ورود

مشاهده نسخه کامل : ایا کنسول‌های PS4 و Xbox one یک نسل از PC جلوترند؟



VFSDF
23-05-13, 16:07
جوک سال : EA: کنسول‌های PS4 و Xbox one یک نسل از PC جلوترند (Only the registered members can see the link 7%DB%8C-PS4-%D9%88-Xbox-one-%DB%8C%DA%A9-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%A7%D8%B2-PC-%D8%AC%D9%84%D9%88%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF)



Only the registered members can see the link



در حال حاضر طرفدارن دو کنسول PS4 و Xbox one جنگ قدرت پلتفرم‌های خود را شروع کرده‌اند. این که کدام یک از این دو کنسول جدید بر دیگری برتری خواهد داشت هنوز مشخص نیست. در اواخر نسل پیش که 360 و PS3 از نظر قدرت دیگر توان مقابله با PC را نداشتند، حال با آمدن این دو کنسول آیا بار دیگر PC به قدرت نمایی خود ادامه می‌دهد(؟) در همین راستا مدیر ارشد فنی شرکت EA یعنی آقای Rajat Teneja، در مصاحبه خود این مسئله را تکذیب کرد و در پستی این دو کنسول را مورد ستایش قرار داد و افزود، "معماری دو کنسول جدید فعلی یک نسل از PC های بازر امروز جلوتر می‌باشند." وی در ادامه اذعان کرد:

"از تست بنچمارک‌هایی که پیرامون صدا و ویدئوی این کنسول‌ها بدست آوردیم این دستگاها 10 الی 8 برابر قوی‌تر از نسل فعلی می‌باشند. ( منظور 360 و PS3 می‌باشد) ویژگی منحصر به فرد قدرت محاسبه و سرعت انتقال داد‌های این دو کنسول، این امکان را به ما می‌دهد تا در موتورهای گرافیکی خود دیگر هرگونه مفهموم سهمیه بندی را از بین ببریم."

"در مورد بازی به صورت cross-device ما اکنون بیش از پیش شروع به دیدن نمونه‌های متفاوت کرده‌ایم. سونی با ارائه cloud gaming با ما نشان داد که با این قابلیت می‌شود عناوین بسیار high-end را در Vita نیز اجرا نمود. هر دو کنسول Xbox One و PlayStation 4 با استفاده از معماری بسیار خوبشان این فرصت را می‌دهند که بازی را از تلوزیون به تلفن هوشمند و از آنجا نیز به PC خود انتقال دهید و تجربه بازی را در همه جا داشته باشید، بدون محدودیت زمانی و بدون محدودیت دستگاهی.

در آخر نیز لازم به ذکر است آقای Teneja یک کارمند سابق Microsoft می‌باشد و سمت CTO وی یا همان مدیر ارشد فنی در EA بیانگر یک کارمند کلیدی در یکی از شرکای ماکروسافت است.
STupon (Only the registered members can see the link)
.................

بجه های سخت افزاری ببینید تو فرومهای بازی چی دارن میگن :na::1. (5)::party::whistle:

متاسفانه شرکتهای بازی سازی امثال ea از اونجایی که اکثر بچه های فرومهای بازی از کمبود سواد اطلاعات سخت افزاری خصوصا برای معماری های جدید کارتهای گرافیکی رنج میبرند
برای فروش بیشتر کنسول ها حرفهایی میزنند که یک توهم بیش نیست


یعنی چی که کنسول که نهایت 18 cu داره یک نسل جلو تره ؟ ایا ایشون کارت گرافیک معبود تایتان زیارت نکردند که در بد ترین حالت 3 برابر از ps4 قوی تره

درکل واقعا نکته جالبی بود که خیلی دوست داشتم بچه های فروم سخت افزاری با اطلاع باشند


با تشکر

VFSDF
23-05-13, 16:08
دوستان این لینکو حتما مطالعه کنید

Only the registered members can see the link

amigames
23-05-13, 22:38
این ها همه تبلیغات هست جدی نگیرید:lol: مطلب خوبی بود فقط لطفا منبع مطلبتون هم دفعه بعد ذکر کنید.منبع این مطلبتون بازی سنتر هست.

PS Lover
24-05-13, 01:52
جوک نیست واقعیته. کسایی که اطلاعات کامل از سخت افزار کنسول های نکست جن دارند می دونند چی می گم.
الان همون PC های اژدها نشان با تایتان نمی تونن Metro: Last Light که بازی این نسل هست رو اجرا کنند چه برسه به نسل بعد، تمام این قدرت ها روی کاغذه و تو گیمینگ کنسول پیشتازه، سونی و ماکروسافت کلی هزینه می کنن تا این کنسول ها حالا حالاها کم نیارند.
به علاوه به لطف همون cloud gaming می تونن درآینده عناوینی در حد اوتار رو روی کنسول بیارن، یه چیزی مثل کنسول Onlive.

hosseinbrusli
24-05-13, 02:06
وحید اینجا هم ول کن نیستی ؟!!!!!! دقیقادرست گفته . تو که PC فن هستی اینا رودرک نمیکنی داداش .

تیترت من وکشته ! جوک سال :gasp::lol:

hosseinbrusli
24-05-13, 02:12
یعنی چی که کنسول که نهایت 18 cu داره یک نسل جلو تره ؟ ایا ایشون کارت گرافیک معبود تایتان زیارت نکردند که در بد ترین حالت 3 برابر از ps4 قوی تره

با تشکر

شما باش تا یه بازی بیاد که بتونه از نهایت قدرت تایتان استفاده کنه !!!!! تو بحث های دیگه هم بهت گفتم ، بازم میگم ، LEAD PLTFORM ساخت بازی تو هر نسل کنسول ضعیف تره هست . تا زمانی کنسول ها هستن ، خدای کارت گرافیک هم بیاد ، بازم شما هیچ بازی ای رو نمیتونی پیدا کنی که اختصاص برای اون کارت ساخته بشه . از طرفی میزان نرخ بهینه سازی تو کنسول ها با معماری GCN و به دلیل وجود complex FFP هايي مثل move engine و esram در soc كه يك كش عظيم ميتونه محسوب بشه باعث ميشه حد occupation core تراشه به شكل وحشتناكي بالا باشه که در نتیجه از حداكثر peak perf compute GCN core ها هميشه استفاده میشه .

اما تو در PC ها مقدار بسيار زيادي از توان واقعي GPU ها حتي با معماري GCN هدر میره . اما كنسول ها توانايي بلقوه شخصي سازي زيادي دارن . يعني اينكه قدرت 1.23 tera flops اي كه soc xbox one ميده بسيار به حد نهايي توانش نزديكه و ميتونه در طول بازه طولاني در اون حد بمونه .


پس شما داری جوک میگی اقا وحید نه اون سازنده . اون سازنده اطلاعاتش واز تولید کننده های سخت افزار میگیره . اوکی ؟!

oktay50000
24-05-13, 03:27
جوک نیست واقعیته. کسایی که اطلاعات کامل از سخت افزار کنسول های نکست جن دارند می دونند چی می گم.
الان همون PC های اژدها نشان با تایتان نمی تونن Metro: Last Light که بازی این نسل هست رو اجرا کنند چه برسه به نسل بعد، تمام این قدرت ها روی کاغذه و تو گیمینگ کنسول پیشتازه، سونی و ماکروسافت کلی هزینه می کنن تا این کنسول ها حالا حالاها کم نیارند.
به علاوه به لطف همون cloud gaming می تونن درآینده عناوینی در حد اوتار رو روی کنسول بیارن، یه چیزی مثل کنسول Onlive.

عزیز جان من الان با یه 580 مترو رو 60 فرم میگیرم همه چی هم رو very high بجر fxaa
تایتان که جای خودشو داره

hosseinbrusli
24-05-13, 05:43
عزیز جان من الان با یه 580 مترو رو 60 فرم میگیرم همه چی هم رو very high بجر fxaa
تایتان که جای خودشو داره

جوابت و کامل دادم . کنسولهای نسل جدید از اون چییز که الان شما مترور رو باهاش اجرا کردی هم بازیهارو قوی تر و بهتر اجرا میکنن . جوابت و تو پست بالا دادم .

Moein
24-05-13, 09:55
شما باش تا یه بازی بیاد که بتونه از نهایت قدرت تایتان استفاده کنه !!!!! تو بحث های دیگه هم بهت گفتم ، بازم میگم ، LEAD PLTFORM ساخت بازی تو هر نسل کنسول ضعیف تره هست . تا زمانی کنسول ها هستن ، خدای کارت گرافیک هم بیاد ، بازم شما هیچ بازی ای رو نمیتونی پیدا کنی که اختصاص برای اون کارت ساخته بشه . از طرفی میزان نرخ بهینه سازی تو کنسول ها با معماری GCN و به دلیل وجود complex FFP هايي مثل move engine و esram در soc كه يك كش عظيم ميتونه محسوب بشه باعث ميشه حد occupation core تراشه به شكل وحشتناكي بالا باشه که در نتیجه از حداكثر peak perf compute GCN core ها هميشه استفاده میشه .

اما تو در PC ها مقدار بسيار زيادي از توان واقعي GPU ها حتي با معماري GCN هدر میره . اما كنسول ها توانايي بلقوه شخصي سازي زيادي دارن . يعني اينكه قدرت 1.23 tera flops اي كه soc xbox one ميده بسيار به حد نهايي توانش نزديكه و ميتونه در طول بازه طولاني در اون حد بمونه .


پس شما داری جوک میگی اقا وحید نه اون سازنده . اون سازنده اطلاعاتش واز تولید کننده های سخت افزار میگیره . اوکی ؟!


دوستان عزیز

بنده اطلاع ندارم تاپیک از کجا پیدا شده و از موضوع و بحث اون مربوط به کجا میشه اما شاید نیاز باشه چند نکته رو در اینجا ذکر کرد که گفتنشون خالی از لطف نباشه


1-همونطور که از اسم پیداست کنسول دستگاهی مخصوص بازی هست و به دلیل اینکه قابلیت اپگرید کردن رو ندارند دارای امکانات زیادی در در هنگام تولید هستند

2- کنسول ها مخصوص بازی هستند و کارایی دیگه به صورت محوری در اون ها لحاظ میشه اما کامپیوتر ها بازی یکی از محور های اون هست

3-قطعا سیستم های گرافیکی که در کامپیوتر ها استفاده قوی تر از تراشه های گرافیکی هست که در کنسول ها استفاده میشه اما کنسول ها به دلیل اینکه اصل بر بازی وجود داره دارای قدرت بیشتری هستند و خوب کمتر افت فریم ایجاد می کنند و اجرای بازی ها با فریم ثابت رو به ارمغان میارند!

4-تاثیر P/R.S در رایانه های شخصی بیشتر هست همین موضوع دلیل میشه حتی بیشترین و بهترین کارت گرافیک ها در حالت های خاصی از کنسول ها عقب بیوفتند


شاید تنها برتری کامپیوتر های نسل امروز به کنسول ها رو میشه در سی پی یو اونها یافت که تاثیر به سزایی در نتیجه پایانی نداشته باشه خارج از بحث های علمی به بحث تجربی که مراجعه کنید

یک کنسول با قیمت 2 میلیون تومان ( به همراه یک نمایشگر خوب ) معادل یک کامپیوتر برابر 4 میلیون تومان خواهد بود حال دیگه بحث هیچ صحبت دیگه ای نمی مونه اگر از خرید کامپیوتر بازی کردن هست ................!!!! و بهتر هم هست که بحث هایی دوست داشتن هست کنار گذاشته بشه و واقعیت بررسی بشه

در پایان هم یک نکته باید عرض کنم که سری Titan یا سری 7000 حتی سری 700 انویدیا که به زودی عرضه میشه و سری 8000 که به زودی NDA اون تموم میشه از لحاظ قدرتی در سری HighEnd از لحاظ صرفا قدرت بیشتر هستند و شاید در نهایت از قدرت کنسول های عرضه شده در اجرایی بازی ها ضعیف تر باشند شاید هم ...!


**پی نوشت :ضمن اینکه بنده هم کاملا پی سی فن هستم و هیچ علاقه ای هم به کنسول ندارم **

lorn
24-05-13, 16:39
شما باش تا یه بازی بیاد که بتونه از نهایت قدرت تایتان استفاده کنه !!!!! تو بحث های دیگه هم بهت گفتم ، بازم میگم ، LEAD PLTFORM ساخت بازی تو هر نسل کنسول ضعیف تره هست . تا زمانی کنسول ها هستن ، خدای کارت گرافیک هم بیاد ، بازم شما هیچ بازی ای رو نمیتونی پیدا کنی که اختصاص برای اون کارت ساخته بشه . از طرفی میزان نرخ بهینه سازی تو کنسول ها با معماری GCN و به دلیل وجود complex FFP هايي مثل move engine و esram در soc كه يك كش عظيم ميتونه محسوب بشه باعث ميشه حد occupation core تراشه به شكل وحشتناكي بالا باشه که در نتیجه از حداكثر peak perf compute GCN core ها هميشه استفاده میشه .

اما تو در PC ها مقدار بسيار زيادي از توان واقعي GPU ها حتي با معماري GCN هدر میره . اما كنسول ها توانايي بلقوه شخصي سازي زيادي دارن . يعني اينكه قدرت 1.23 tera flops اي كه soc xbox one ميده بسيار به حد نهايي توانش نزديكه و ميتونه در طول بازه طولاني در اون حد بمونه .


پس شما داری جوک میگی اقا وحید نه اون سازنده . اون سازنده اطلاعاتش واز تولید کننده های سخت افزار میگیره . اوکی ؟!
دوسته من شما که جواب همه رو می دی می تونی
بگی چرا باز هاییه که برای pc عرضه می شه چرا با کیفیت تر و دارای جزئیات خیلی بیشتری از کنسول هست ؟
و در کل تصاویر واقعیتری رو روی pc شاهد هستیم ؟
جای یکی از دوستان خالیه از لحاظ صرفا قدرت هم حساب کنیم با pc برتری داره ولی حرفتون رو قبول دارم که کنسول ار قدرتش به صورت بهینه استفاده می کنه ولی pc بخاطره رابطی که داره نمی تونه از تمامی قدرتش استفاده کنه
در ضمن این رابطی که مانعه استفاده تمام قدرت pc می شه در عوض انعطاف رو برای pc به ارمغان آورده و می شه با هر بودجه ای یه pc گیم بست ولی کنسول چطور ؟ و........
که بحث خیلی زیاده و بیفایده هست بحث سره این موضوعات

VFSDF
25-05-13, 00:17
شما باش تا یه بازی بیاد که بتونه از نهایت قدرت تایتان استفاده کنه !!!!! تو بحث های دیگه هم بهت گفتم ، بازم میگم ، LEAD PLTFORM ساخت بازی تو هر نسل کنسول ضعیف تره هست . تا زمانی کنسول ها هستن ، خدای کارت گرافیک هم بیاد ، بازم شما هیچ بازی ای رو نمیتونی پیدا کنی که اختصاص برای اون کارت ساخته بشه . از طرفی میزان نرخ بهینه سازی تو کنسول ها با معماری GCN و به دلیل وجود complex FFP هايي مثل move engine و esram در soc كه يك كش عظيم ميتونه محسوب بشه باعث ميشه حد occupation core تراشه به شكل وحشتناكي بالا باشه که در نتیجه از حداكثر peak perf compute GCN core ها هميشه استفاده میشه .

اما تو در PC ها مقدار بسيار زيادي از توان واقعي GPU ها حتي با معماري GCN هدر میره . اما كنسول ها توانايي بلقوه شخصي سازي زيادي دارن . يعني اينكه قدرت 1.23 tera flops اي كه soc xbox one ميده بسيار به حد نهايي توانش نزديكه و ميتونه در طول بازه طولاني در اون حد بمونه .


پس شما داری جوک میگی اقا وحید نه اون سازنده . اون سازنده اطلاعاتش واز تولید کننده های سخت افزار میگیره . اوکی ؟!




جوابت و کامل دادم . کنسولهای نسل جدید از اون چییز که الان شما مترور رو باهاش اجرا کردی هم بازیهارو قوی تر و بهتر اجرا میکنن . جوابت و تو پست بالا دادم .


جوک نیست واقعیته. کسایی که اطلاعات کامل از سخت افزار کنسول های نکست جن دارند می دونند چی می گم.
الان همون PC های اژدها نشان با تایتان نمی تونن Metro: Last Light که بازی این نسل هست رو اجرا کنند چه برسه به نسل بعد، تمام این قدرت ها روی کاغذه و تو گیمینگ کنسول پیشتازه، سونی و ماکروسافت کلی هزینه می کنن تا این کنسول ها حالا حالاها کم نیارند.
به علاوه به لطف همون cloud gaming می تونن درآینده عناوینی در حد اوتار رو روی کنسول بیارن، یه چیزی مثل کنسول Onlive.


وحید اینجا هم ول کن نیستی ؟!!!!!! دقیقادرست گفته . تو که PC فن هستی اینا رودرک نمیکنی داداش .

تیترت من وکشته ! جوک سال :gasp::lol:

خدمتتون عرض شود

ایا میدونی چرا کارت گرافیک تایتان تو بازی Metro Last Light مینیموم فریمش فقط در چند صحنه کوتاه میاد رو 30 ????????

خوب الان توضیح میدم چون شما دوستان کنسول باز تا حالا فاکتور تسلیشن tessellation توی بازی ندیدین و همنجوری خیلی اماتور نظر میدید
عکس زیرو با دقت نگاه کن به سنگهای کف زمین برجستگیها نگاه کن :: به این میگن تسلیشن tessellation :lol: که کنسول بازان هرگز تجربش نکردن ( مثل تکنیک TressFX که هرگز کنسول بازان در بازی Tomb Raider تجربش نکردن دی: )



فریمم 44FPS کمتر نمیشه کی میگه فریم بد میگیره ؟؟؟ مثل هلو اجرا میشه اونم تو VERYHIGH

Only the registered members can see the link

Only the registered members can see the link


خوب معلومه کنسول های خیلی ضعیف XBOX360/PS3 وقتی اصلا نمیدونن DX11 یعنی چی و قادر به پردازش tessellation نیستن مشخصه فریم خوب میگیرن چون اصولا نه تکنیکی درون بازی کنسول وجود داره نه رزولوشن 1080 بازی اجرا میشه :lol:

اکثرا دوستان تو این فروم با بنچمارکهای وحشتناکی همچون 3DMARK11 کار کردن و دقیقا میدونن منظور من چیه

حتی در این بازی PhysX انویدیا هم رو کنسول اعمال نمیشه و رزولوشن کنسول اصلا 1080P نیست بعد توقف داری کنسول فریم بد بگیره???? .. :lol::wink:

اون بنچمارکی که مشاهده میکنی یه کارن تایتان تو این بازی کم اورده فقط تصور کن چه پدری داره از تراشه در میاد بعد میای تایتان کبیرو با کنسول که سخت افزار VERY LOW هم نداره مقایسه میکنی ؟

البته این موارد همون بهتر تو فروم بازیسنتر بهش اهمیت بدن ... اینجا اکثرا کاربرها سالهاست فاکتورهایی نظیر PhysX و تسلیشن tessellation تو انواع اقسام بنچمارک لمس کردن و این حرفا اینجا ارزشی نداره

موفق باشی




شما باش تا یه بازی بیاد که بتونه از نهایت قدرت تایتان استفاده کنه !!!!! تو بحث های دیگه هم بهت گفتم ، بازم میگم ، LEAD PLTFORM ساخت بازی تو هر نسل کنسول ضعیف تره هست . تا زمانی کنسول ها هستن ، خدای کارت گرافیک هم بیاد ، بازم شما هیچ بازی ای رو نمیتونی پیدا کنی که اختصاص برای اون کارت ساخته بشه . از طرفی میزان نرخ بهینه سازی تو کنسول ها با معماری GCN و به دلیل وجود complex FFP هايي مثل move engine و esram در soc كه يك كش عظيم ميتونه محسوب بشه باعث ميشه حد occupation core تراشه به شكل وحشتناكي بالا باشه که در نتیجه از حداكثر peak perf compute GCN core ها هميشه استفاده میشه .

اما تو در PC ها مقدار بسيار زيادي از توان واقعي GPU ها حتي با معماري GCN هدر میره . اما كنسول ها توانايي بلقوه شخصي سازي زيادي دارن . يعني اينكه قدرت 1.23 tera flops اي كه soc xbox one ميده بسيار به حد نهايي توانش نزديكه و ميتونه در طول بازه طولاني در اون حد بمونه .


پس شما داری جوک میگی اقا وحید نه اون سازنده . اون سازنده اطلاعاتش واز تولید کننده های سخت افزار میگیره . اوکی ؟!

بسیار عالی این قسمتو خیلی ساده بهت توضیح میدم

در نهایت کنسول چون همیشه محدوده و همین 18 CU پلی 4 رفت تا سال 2020 که دوباره با نسل بعدی ارتقا پیدا کنن

حتی اگه یک کنسول تا خرخره مجهز و بهینه بشه برای اجرا یک بازی نهایت تا یه حدی این موضوع امگان پذیر و در سالهای اینده با امدن ابر کارت گرافیکهای جدید این موضوع که مدام روش تکیه میکنی هم محو میشه

مثلا الان کارت گرافیک TITAN بیش از سه برابر از یک PS4 قدرت داره

سال اینده کارت گرافیکهای سری MAXWELL انویدیا 20 نانو متری عرضه میشه که در اون زمان تراشه GM110 بیش از ده برابر از PS4 قدرت داره

سال بعدش کارت گرافیکهای سری VOLTA انویدیا عرضه میشه که در اون زمان تراشه GV110 بیش از 20 برابر از PS4 قدرت داره

بازم تکرار میکنم سخت افزار کنسول محدوده حالا مباحث اورکلاک قطعات سخت افزاری PC که داستان جدا و لذتی بی همتا داره

پس این حرفت تو فرومهای سخت افزاری خیلی جدی گرفته نمیشه

موفق باشی

hosseinbrusli
25-05-13, 01:11
عکس زیرو با دقت نگاه کن به سنگهای کف زمین برجستگیها نگاه کن :: به این میگن تسلیشن tessellation :lol: که کنسول بازان هرگز تجربش نکردن ( مثل تکنیک TressFX که هرگز کنسول بازان در بازی Tomb Raider تجربش نکردن دی: )

بسیار عالی این قسمتو خیلی ساده بهت توضیح میدم

در نهایت کنسول چون همیشه محدوده و همین 18 CU پلی 4 رفت تا سال 2020 که دوباره با نسل بعدی ارتقا پیدا کنن

حتی اگه یک کنسول تا خرخره مجهز و بهینه بشه برای اجرا یک بازی نهایت تا یه حدی این موضوع امگان پذیر و در سالهای اینده با امدن ابر کارت گرافیکهای جدید این موضوع که مدام روش تکیه میکنی هم محو میشه

مثلا الان کارت گرافیک TITAN بیش از سه برابر از یک PS4 قدرت داره

سال اینده کارت گرافیکهای سری MAXWELL انویدیا 20 نانو متری عرضه میشه که در اون زمان تراشه GM110 بیش از ده برابر از PS4 قدرت داره

سال بعدش کارت گرافیکهای سری VOLTA انویدیا عرضه میشه که در اون زمان تراشه GV110 بیش از 20 برابر از PS4 قدرت داره

بازم تکرار میکنم سخت افزار کنسول محدوده حالا مباحث اورکلاک قطعات سخت افزاری PC که داستان جدا و لذتی بی همتا داره

پس این حرفت تو فرومهای سخت افزاری خیلی جدی گرفته نمیشه

موفق باشی

اولا اینکه تسلیشن برای اولین بار با بازی Colin McRae: Dirt و تو تاریخ 15 June 2007 برای کنسول ها عرضه شد .
دوم اینکه صلا مهم نیست بین فرومهای سخت افزار جدی گرفته بشه یا نه .

ببین نسل جدید کنسول هااومده . تمام بازی ساز ها ( تاکید میکنم رو بازیسازها ) اولبازی رو روی کنسول ها میسازن و بعد پورتش میکنن رو pc ! ( نه همه بازیها رو ) . مسلما هر بازی ای که برای کنسول ساخته میشه برای همون سخت افزار بهینه میشه . پیس حداق ( تایکد میکنم حداقل ) تا 3 سال اول هیچ بازی ای رو نمیتونی پیدا کنی که بهتر از بازی های کنسول های جدید باشه . اما بعداز این 3 سال چون تقریبا بازیساز ها به دلیل معماری pc کنسولها ، زود به حد نهایی گرافیک میرسن ، امکانش هست که بازی ای در خور توجه pc وبرای به چالش کشیدن pc بسازن . اما تا قبلش نه .

از طرفی مباحثی هست تو علم سختافزار که اصلا اجازه نمیده هیچ بازی ای به صورت 100% از توان یه کارت گرافیک مثل تایتان استفاده کنه . شما برو 6 میلیون پول سیستم بده . اما وقتی نتونی از 80% توانش هم استفاده کنی ، بدرد لای جرز دیوار هم نمیخوره .

nima_hl
25-05-13, 01:16
سلام به همه دوستان

من از مشخصات فنی کنسول جدید اطلاعات کافی ندارم ولی بنظرم اصلا بعید نیست سخت افزارهای کنسول جدید برای یک مدت هم شده برای pc عرضه نشه

دوستان اگر خاطرشون باشه پردازنده های 920 اینتل برای یکی دو سال فقط روی اپل پرو های به بازار میومد . بعد از گذشت این مدت برای pc عرضه شد

ماکروسافت و سونی هم میتونند کار مشابه ای انجام دهند و یک نسل از سخت افزارها را برای مدت محدودی بصورت انحصاری در اختیار داشته باشند

پینوشت : البته شخصا با ps3 و xbox ( نسل قدیم ) کار کردم از نظر کیفیت اصلا در حد اندازه های pc نبودند :wink: تا ببینیم این نسل جدید چه حرفی برای گفتن داره

VFSDF
25-05-13, 07:06
اولا اینکه تسلیشن برای اولین بار با بازی Colin McRae: Dirt و تو تاریخ15 June 2007 برای کنسول ها عرضه شد .
دوم اینکه صلا مهم نیست بین فرومهای سخت افزار جدی گرفته بشه یا نه .

ببین نسل جدید کنسول هااومده . تمام بازی ساز ها ( تاکید میکنم رو بازیسازها ) اولبازی رو روی کنسول ها میسازن و بعد پورتش میکنن رو pc ! ( نه همه بازیها رو ) . مسلما هر بازی ای که برای کنسول ساخته میشه برای همون سخت افزار بهینه میشه . پیس حداق ( تایکد میکنم حداقل ) تا 3 سال اول هیچ بازی ای رو نمیتونی پیدا کنی که بهتر از بازی های کنسول های جدید باشه . اما بعداز این 3 سال چون تقریبا بازیساز ها به دلیل معماری pc کنسولها ، زود به حد نهایی گرافیک میرسن ، امکانش هست که بازی ای در خور توجه pc وبرای به چالش کشیدن pc بسازن . اما تا قبلش نه .

از طرفی مباحثی هست تو علم سختافزار که اصلا اجازه نمیده هیچ بازی ای به صورت 100% از توان یه کارت گرافیک مثل تایتان استفاده کنه . شما برو 6 میلیون پول سیستم بده . اما وقتی نتونی از 80% توانش هم استفاده کنی ، بدرد لای جرز دیوار هم نمیخوره .

برای کنسولها نه جیگرتو برم فقط رو xbox 360 اونم تازه فاکتوری که در Colin McRae: Dirt لحاظ داده شده اینقدر ناچیز بوده که اصلا قابل بحث نیست ..



دوم اینکه صلا مهم نیست بین فرومهای سخت افزار جدی گرفته بشه یا نه .

اتفاقا محل اصلی بحث پیرامون سخت افزار همین فرومه ... جهت اطلاع بهترین فروم در ایران شهر سخت افزاره .. :yes:



تا 3 سال اول هیچ بازی ای رو نمیتونی پیدا کنی که بهتر از بازی های کنسول های جدید باشه
LOL
Crysis 2007
..........

اما در رابطه با پورت بازیهای در نسل قدیم

در نسل قبل چون دو کنسول xbox360 /ps3 ساختار پردازشی کاملا متفاوتی نسبت به PC داشتند برای همین ( چون همیشه یک بازی بدلیل سیـــاستهای پولی ) ابتدا برای کنسول طراحی میشد و بعد پورت میشد روی PC به همین دلیل با پورت بد بازیها روی PC مواجه میشدیم

اما در نسل جدید

XBOX ONE / PS4 این دو کنسول بکل ساختار X86 دارن یعنی دقیقا خود PC کاملا شیوه پردازششون شبیه PC هست فقط سیستم عاملشون متفاوته و لایه های امنیتی دارن .

حالا دیگه فرقی نداره یک طراح بازی مبناء طراحی روی PS4 قرار داده باشه یا روی XBOX ONE یا رو PC و بکل مشکل پورتهای داغون بازیهای PC در نسل جدید برچیده میشه ..

مهم
باتوجه به ساختار این دو پلتفروم که بسیار شبیه PC هستند شک نکنید بعد هک هردو کنسول سریعا امولاتور اجرا بازیهاشون روی PC هم منتشر میشه (اون موقع دیگه واقعا واویلاس :1. (5):)

فکرکنید کنسولی که تمام عظمتش به بازی انحصاریشه خیلی راحت امولاتورش رو PC منتشر بشه کی میره دیگه کنسول بخره دی:

تکرار میکنم تا دوستان اشتباه نکنن : نسل قبلی هکرها نمیتونستند امولاتوری از دو کنسول XBOX360/PS3 روی PC ارائه بدن چون اساسا این دو کنسول اصلا X86 نبودن

اما با توجه به این که این دو کنسول نسل جدید X86 هستند اگرررررررر هک بشن امولاتورشونم منتشر میشه رو pc تکرار میکنم اگر هک بشن :whistle:

......................

واما شرکت انویدیا نموداری تهیه کرده بود که نشون دادنش خالی از لطف نیست در این نمودار نشون داده که تایتان بیش از 3 برابر PS4 قدرتمند تره . و شرکت ea جوک سال رو گفته

من ادامه این نمودارو ترسیم کردم فکر کنم اختلاف در اینده بسیار وحشتناک تر از سه برابر فعلی بشه .

Only the registered members can see the link

منبع
Only the registered members can see the link

Only the registered members can see the link

Only the registered members can see the link

ولی چیزی که مهمه سخت افزار کنسولها کسل کننده هستند و همیشه از نظر قدرت روی یک خط حرکت میکنن .

درکل حسین جان نمیدونم چطور تشریف اوردی در یک فروم سخت افزاری و میخوای یه کاربری که تمام زندگیش کارت گرافیک /پرفورمنس / اورکلاکه / .. رو قانع کنی PC از کنسول ضعیف تره

بهتره وقتتو تو همون فرومهای بازی صرف کنی


با سپاس


سلام به همه دوستان

من از مشخصات فنی کنسول جدید اطلاعات کافی ندارم ولی بنظرم اصلا بعید نیست سخت افزارهای کنسول جدید برای یک مدت هم شده برای pc عرضه نشه

دوستان اگر خاطرشون باشه پردازنده های 920 اینتل برای یکی دو سال فقط روی اپل پرو های به بازار میومد . بعد از گذشت این مدت برای pc عرضه شد

ماکروسافت و سونی هم میتونند کار مشابه ای انجام دهند و یک نسل از سخت افزارها را برای مدت محدودی بصورت انحصاری در اختیار داشته باشند

پینوشت : البته شخصا با ps3 و xbox ( نسل قدیم ) کار کردم از نظر کیفیت اصلا در حد اندازه های pc نبودند :wink: تا ببینیم این نسل جدید چه حرفی برای گفتن داره

سلام به نیما عزیز بزرگوار جهت اطلاع ps3 و xbox اصلا قادر نیستند 1080P بازی پردازش کنند .. یکی دوتا بازی شاید باشند که اونم اینقدر تنظیمات بازی کشیدن پایین که یحتمل شبیه اتاری شدن .

جالب اینجاست ماکرو سافت اعلام کرده در کنسول جدیدش قراره بازی هارو در 4K اجرا کنه

Microsoft: بازی‌ با کیفیت 4K در کنسول Xbox One ممکن خواهد بود (Only the registered members can see the link)

... ایا فکر میکنید چطور میتونه اینکارو بکنه ؟ مشخصه مجبوره برای اینکه بازی در رزولوشن 4K اجرا بشه از عوامل زیر پیروی کنه

1: یا باید بازی اصلا دو بعدی باشه مثل بازی های سگا ... دی:

2: یا اینقدر از تکنیکهای درون بازی کم کنه که بازی اصلا شبیه نسل قبلی بشه تا بتونه 4k بازی run کنه
4: یا بازی AAA درجه یک نباشه چون مثلا همین الان تایتان نمیتونه bf4 در رزولوشن 4k اجرا کنه چه برسه به کنسول . بعد چطور ماکروسافت گفته رو xbox one بازی میخواد 4k اجرا کنه خدا میدونه:party:


یه نکته اخرم هم بگم

شرکتهای تولید کننده بازی دقیقا میدونند گیمر صفر هیچ اطلاعاتی از سخت افزار نداره برای همین میگن pc یه نسل عقب تره که فروش کنسولشون بره بالا

مگه pc نسل عقب جلو داره ؟ انواع اقسام تکنیک های ناب هرساله توسط دو کمپانی amd/nvidia برای کارتهای گرافیکی عرضه میشه . pc سرامد تحول نوین سخت افزاریه هرماه یه چیز جدیدتر براش تولید میشه.

شرکت ea موتور گرافیکی جدید بازی fifa 2014 نمیخواد روی pc منتشر کنه که خدایی نکرده نسخه pc با کیفیت تر از کنسولهای جدید نشه

در کل عجب اشفته بازایست دنیا :love:

shinooda
25-05-13, 12:32
دروود
دوستان تا اونجا که بنده متوجه شدم سخت افزار xbox one از ps4 ضعیفتر هستش. پردازنده گرافیکی xbox one حدود 768 تا shader processors/cores داره ولی ps4 حدود 1152 shader processors/cores.
ps4 توانایی محاسباتی 1.84 TFLOPS رو داره ولی xbox one حدود 1.23 TFLOPSحالا شما بیاین این رو مقایسه کنید با تایتان که حدود 4.5 ترافلاپس توان محاسباتی داره. کلا کنسول ها به نظرم از نظر قدرت گرافیکی نابودند. یک نگاه به بازی crysis 3 در کنسول ها بندازین . اصلا چیزی به نام draw distance نداریم در کنسول ، بازی crysis 3.
این یک عکس از نمای داخلی xbox one

8698

S0HEIL
25-05-13, 13:16
حسین چرا خودت رو خسته می کنی؟
ما داریم می گیم:
کنسول های نسل بعد از طریق کلود می تونن گرافیک 4K هم اجرا کنن با هیچ محدودیتی

اینا می گن کنسول ضعیفه دوباره:lol:
بزودی من یکی می رم استرالیا، تا اواسط نسل هم بازی های 4K کلود اومدنو با اینترنت خارج راحت ازشون لذت می برم، ببینیم اونموقع PC گیمرها در چه حالن!

nima_hl
25-05-13, 13:48
حسین چرا خودت رو خسته می کنی؟
ما داریم می گیم:
کنسول های نسل بعد از طریق کلود می تونن گرافیک 4K هم اجرا کنن با هیچ محدودیتی

اینا می گن کنسول ضعیفه دوباره:lol:
بزودی من یکی می رم استرالیا، تا اواسط نسل هم بازی های 4K کلود اومدنو با اینترنت خارج راحت ازشون لذت می برم، ببینیم اونموقع PC گیمرها در چه حالن!

من نمیخوام وارد بحث بشم ولی شما به یک نکته جالب اشاره کردید که گفتم شاید یکم در موردش صحبت کنیم بد نباشه

وقتی یک بازی روی بستر کلود اجرا میشه دیگه هیچ نیازی به سخت افزار قدرتمند نداره

برای مثال تلوزیونهای هوشمند جدید که دارای سخت افزار بسیار ضعیف ( نسبت به pc و کنسول ) هستند هم بازیها را با همان کیفیت کنسول اجرا خواهند کرد

در بحث پردازش ابری تا اونجا که من میدونم کنسول ، pc و حتی تلوزیون هیچ نقشی در کیفیت بازی نداشته و فقط تصاویر رندر شده توسط سرور را دریافت و نمایش میدهند :wink:

S0HEIL
25-05-13, 13:56
من نمیخوام وارد بحث بشم ولی شما به یک نکته جالب اشاره کردید که گفتم شاید یکم در موردش صحبت کنیم بد نباشه

وقتی یک بازی روی بستر کلود اجرا میشه دیگه هیچ نیازی به سخت افزار قدرتمند نداره

برای مثال تلوزیونهای هوشمند جدید که دارای سخت افزار بسیار ضعیف ( نسبت به pc و کنسول ) هستند هم بازیها را با همان کیفیت کنسول اجرا خواهند کرد

در بحث پردازش ابری تا اونجا که من میدونم کنسول ، pc و حتی تلوزیون هیچ نقشی در کیفیت بازی نداشته و فقط تصاویر رندر شده توسط سرور را دریافت و نمایش میدهند :wink:

خب منم همین رو می گم دیگه
قضیه وقتی بهتر می شه که بازی های انحصاری 4K هم برای کنسول های نکست جن بیان
ضمنا با تلویزیون! نمی شه مولتی پلیر بازی کرد (اصلا کلا بازی کرد!) ولی کنسول ها این امکان رو هم می دن
PC هیچ شرکتی نمیاد براش بازی کلود 4K بسازه مطمئن باشید

VFSDF
25-05-13, 19:22
من نمیخوام وارد بحث بشم ولی شما به یک نکته جالب اشاره کردید که گفتم شاید یکم در موردش صحبت کنیم بد نباشه

وقتی یک بازی روی بستر کلود اجرا میشه دیگه هیچ نیازی به سخت افزار قدرتمند نداره

برای مثال تلوزیونهای هوشمند جدید که دارای سخت افزار بسیار ضعیف ( نسبت به pc و کنسول ) هستند هم بازیها را با همان کیفیت کنسول اجرا خواهند کرد

در بحث پردازش ابری تا اونجا که من میدونم کنسول ، pc و حتی تلوزیون هیچ نقشی در کیفیت بازی نداشته و فقط تصاویر رندر شده توسط سرور را دریافت و نمایش میدهند :wink:

درود

نیمای عزیزم

انویدیا قبلا هم گفته بود سیستم ابری دشمن اصلی کنسولهاست

چون در این صورت دیگه دلیلی نداره کسی پول برای جعبه کنسول بده

البته اینم بگم این پروسه میلیاردها سال نوری با کشورهای جهان سوم فاصله داره . من هم از خدامه این ویژگی بوجود بیاد ولی خوب ... :1. (35):


اما نموداری جدید

Only the registered members can see the link

Only the registered members can see the link

نیازی به توضیح نیست و دوستان دقیقا میدونید هرکدوم از تراشه ها بالا از چه تعداد CUDA CORE بهره میبرن

بنظرتون چرا 780gtx نسبت به تایتان تونسته نتیجه بهتری در 4k بگیره ؟
خوب ما در PC مبحث تخصصی داریم بنام اورکلاک که در کنسول همچین چیزی وجود نداره :wink:
به هر روی فکر میکنم این بحث مختومه باشه
با تشکر


دروود
دوستان تا اونجا که بنده متوجه شدم سخت افزار xbox one از ps4 ضعیفتر هستش. پردازنده گرافیکی xbox one حدود 768 تا shader processors/cores داره ولی ps4 حدود 1152 shader processors/cores.
ps4 توانایی محاسباتی 1.84 TFLOPS رو داره ولی xbox one حدود 1.23 TFLOPSحالا شما بیاین این رو مقایسه کنید با تایتان که حدود 4.5 ترافلاپس توان محاسباتی داره. کلا کنسول ها به نظرم از نظر قدرت گرافیکی نابودند. یک نگاه به بازی crysis 3 در کنسول ها بندازین . اصلا چیزی به نام draw distance نداریم در کنسول ، بازی crysis 3.
این یک عکس از نمای داخلی xbox one

8698
درود

کاملا درسته
XBOX ONE =12CU
PS4 = 18CU
هکرها با دیدن این عکس اعلام کردن سه صوت میتونن این کنسولو هک کنن :lol:

یه فن خیلی بزرگ هم برای پردازنده در این کنسول در نظر گرفتن . احتمالا این کنسولها جدید در اینده با مشکلات جدی افزایش درجه حرارت روبرو بشن

مگه اینکه برن زیر نیتروژن مایع :1. (35):
.....................
کنسولهای نسل بعد هنوز هک نشدن

قیمت هر بازی اوریجینال کنسول نسل بعد فکر میکنم بیشتر از 200 الی 300 هزار تومن باشه
اگرم هک بشن که خوب امولاتورش برای پی سی هم ارائه میشه

پس با این تفاسیر جم کردن یه PC HIGH END به صرفه تره

Moein
25-05-13, 20:27
برای اینکه تاپیک هم بیشتر و هم بهتر جلو تر بره و از لحاظ علمی مسائل مطرح شده در تاپیک زیر سوال نره عنوان تاپیک تغییر پیدا کرد

موفق باشید

VFSDF
26-05-13, 03:26
دوستان لینک زیرو با دقت خواهش میکنم حتما تماشا کنید

Only the registered members can see the link

حجم عکسها کمی زیاده در تاپیک قرار نمیدم
داره میگه حجم particle هایی که رو نسخه pc اجرا شده 1000x برابر ps4 بوده و ادامه میده که کنسول هیچ رقمه نمیتونه در مقابل pc مقابله کنه :lol:

تازه این دویل دمو رو کارت 680gtx اجرا شده titan و 780gtx که جای خود داره :whistle:


حسین بروسلی کجا رفتی ؟ Only the registered members can see the link

Stream
26-05-13, 11:27
شاید شهرداری اجازه بده در یک مسیر فقط از درشکه استفاده بشه، معنیش این نیست که درشکه از بنز جلوتره :party:

درباره پردازش Cloud و ... برای بازیهای 4K هم باید گفت 99.999 درصد مردم دنیا همچین پهنای باندی ندارند (4K Lossless بدون فشرده سازی برای 120 هرتز بیشتر از 20 گیگابیت در ثانیه پهنای باند نیاز داره) در حالی که بهترین سرویس هایی که مردم دنیا می تونند داشته باشند حدود 100 تا 150 مگابیت در ثانیه است یعنی 200 برابر کند تر و اصلا زیرساخت های اینترنت هیچ جای دنیا برای همچین چیزی حتی تا دهه بعد هم آماده نخواهد بود. گیمینگ High-end یعنی رزولوشن 4K و بالاترین تنظیمات و AA و تسلیشن و انتظار 120 فریم در 120 هزتر و .. ، که قطعا نمیشه توی سرور رندر کرد و ویدیو رو با H264 کد کرد که حجمش بیاد پایین و همه اون افکت ها توی فشرده سازی نابود بشه تا بتونیم بگیم با کلود بازی می کنیم :1~@$S (5): پردازش بازیها در کلود چیز مهمی است و آینده صنعت بازی هم در همین زمینه است ولی در آینده نزدیک به هیچ وجه بازار High-end نخواهد داشت.

خلاصه تفاوت در استاندارد هاست :great:

hosseinbrusli
01-06-13, 21:23
دوستان لینک زیرو با دقت خواهش میکنم حتما تماشا کنید

Only the registered members can see the link

حجم عکسها کمی زیاده در تاپیک قرار نمیدم
داره میگه حجم particle هایی که رو نسخه pc اجرا شده 1000x برابر ps4 بوده و ادامه میده که کنسول هیچ رقمه نمیتونه در مقابل pc مقابله کنه :lol:

تازه این دویل دمو رو کارت 680gtx اجرا شده titan و 780gtx که جای خود داره :whistle:


حسین بروسلی کجا رفتی ؟ :whistle:

اصلا کاری به این حرفا ندارم . یه کلمه میگم و وسلام .

یه 10 تن قویتره یا یه فراری ؟ مسلما یه 10 تن . چون قدرت زیادی برای پردازش ( برداشتن خاک ) داره . اما سرعت کدومشون بیشتره ؟ مشخصه فراری ( چون با سرعت فوق العاده زیاد و با کیفیت بی نظیری میتونه به ایان مسابقه برسه . ) .
تفاوت یه pc با یه کارت گرافیک تایتان و یه کنسول مثل یه فراری و یه 10 تن هست . شما سرعت و کیفیتی که با یه فراری داری رو هیچ وقت با 10 تن نمیتونی بدست بیاری . گرفتی ؟
pc ها انحصارا برای پردازش های چند رشته طراحی شدن ، در الی که کنسول ها برای پردازش موازی طراحی شدن .

حالا 60 ساعت هم بخوایم بحث و تخصصی کنیم و هیچ کسی متوجه موضع نشه بهغیر از 1 یا 2 نفر که به جایی نمیریم . خلاصه کلام :

کنسول دستگاه مخصوص بازیه . معماریش به صورت اختصاصی برای گیم طراحی شده . علی رغم اینکه تو قدرت پردازش نهایی شاید از Pc کمتر باشه ، اما تو پردازش و اجرای بازی خیلی قدرتمند تر از یه pc چند میلیونی میتونه عمل کنه .

nima_hl
02-06-13, 02:23
اصلا کاری به این حرفا ندارم . یه کلمه میگم و وسلام .

یه 10 تن قویتره یا یه فراری ؟ مسلما یه 10 تن . چون قدرت زیادی برای پردازش ( برداشتن خاک ) داره . اما سرعت کدومشون بیشتره ؟ مشخصه فراری ( چون با سرعت فوق العاده زیاد و با کیفیت بی نظیری میتونه به ایان مسابقه برسه . ) .
تفاوت یه pc با یه کارت گرافیک تایتان و یه کنسول مثل یه فراری و یه 10 تن هست . شما سرعت و کیفیتی که با یه فراری داری رو هیچ وقت با 10 تن نمیتونی بدست بیاری . گرفتی ؟
pc ها انحصارا برای پردازش های چند رشته طراحی شدن ، در الی که کنسول ها برای پردازش موازی طراحی شدن .

حالا 60 ساعت هم بخوایم بحث و تخصصی کنیم و هیچ کسی متوجه موضع نشه بهغیر از 1 یا 2 نفر که به جایی نمیریم . خلاصه کلام :

کنسول دستگاه مخصوص بازیه . معماریش به صورت اختصاصی برای گیم طراحی شده . علی رغم اینکه تو قدرت پردازش نهایی شاید از Pc کمتر باشه ، اما تو پردازش و اجرای بازی خیلی قدرتمند تر از یه pc چند میلیونی میتونه عمل کنه .

دوست عزیز تبادل اطلاعات با تعصب متفاوته

کنسولهای بازی به این دلیل میتوانند بازیها را روانتر از pc اجرا کنند که بازیها برای آن نوشته شده

برای مثال بازی بتمن در هنگام اجرا بر روی pc نمیتونه از تمام یوزیج گرافیک کارت استفاده کنه به این دلیل که در یک شبه سمیلاتور اجرا میشه

از نظر کیفیت بازی هنوز که هنوزه یک بازی با جزئیات کرایسیس 1 برای هیچ کنسولی پورت نشده و نمیشه

به هر ترتیب تا زمانی که بنده از نزدیک با کنسولهای جدید کار نکنم نمیتونم نظر قطعی اعلام کنم ممکنه به جای یک نسل 10 نسل جلوتر باشند باید صبر کرد و از نزدیک دید :give_rose: