ورود

مشاهده نسخه کامل : مایکروسافت بالاخره DirectX 12 رو پرده برداری کرد



javad_90b
21-03-14, 09:22
سلام دوستانهمونطور که گفتم یک خبر خیلی خوب واسه دوستان گیمر، که مایکروسافت DirectX 12 رو معرفی کرد(تا حدودی از جزئیاتش پرده برداری کرد)...

Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link)

شاید همه شما تا الان با Mantle آشنا شده باشید و تاثیر اون روی بازیها، مایکروسافت با توجه به همکاری خیلی خوبش با AMD نسخه جدید DirectX 12 رو به شکلی طراحی کرده که بتونه همانند Mantle عمل کنه و فقط محدود به Mantle نباشه و بتونه از تعداد هسته های بیشتری در هنگام پردازش بازیها استفاده کنه و میزان لود روی CPU رو کاهش بده و همچنین خبر خوب برای XBOX بازها که مایکروسافت اعلام کرده که این DirectX 12 میتونه تا 20 درصد باعث افزایش پرفورمنس در XBOX One میشه...


Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link) Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link) Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link)

مهمترین چیزی که مایکروسافت در GDC 2014 اعلام کرد این بود که مصرف کننده ها برای استفاده از DirectX 12 احتیاجی به سخت افزار جدید ندارن و سخت افزار کنونی(دارای DirecX 11) چه کارت گرافیک اینتل و چه انویدیا و چه AMD قادر به انجام این کار هستن...یک نمونه از کاهش لود:


Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link) Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link)

راستی دوستان سال نو رو بهتون تبریک میگم... :give_rose:

جزئیات خبر: Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link)

Tragzes
21-03-14, 11:36
جدی یعنی سری HD6000 هم جواب میده ؟؟
عالی میشه که!!:love:

VFSDF
21-03-14, 12:49
Only the registered members can see the link

درود
امسال عیدی خوبی PC GAMER ها گرفتیم طی مراسم معرفی DX12 که دیشب برگزار شد

کد نویسی low level در API جدید برای PC تایید شد و این خبر دقیقا چیزی بود که پیشبینی میکردم و با كم كردن سر بار draw call overhead همراه میشه و از همه مهمتر هم همین بود بدلیل اینکه دست طراحان بشدت برای استفاده بهینه از قطعات PC باز خواهد شد .
خصوصا برای طرفداران انویدیا چون low level معماریهای فرمی کپلر و ماکس ول شامل میشه

در مورد ساپورت کارتهای AMD گفته شده
Which hardware will be DX12-compatible? AMD said all of its Graphics Core Next-based Radeon GPUs (i.e. Radeon HD 7000 series and newer) will work with the new API


انویدیا اعلام کرده کار ساخت DX12 از 4 سال پیش شروع شده . کاشف به عمل اومده در DirectX 11 همیشه یک هسته مشغول کار بوده ولی تو DirectX 12 این نقص برطرف شده
In DX11, one core is doing most of the workon d3d12, overall CPU utilization is down 50%

کد نویسی low level به طراحان سازندگان بازی اجازه دسترسی سطح پایین سخت افزار PC میده چیزی که قبلا در کنسولها شاهدش بودیم و الان برای PC GAMING هم OK شد . طراح بازی میتونه یک بازی بین 30% الی 300% بهینه کنه . بازیها این نسل همشون X86 هستن بازم اختلاف بین PC و کنسولها زیادتر میشه
سپاس
Only the registered members can see the link

Tragzes
21-03-14, 12:54
امیدوارم نسخه آپدیت نرم افزاری محدود به ویندوز 9 نباشه:whistle: