همانطور که مطلع هستید 17 ژانویه ( سه روز پیش ) اطلاعات بسیار خوبی از معماری جدید nVidia با نام Fermi منتشر شده که سایت هاس سخت افزاری بسیاری هم مقالات خودشون رو در این رابطه منتشر کردن.
GF100 نام رمز GPU جدید nVidia بر پایه معماری Fermi هست که اطلاعاتش عرضه شده.
سایت HardOCP یک Whitepaper از این GF100 منتشر کرده که البته بصورت 31 تصویر بوده. من این تصاویر رو بصورت PDF در آوردم و براتون قرار میدم. امیدوارم مطالعه کنید تا بتونیم در موردش بحث کنیم :
Only the registered members can see the link
چند ریویو معتبر :
Only the registered members can see the link
Only the registered members can see the link
Only the registered members can see the link
ممنون
PUMAOC
20-01-10, 09:48
سلام پیام جان.
این لینک اولی اصلا باز نمی شه(PDF) خیلی باش ور رفتم.
می شه لینکشو عوض کنید.
مر30:love:
Xtreme
20-01-10, 10:09
نگاه کردم سعید جان ..
درسته , دانلود هم میشه , باز هم میشه .
بقیه دوستان هم مشکل داشتن ؟
پی نوشت :
Only the registered members can see the link
PUMAOC
20-01-10, 10:27
پیام جان مال منم باز می شه اما دانلود نمی شد... روی ثانیه هاش (همون ویتینگه) می موند و نمی رفت.
مر30 از لینک دوم . این کار می کنه.:love:
MicroSystem
20-01-10, 16:20
بنچمارک 3dmark کسي از اين کارت نداره؟
Xtreme
25-01-10, 22:57
سلام ..
اصلا بنچ مارکی بصورت رسمی منتشر نشده و تنها معماری این پروژه بررسی شده .
تست هایی هم که ازش منتشر شده از سوی خود nVidia بوده و شاید معیار مناسبی برای سنجش نباشه .
در هر حال زمان عرضه این کارت ها قراره ATI هم یک Refresh روی کارت های سری HD5800 بزنه که بتونه قابل رقابت با GF100 باشه ( مثل کاری که روی سری HD4800 کرد )
یک سری شایعات هم پخش شده ( مثل عرضه کارت 5980 یا 5990 ) که خودم فعلا منبع مشخصی ازش ندیدم.
ولی قطعا َATI پاسه سختی برای nVidia خواهد داشت !!
پی نوشت » کسی اون PDF رو نخونده ؟!
MicroSystem
25-01-10, 23:30
به نظر من 5890 ميتونه پاسخي به GF100 باشه
پی نوشت » کسی اون PDF رو نخونده ؟!
ما كه با اين انترنت دايل آپ نميتونيم فيل 3 مگي رو دانلود كنيم
Mahdi_Moosavi
26-01-10, 01:31
سلام ..
اصلا بنچ مارکی بصورت رسمی منتشر نشده و تنها معماری این پروژه بررسی شده .
تست هایی هم که ازش منتشر شده از سوی خود nVidia بوده و شاید معیار مناسبی برای سنجش نباشه .
در هر حال زمان عرضه این کارت ها قراره ATI هم یک Refresh روی کارت های سری HD5800 بزنه که بتونه قابل رقابت با GF100 باشه ( مثل کاری که روی سری HD4800 کرد )
یک سری شایعات هم پخش شده ( مثل عرضه کارت 5980 یا 5990 ) که خودم فعلا منبع مشخصی ازش ندیدم.
ولی قطعا َATI پاسه سختی برای nVidia خواهد داشت !!
پی نوشت » کسی اون PDF رو نخونده ؟!
کجای اون PDF مد نظرت هست ؟ یه مقدار در مورد قابلیت DX 11 توضیح داده، یه مقدار هم معماری GF 100 رو توضیح داده، آخرش هم یه سری بنچ مارک های با نتایج فضایی که فقط در محیط های آزمایشگاهی تحقق پیدا می کنه زده تنگش !
در کل موضوعات مطلبش مختلف هستش ، اگر پایه ای یه قسمتش رو مشخص کن، بحث کنیم روش .
===============
لینک های مربوط به PDF پست اول تصییح شدند .
Moein
27-01-10, 03:58
سلام ..
اصلا بنچ مارکی بصورت رسمی منتشر نشده و تنها معماری این پروژه بررسی شده .
تست هایی هم که ازش منتشر شده از سوی خود nVidia بوده و شاید معیار مناسبی برای سنجش نباشه .
در هر حال زمان عرضه این کارت ها قراره ATI هم یک Refresh روی کارت های سری HD5800 بزنه که بتونه قابل رقابت با GF100 باشه ( مثل کاری که روی سری HD4800 کرد )
یک سری شایعات هم پخش شده ( مثل عرضه کارت 5980 یا 5990 ) که خودم فعلا منبع مشخصی ازش ندیدم.
ولی قطعا َATI پاسه سختی برای nVidia خواهد داشت !!
پی نوشت » کسی اون PDF رو نخونده ؟!
امشب داشتم می تابیدم یک خبر توی TECH POWER UP پیدا کردم که برای خودم هم جالب بود خبر از کارت جدید ATI هست حالا اسمش چی باشه رو خدا می دونه احتمالا 5870 X2 نام گذاری بشه
ASUS Designing Dual-HD 5870 Graphics Accelerator?
ASUS is known to toy with bleeding-edge technology to give out high-end products. Earlier, ASUS put two GeForce GTX 285 GPUs into one accelerator to give out a custom-design product that outperformed NVIDIA's dual-GPU GeForce GTX 295. According to o.v.e.r.clockers.at, ASUS might be doing something similar, this time around with AMD's Cypress GPUs in its RadeonOnly the registered members can see the link (Only the registered members can see the link) HD 5870 avatar. It is said to be working on a dual-HD 5870 graphics card, codenamed "Ares".
While the dual-GPU Radeon HD 5970 uses full-featured AMD Cypress GPUs (with all its stream processors and memory bus width available), ASUS will attempt to use the one disparity between an HD 5970 and two HD 5870 to its advantage: clock speeds. The Cypress GPUs in HD 5970 feature lower clock speeds (725/1000 MHz core/memory) compared to the single Cypress GPU on the HD 5870 (850/1200 MHz). Electrical constraints are probably the reason behind this. It is likely that ASUS will use stronger VRM circuitry to power the two GPUs to run at higher speeds, while also providing some overclocking headroom.
AMD in a recent conference call to the press said that it didn't expect to see custom-design HD 5970-like accelerators till Q2 2010, although we don't infer there to be any sort of restriction in place, as was the case with NVIDIA and its GTX 295. Ares is likely named after the Greek God of warfare by the name. An apt successor to Mars (which also happens to be the name of the Roman God of war), ASUS' previous attempt at an extreme high-end graphics card of its own design.
لینک منبع (Only the registered members can see the link)
من با اجازه اساتید به دلیل قوانین جدید انجمن کمی خلاصه شده ترجمش می کنم
این کارت توسط شرکت اسوس داره طراحی می شه و اسمی به نامه ARES داره که کلمه یونانی هست یکی از دلیل های ساخت این کارت این بود که در 5970 فرکانس های هسته نسبت به 5870 کاهش زیادی داشته شرکت اسوس قصد داره کارت جدید رو که همانند 5970 از 2 هسته RV870 استفاده میکنه درست کنه با این تفاوت که فرکانس افزایش پیدا کرده و از VRM قوی تری در این گرافیک ها استفاده کرده که باعث این موضوع میشه که به صورت خیلی بهتری نسبت به 5970 و 5870 اورکلاک بشه و افزایش فرکانس پیدا کنه و دلیل این موضوع هم شرکت AMD بوده که اعلام کرده تا چند ماه اینده قصد نداره که گرافیک های 5970 رو از OEM خارج کنه و ساختشون رو به دست شرکت های سازنده بسپاره؟!! پس باید برای این گرافیک جدید مدلی در بین خانواده سری 5000 قائل بشیم
راستش معنی ares خیلی جالب هست من نتونستم معنی خواصی براش پیدا کنم!Ares is likely named after the Greek God of warfare by the name
با تشکر
SSA MEMBER
Xtreme
02-02-10, 09:28
نامگذاری برخی محصولات مبتنی بر معماری Fermi مشخص شد
تا پیش از این در خبرها آمده بود که کارت های جدید nVidia با نام احتمالی GTX380 و GTX360 عرضه می شوند اما در خبری که امروز در سایت های خبری منتشر شده نام های GTX480 و GTX470 برای اولین محصولات مبتنی بر Fermi برگزیده شده است.
حال اینکه چرا nVidia از نامگذاری GTX3xxx صرف نظر کرده مشخص نیست اما احتمال دارد که این نام گذاری را برای محصول Mainstream در نظر گرفته باشد.
javadshahvand
02-02-10, 16:34
نامگذاری برخی محصولات مبتنی بر معماری Fermi مشخص شد
تا پیش از این در خبرها آمده بود که کارت های جدید nVidia با نام احتمالی GTX380 و GTX360 عرضه می شوند اما در خبری که امروز در سایت های خبری منتشر شده نام های GTX480 و GTX470 برای اولین محصولات مبتنی بر Fermi برگزیده شده است.
حال اینکه چرا nVidia از نامگذاری GTX3xxx صرف نظر کرده مشخص نیست اما احتمال دارد که این نام گذاری را برای محصول Mainstream در نظر گرفته باشد.
با توجه به عکس زیر می توان این نامگذاری جدید را با نسل های قبلی سازگار و بخشی از استراتژی انودیا دانست و اینکه می توان هدف انودیا را متمایز کردن نسل Fermi را از بقیه نسل ها فرض کرد
Only the registered members can see the link
vb_m
02-02-10, 16:54
این GF اش بیشتر از همه منو کشته !
فقط باید نشستو و دید پسر...
جنگ بین غول ها هم تماشایی هم به نفع کاربر تموم میشه !
PUMAOC
02-02-10, 23:58
سلام:give_rose:
چند تا عکس از کارت جدید که اسمشو از GTX300 به 400 افزایش دادن :lol: دیدم :
Only the registered members can see the link
بر منکرش لعنت :lol:
Only the registered members can see the link
:gasp::gasp::gasp::gasp::gasp::gasp::gasp:
Only the registered members can see the link
قیافش که بد نیست:lol:
JEskandari
03-02-10, 11:09
من سری GTX200 که برد کارت کامل پوشیده میشد را بیشتر دوست داشتم ولی این کارتها خوبیش اینه مثل ATI الکی درازش نکرده
nima_hl
03-02-10, 11:29
سلام:give_rose:
چند تا عکس از کارت جدید که اسمشو از GTX300 به 400 افزایش دادن :lol: دیدم :
Only the registered members can see the link
بر منکرش لعنت :lol:
:gasp::gasp::gasp::gasp::gasp::gasp::gasp:
قیافش که بد نیست:lol:
سلام
اگر این عکسها رسمی باشه باید بگم که این کارتها هم از dx11 پشتیبانی نمیکنند
اگر با ungine heaven کارت dx11 ساپورت تست کرده باشید میبینید که اون اژدهائی که در تصویر مشخص شده دارای جزئیات بیشتری هستش که در dx10 مانند این تصویر از اون شاخکها روی بدن اژدها خبری نیست
احتمال میدم این سری کارتها هم با dx10.1 عرضه بشه که در این صورت برای nvidia خیلی گرون تمام خواهد شد :wink:
™Ali
03-02-10, 11:57
سلام
اگر این عکسها رسمی باشه باید بگم که این کارتها هم از dx11 پشتیبانی نمیکنند
اگر با ungine heaven کارت dx11 ساپورت تست کرده باشید میبینید که اون اژدهائی که در تصویر مشخص شده دارای جزئیات بیشتری هستش که در dx10 مانند این تصویر از اون شاخکها روی بدن اژدها خبری نیست
احتمال میدم این سری کارتها هم با dx10.1 عرضه بشه که در این صورت برای nvidia خیلی گرون تمام خواهد شد :wink:
سلام نیما جان .. :1. (21):
معماری Fermi کلا بر اساس DirectX 11 طراحی شده ! وجود Tessellator در واحد های PolyMorgh Engine این موضوع رو اثبات میکنه ! ( Tessellator یکی از بزرگ ترین تغییراتی است که در DirectX11 انجام گرفته ! )
JEskandari
03-02-10, 12:06
بابا بی خیال شو بدن اژدها پر شاخک در ضمن به پله ها نگاه کن توی DX10 بصورت یک سطح شیبدار هستند اما توی این تصویر پله پله هستند.
nima_hl
03-02-10, 12:10
سلام نیما جان .. :1. (21):
معماری Fermi کلا بر اساس DirectX 11 طراحی شده ! وجود Tessellator در واحد های PolyMorgh Engine این موضوع رو اثبات میکنه ! ( Tessellator یکی از بزرگ ترین تغییراتی است که در DirectX11 انجام گرفته ! )
سلام عزیز
من اینا که گفتین رو بیل میرم :lol:
ولی این عکسی که هست ، هر کارتی که باشه dx11 ساپورت نیست چون توی dx11 روی سینه اژدها یک سری شاخک داره و پلهها هم حالتشون کاملا متفاوته
امیدوارم حرف شما درست باشه و این دو غول گرافیک سازی بتونن با هم رقابت کنند که این به نفع مصرف کننده هستش :wink:
sAsAn.K
03-02-10, 12:58
با اسم های GTX480 و GTX470 معرفی میشه دوستان .
Nvidia رسما اعلام کرد .
Xtreme
03-02-10, 13:16
نیما جان ..
بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده معماری Fermi کاملا از DirectX 11 ساپورت می کنه. منطقی هم بخوایم فکر کنیم عقب نشینی nVidia از DirectX 11 اصلا درست نیست چون بر اساس اطلاعاتی که سایت های معتبر منتشر کردن ارتقا از Direct X 10 به DirectX 11 یک انقلاب نیست بلکه برای طراحان سخت افزار و نرم افزار ( به خصوص بازی ها ) کار ساده ای هست و بنابراین باید منتظر رشد سریع بازی های Directx 11 باشیم.
از طرفی nVidia هم اصلا نباید این میدان رو از دست بده و بنابراین چه منطقی و چه فنی ( که خودش اعلام کرده ) صد در صد DirectX 11 خواهند بود.
اون تست Unigine هم ( حتما خودتون استفاده کردید ) کلیدی داره برای فعال ساختن یا غیر فعال کردن Tesselation . فرض می کنیم اون عکس ها با Tesselation غیر فعال شده گرفته شده باشن :)
™Ali
03-02-10, 14:02
سلام خدمت دوستان عزیز
چند هفته ی پیش مقاله ای رو در سایت AnandTech در این آدرس (Only the registered members can see the link) دیدم و خوندم، لازم دیدم ترجمه (هر چند مختصر و اجمالی) از اون مقاله رو برای دوستان بذارم. اگر بتونم از منابع دیگه ای هم به مطالب اضافه می کنم تا جامع تر بشه. دوستان لطف کنند بحث های خودشون در این تاپیک (Only the registered members can see the link) انجام بدند.
توصیف کوتاه GF100 از زبان سایت رسمی NVIDIA :
Packing in 3 billion transistors, double the CUDA cores of previous generation GPUs¹, a high speed GDDR5 memory interface, and full DirectX 11 support, GF100 is designed for groundbreaking graphics performance. With a revolutionary new scalable geometry pipeline and enhanced anti-aliasing capabilities, GF100 delivers both unrivalled performance and breathtaking image quality.
===================================
مقدمه (Article Index ):
امسال، کمپانی NVIDIA چندین دستاورد خود را به همگان معرفی کرد که از بین آن ها می توان به 3D Vision Surround و فناوری Tegra 2 اشاره کرد. اما چیز جالبی که بیش ترین توجه را به خود جلب کرد و هنوز هم درباره آن بحث می شود، GF100 است. معماری Fermi بر پایه پردازنده های گرافیکی GF100 است که اکنون در حال اتمام مراحل تولید خود می باشد. پیغامی که NVIDIA دارد این است که GF100 به زودی می آید و بسیار سریع عمل خواهد کرد.
Only the registered members can see the link
NVIDIA’s Fermi - GF100 Block
در طول نمایشگاه CES کمپانی NVIDIA بر روی سه چیز تمرکز کرد : بحث کردن درباره معماری GF100 و مناسب بودن آن برای Gaming و مصرف کننده، بحث کردن درباره برنامه هایش جهت افزایش روابط خود (شامل رسوایی اش در بازیBatman: Arkham Asylum در مورد Anti-Aliasing )، و در نهایت نشان دادن قدرت GF100 در چندین بازی و نرم افزار تولیدی.
شاید شما درباره GF100 تعدادی Demo یا Videoرا در سایت های اشتراک گذاری دیده باشید، اما چیزی که شما نمی دانید و می خواهیم در این جا به آن بپردازیم، مربوط به نحوه عملکرد GF100 و قابلیت های آن به عنوان یک پردازنده گرافیکی در مصارف Gaming می باشد.
Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link)
GF100 Die
مواردی که در این جا مطرح می گردد، بر پایه اطلاعاتی است که NVIDIA تا الان درباره ی GF100 اعلام کرده است و راجع به مواردی که تنها در محصولات نهایی مشخص خواهند شد، ما چیزی را نمی دانیم و اظهار نظر نمی کنیم. موارد زیر نیز از جمله مباحثی هستند که هنوز در مورد آن ها اطلاعاتی در دسترس نیست :
1-Die Size
2-چه کارت هایی بر پایه GF100 خواهند بود.
3-سرعت کلاک ها
4-مصرف انرژی (تنها چیزی که می دانیم مصرف بیش تر آن نسبت به GT200 می باشد.)
5- قیمت
6-عملکرد
قیمت محصولات تولیدی، بستگی شدیدی به چیپ GF100 نهایی دارد. سرعت کلاک ها نیز می تواند در عملکرد، مصرف انرژی و در مواردی قیمت کارت ها تاثیر گذار باشد. NVIDIA رسما اعلام کرده است که سرعت کارت های نهایی بیش تر از Radeon HD 5870 خواهند بود. بنابراین می توانید قبل از عرضه، انتظاراتی را در مورد این کارت ها داشته باشید.
هم چنین طی Benchmark انجام گرفته در بازی FarCry 2 [در Demoیک مزرعه کوچک]، کارت بدون نام GF100 و GTX285 مورد تست قرار گرفتند که GF100 با 84fps قوی تر از GTX285 با 50fps عمل کرد.
ادامه دارد ...
™Ali
04-02-10, 15:28
NVIDIA GF100 : طراحی شده برای بازی
پردازنده گرافیکی GF100 از 512 Stream Processors تشکیل شده است. [امروزه NVIDIA آن ها را CUDA Cores می نامد]. 32 عدد CUDA Core درون یک بلوک قرار می گیرد که به آن Streaming Multiprocessorمی گویند. چهار عدد SM در واحد هایی به نام Graphics Processing Cluster قرار دارند و با توجه به این که هر چیپ GF100 دارای چهار GPC می باشد :
Only the registered members can see the link
Only the registered members can see the link
زمانی که NVIDIA برای اولین بار GF100 را معرفی کرد، اطلاعاتی درباره ی ROPs، واحد های Texture و دیگر ویژگی های اساسی آن در دسترس نبود، اما اکنون می توانید در جدول بالا برخی از اطلاعات مربوط به این چیپ را مشاهده کنید.
بزرگ ترین تفاوت این چیپ با GT200 را در معماری و ویژگی های سخت افزاری آن می توان یافت. در شکل زیر Block Diagram چیپ GF100 را مشاهده می کنید. همان طور که پیش تر گفتیم هر StreamProcessor در واحد هایی به نام SM و هر SM نیز درون واحدی بزرگ تر به نام GPC قرار دارد. هر چیپ GF100 نیز دارای چهار GPC می باشد :
Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link)
از عملگرهای ثابت سخت افزاری این معماری می توان به GigaThread Engine اشاره کرد که NVIDIA آن را زمان بند (scheduler ) می نامد. برای آشنایی با دیگر عملگرهای اساسی این معماری، باید با جدیدترین واحد های اجرایی با نام PolyMorph Engine وRaster Engine آشنا شوید :
Only the registered members can see the link
موضوع را با Raster Engine شروع می کنیم. یک Raster Engine تمام اموری که قبلا Pipeline ها انجام می دادند، را بر عهده دارد. کارهایی مانند Edge Setup )تنظیم لبه ها(، rasterization (بازتاب تصویر) و z-culling وظایفی بودند که یک Pipeline انجام می داد. همان طور که از Block Diagram مشخص است هر GPC دارای Raster Engine مخصوص خودش می باشد. NVIDIA اطلاعات کمی را درباره ی Raster Engine بروز داده است، اما این واحد تغییرات کمی را از زمان GT200 داشته است و فقط تنها تفاوت این است که الان در هر Die چهار عدد از آن ها (هر کدام از آن ها در یک GPC) وجود دارد. یک Rasterizer در یک کلاک می تواند 8 پیکسل را پردازش کند و بنابراین هر چیپ GF100 در مجموع در یک کلاک می تواند 32 پیکسل را پردازش نماید.
Only the registered members can see the link
مهم تر از واحد اجرایی Raster Engine ، واحد جدیدی به نام PolyMorph Engine است که درمعماری GF100 وظیفه ی رسیدگی به کارهای هندسی (Geometry) را بر عهده دارد. اگر دقیق تر شویم، این واحد وظیفه ی رسیدگی به Vertex Fetch، Tessellation (موزاییک کاری)، Viewport Transform، Attribute Setup و Stream Output را بر عهده دارد. (شکل بالا) این واحد محل قرار گیری Tessellator است که یکی از بزرگ ترین تغییراتی است که در DirectX11 انجام گرفته و اکنون آن را در معماری GPU می بینیم. برخلاف Raster Engine در این جا هر SMدارای یک PolyMorph Engine است که سبب می شود در مجموع یک چیپ GF100 دارای 16 PolyMorph Engine باشد. چیزی که در این جا باعث تعجب می شود این است که این وظایف را قبلا واحدی که درpipeline وجود داشت، انجام می داد و اکنون چه دلیلی وجود دارد که NVIDIA یک واحد جداگانه برای آن در نظر گرفته و در هر چیپ 16 عدد از آن ها را جای داده است ؟
ادامه دارد ...
™Ali
04-02-10, 15:32
چرا NVIDIA بر روی هندسه تمرکز کرده است ؟
تا الان ما درباره عملکرد فوق العاده GF100 سخنی را به میان نیاورده ایم و در حقیقت در این باره نمی توانیم نظری بدهیم. زیرا هنوز سرعت کلاک (Clock Speed) کارت های نهایی مشخص نشده است و دقیقا معلوم نیست که کارت نهایی قرار است به چه شکلی باشد. اما می توانیم درباره این تصمیم NVIDIA و رفتن به سراغ PolyMorph Engine و Raster Engine و دلایل آن صحبت کنیم.
DirectX11 کمپانی NVIDIA را با هزاران ایده و نوآوری جهت استفاده در کارت هایش تنها نگذاشته است. NVIDIA نیز نمی تواند هر قابلیتی که می خواهد را به کار برد و در پایان به راحتی از آن ها چشم پوشی کند زیرا این خطر وجود دارد که این قابلیت ها بیهوده باشند و فقط بر اندازه Die بیفزاید. DirectX11 دقیقا می گوید که چه خصوصیاتی برای یک کارت گرافیک استاندارد می تواند مناسب باشد و این گونه فضای کمی را برای منحرف شدن باقی می گذارد.
در این جا قابلیت سخت افزاری ویژه ای را نمی توان دید که به تنهایی عامل برتری این معماری نسبت به سخت افزارهای ATI باشد. به طور مثال NVIDIA قابلیت های سه بعدی سازی، مثل 3D Vison و قابلیت های محاسباتی نظیر PhysX را عرضه کرده است، اما در هنگام رندرینگ آن ها تنها کاری که سخت افزارهای AMD می توانند انجام دهند، را به نمایش می گذارند.
Only the registered members can see the link
Tessellation در عمل !
اگر بخواهیم نگاهی وسیع تر داشته باشیم، بین NV30 (کارت GeForce FX 5800 ) و GT200 (کارت GeForce GTX 280 )، عملکرد هندسی سخت افزارهای NVIDIA تقریبا سه برابر شده است. ضمنا عملکرد Shader در کارت هایش تا 150 برابر افزایش داشته است.
اما کارایی هندسی در چیپ های GF100 و GF200 نسبت به GT200 تا 8 برابر افزایش یافته است و NVIDIA این پارامتر را در آزمایشگاه هایش اندازه گیری کرده است !
اما چرا NVIDIA کارایی هندسی بیش تری را می خواهد ؟ زیرا با Tessellation کارت های NVIDIA می تواند شی و موجودی را در یک بازی نسبت به کارت های ATI بهتر خلق و رندر کنند. با داشتن قدرت هندسی بیش تر، NVIDIA می تواند با استفاده از Tessellation و Displacement mapping کاراکترها و اشیای پیچیده تری را خلق کند و صحنه سازی ها نسبت به ATI با سرعت بیش تری انجام گیرد. و این همان دلیلی است که باعث شده که 16 PolyMorph Engine و 4 Raster Engine در یک چیپ به کار رود و سخت افزار بیش تری جهت کارهای هندسی و خلق اشیای مختلف مهیا شود.
NVIDIA متعقد است استراتژی که در پیش گرفته است، عمل خواهد کرد و اگر کارایی هندسی به همان شکلی که اعلام شده، بالا باشد، معلوم می شود که انتخاب این استراتژی از سوی NVIDIA بیهوده نبوده است.