن این بهترین پاوره،ما صد تا از این سیستمها رو تا حالا فروختیم و مصرف شما 470 وات هست و این پاور 700 واته و... هیچیش نمیشه،منم قبول کردم اما گفتم اگه ایندفعه خراب شه باید با یه مدل بالاتر عوضش کنید.در مورد حرف آقای حسام در مورد اینکه شاید علت انتخاب این قطعات،انتظار زیاد من بوده.باید بگم که با معرفی یکی از دوستان با این سایت و این محصولشون آشنا شدم.در مورد محصول توضیحات کامل و دقیقی دادند که لینکشو براتون میذارم:
سیستم X-100 | سیستم های ورک استیشن (Only the registered members can see the linkِdfm-products/professiona-workstations/x-series-workstations/x-100-workstation.html)
و در آخر در مورد قیمتش گفتن که::
((این محصول از قیمت 5 میلیون تومان با پایین ترین مشخصات شروع شده و بر اساس مدلهای مختلف بالاتر می رود. با توجه به اینکه انتخاب های بسیار زیادی برای آن وجود دارد، بر حسب تنظیمات و قطعات متفاوت بوده و...))
با توجه به این حرفشون منم بهشون ایمیل


زدم و گفتم این سیستم رو با مشخصاتی تا سقف 7 میلیون تومان بهم معرفی کنید،و اونها هم همین سیستم فعلی رو معرفی کردند،وقتی باهاشون تماس گرفتم گفتند این سیستم عالیه،هیچ مشکلی نداره. و هیچی در مورد اینکه اگه 200 تومنه دیگه بذارید روش تا یه پاور بهتر بخرید یا 300 تومنه دیگه بذارید تا کارت گرافیک بهتری بخرید یا ... به من نگفتند.گفتند این بهترین انتخابه،منم قبول کردم
حالا دوستان شما میتونید راهنمایی کنید که چطور مطمئن بشم مادربرد و پاور رو تعویض کردند؟کارتون مادربورد اولی رو دارم،اما کارتون پاور قبلی و دو قطعه تعویضی جدید رو برام نفرستادند.

احتمال زیاد دو قطعه رو فرستادند گارانتی . تعمیر یا تعویض شده دوباره براتون نصب کردند .

Hessam II
15-08-14, 17:34
متاسفانه شاید فقط به وات پاور توجه می کنن و مصرف سیستم. همین.
این در حالی هست که انتخاب نه تنها پاور؛ بلکه کلیه ی قطعات، عوامل مختلف و متعدد دخیله که تعیین کننده ی انتخاب نهایی خواهد بود.

مازستا، بهترین کارشناسان فنی رو به لحاظ کاربرهای رندرینگ (شناخت موتور رندر و نرم افزارهای مربوطه) داره به گونه ای که شاید نمونه اش در کشور پیدا نشه. به خوبی با این نوع کاربری در سطح بسیار پیشرفته و سطح بالا، آشنا هستن و رقیب ندارن از این نظر.
منتها در انتخاب قطعات و شناخت سخت افزارهای موجود در بازار که مرتبط با بودجه و کاربری خریدار باشه، به نظر می رسه چندان موفق نیستن و کارشناسان سخت افزار درخوری ندارن. به همین دلیل نتیجه این شده که انتخاب های بدی ندارن. اما انتخاب هایی دارن که حقیقتاً بهترین نیست و با کمی تغییرات، میشه قطعات بهتری جایگزین کرد در سیستم مورد نظر.

شما اولین نفر نیستید که بنده می بینم از مازستا خرید کرده و نسبت به قطعات و سیستم پیشنهادی رضایت مطلوب نداره. اما خب این شرکت، سیستم های بسیار خوب و عالی هم عرضه کرده. حالا ممکنه یه چند موردی همچون شما رو نتونسته اونطور که باید و شاید راضی نگه داره که باید خودشون بشینن بررسی کنن تا حداکثر رضایت و پشتیبانی رو برای کاربرانشون فراهم کنن تا خدایی نکرده به شرایط اعتبار و مادیشون لطمه نزنه.

بله. دوست شما این تاپیک رو به بنده معرفی کردن که شرکت کنم. بنده هم خب متخصص نیستم. فقط دیدگاهم رو ارجاع دادم اینجا.


اما یک سوال: شما نوسانات برق منطقه ی محلی که سیستم مقرر هست رو تایید می کنید؟

n.j.k
15-08-14, 17:51
ممنون دوست عزیز.الان چند ساعته با سیستم کار میکنم و متوجه یه مسئله ای شدم.با توجه با اینکه فرکانس گیگاهرتز سی پی یوی این سیستم در حالت استاندارد 3.4 و در حالت توربو 3.9 هست،و اینکه مازستا سیستم رو اورکلاک کرده بود و توی فاکتور اعلام کرده بود که تا 4.5 میرسه،قبلا که کار میکردم و تست رندر میگرفتم فرکانس سی پی یو تا 4.3 میرفت،با نرم افزار



intel turbo boost technology








همیشه چک میکردم،اما الان که همون صحنه های قبلی رو تست رندر میگیرم به 3.6 میرسه.فکر میکنم از حالت اورکلاک درش آموردن.آیا بنظر شما اورکلاک غیر اصولیشون باعث شده بوده که پاور و مادر بورد بسوزه؟و اینکه بهتره این سیستم اورکلاک بشه یا نشه؟

Hessam II
15-08-14, 17:55
خب بخاطر اینکه سیستم سرویس شده مجدد و از حالت اور خارج شده. طبیعیه.

خیر. اورکلاک اصولی شده. منتها انتخاب برخی از قطعات که مطلوب برای شرایط اورکلاک باشه، به خوبی صورت نگرفته و توصیه می کنم از اورکلاک صرفنظر کنید. چرا که این سیستم اونطور که باید و شاید، شرایط مطلوب و بستر مناسب جهت اورکلاک رو نداره!

n.j.k
15-08-14, 17:55
در مورد نوسان برق باید بگم که من از محافظ برق استفاده میکردم برای سیستم و لحظه خراب شدن سیستم متوجه نوسان برق نشدم.با توجه به اینکه وسایلی مثل کولر و یخچال و تلویزیون هم روشن بودند.

Hessam II
15-08-14, 17:58
در مورد نوسان برق باید بگم که من از محافظ برق استفاده میکردم برای سیستم و لحظه خراب شدن سیستم متوجه نوسان برق نشدم.با توجه به اینکه وسایلی مثل کولر و یخچال و تلویزیون هم روشن بودند.

کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت سیاره ی سبز (Green) با بررسی پاور معیوب شما، می تونن بگن خدمت شما که علت، مشکل پاور بوده یا خیر؟ (با توجه به در اختیار گذاشتن مشخصات سیستم توسط شما به این عزیزان)
همچنین می تونن خدمت شما نتیجه ی بررسی رو اعلام کنن که در صورت اشکال پاور، علت آن نوسان برق بوده یا چیز دیگری...؟

n.j.k
15-08-14, 20:55
ببخشید یه سوال داشتم.آیا تمامی فروشندگان قانونا موظف هستند هنگام فروش کامپیوتر،کارتن و گارانتی تمامی قطعات سیستم و ملحقات سیستم رو به خریدار ارائه کنند؟
چون وقتی این سیستم رو خریدم فقط کیس رو همراه


کارتن مادربرد فرستاده بودند.هیچی دیگه به من ندادن.حتی کابل برق کیس رو هم یادشون رفته بود بفرستند.



چه چیزایی رو باید به من میدادند؟

AMD>INTEL
15-08-14, 21:06
ببخشید یه سوال داشتم.آیا تمامی فروشندگان قانونا موظف هستند هنگام فروش کامپیوتر،کارتن و گارانتی تمامی قطعات سیستم و ملحقات سیستم رو به خریدار ارائه کنند؟
چون وقتی این سیستم رو خریدم فقط کیس رو همراه


کارتن مادربرد فرستاده بودند.هیچی دیگه به من ندادن.حتی کابل برق کیس رو هم یادشون رفته بود بفرستند.



چه چیزایی رو باید به من میدادند؟


باید
CD های راه انداز و درایور ها به همراه کارت گارانتی قطعات رو به شما بدهند . البته بعضی از شرکتها کارت گارانتی رو داخل کیس میگذارند .

n.j.k
15-08-14, 21:20
فقط سی دی مادربرد رو دادن و چند تا دفترچه راهنما مربوط به پردازنده و مادربرد.


هیچ کارت گارانتی،سی دی کارت صدا،کارت گرافیک و ... رو ندادن.در ضمن کارتن قطعات هم لازم نیس؟

AMD>INTEL
15-08-14, 21:23
فقط سی دی مادربرد رو دادن و چند تا دفترچه راهنما مربوط به پردازنده و مادربرد.


هیچ کارت گارانتی،سی دی کارت صدا،کارت گرافیک و ... رو ندادن.در ضمن کارتن قطعات هم لازم نیس؟

کارت گارانتی رو سوال کنید . دست خودشون هست یا داخل کیس
CD ها رو قاعدتا باید به شما میدادند .
جعبه ها زیاد اهمیت ندارد . ولی تو جعبه پاور کابل اضافی برای قطعات دیگه هست که اون هم پیگیری کنید

n.j.k
15-08-14, 21:28
خیلی متشکر دوست عزیز.باید ببخشی که سوال زیاد میپرسم.چون چیزی بلد نیستم.یه سوال دیگه:اگه کارتن ها رو به من ندن از کجا بدونم قطعات نو هستند و کارکرده نبودند؟

AMD>INTEL
15-08-14, 21:31
خیلی متشکر دوست عزیز.باید ببخشی که سوال زیاد میپرسم.چون چیزی بلد نیستم.یه سوال دیگه:اگه کارتن ها رو به من ندن از کجا بدونم قطعات نو هستند و کارکرده نبودند؟

تقریبا این مورد از روی جعبه نمیشه فهمید . البته زیاد هم بدبین نشوید .ولی در مورد کارتهای گارانتی و سیدی های نصب حتما پیگیری کنید همچنین کابل های اضافه .