Trance
27-04-08, 22:04
سازندگان و فروشندگان بازیهای ویدئویی اروپایی، کدهای صنعتی پذیرفته شده را به منظور حمایت بهتر از کودکان در برابر تصاویر خشن به کار میبرند.
به گزارش سرویس بینالملل سیتنا، به گفته بدنه اجرایی اتحادیه اروپا، خلقکنندگان آثار باید از آزادی بیان بهرهمند باشند، اما در چنین زمانی باید توجه داشت که این صنعت بر روی جامعه تأثیرگذار خواهد بود.
ویویان ردینگ، عضو هیأت عالی جامعه اطلاعاتی اتحادیه اروپا، در گفته های خود به این نکته اشاره کرد که انتظار میرود درآمد جهانی از بازیهای ویدئویی در دو سال اخیر به 30میلیارد یورو برسد و این در حالی است که 27 کشور عضو اتحادیه اروپا حدود یک سوم این درآمد را به خود اختصاص دادهاند.
به گفته وی، توجه عمومی به این مسأله معطوف شده که بازیهای ویدئویی میتواند مسبب رفتارهای پرخاشگرانهای باشد که در مدارس شدت گرفته است؛ مثلاً تیراندازی ماه نوامبر گذشته در مدرسهای در کشور فنلاند که باعث شد برخی از کشورها بازی هایی مانند "ManHunt2" را ممنوع اعلام کنند.
براساس اعلام، اتحادیه اروپا، قوانین لازم را وضع کرده و کدهای هدایت کننده را در اختیار صاحبان این صنعت قرار میدهد. همچنین از این صنایع خواسته شده که در تبلیغات خود بیشتر به نشانههای تفکیککننده سن مناسب برای بازیها بپردازند.
مگلنا کیونوا، عضو هیأت حمایت از مشتری اتحادیه اروپا، میگوید "در دنیای امروز زمانی که کودکان برای بازی به خارج از خانه میروند، وارد دنیایی از جوی استیکها می شوند. ما دقیقاً نمی دانیم که آنها به کجا میروند و این برای والدین واقعاً نگران کننده است."
سیستم طبقه بندی سن در این صنعت با نام "اطلاعات بازیها در سراسر اروپا" (Pan European Games Information(PEGI توسط بیش از 200 عضو در این صنعت حمایت شده و در حال حاضر در 20 کشور از 27 کشور عضو اتحادیه مورد استفاده قرار میگیرد.
کمیسیون اروپا در حالی که میداند هیچ سند مستدلی مبنی بر تأثیر بازیهای ویدئویی خشن بر روی رفتار کودکان وجود ندارد، اما خواستار آن است که نشانههای سنی PEGI برای عموم مردم شناختهشدهتر شود.
ساخت بازیهایی مختص بزرگسالان به قدری غیر اقتصادی است که سازندگان بزرگ سختافزاری مانند سونی، مایکروسافت و نینتندو هیچ تمایلی به ساخت چنین بازیهایی ندارند.
Only the registered members can see the link
به گزارش سرویس بینالملل سیتنا، به گفته بدنه اجرایی اتحادیه اروپا، خلقکنندگان آثار باید از آزادی بیان بهرهمند باشند، اما در چنین زمانی باید توجه داشت که این صنعت بر روی جامعه تأثیرگذار خواهد بود.
ویویان ردینگ، عضو هیأت عالی جامعه اطلاعاتی اتحادیه اروپا، در گفته های خود به این نکته اشاره کرد که انتظار میرود درآمد جهانی از بازیهای ویدئویی در دو سال اخیر به 30میلیارد یورو برسد و این در حالی است که 27 کشور عضو اتحادیه اروپا حدود یک سوم این درآمد را به خود اختصاص دادهاند.
به گفته وی، توجه عمومی به این مسأله معطوف شده که بازیهای ویدئویی میتواند مسبب رفتارهای پرخاشگرانهای باشد که در مدارس شدت گرفته است؛ مثلاً تیراندازی ماه نوامبر گذشته در مدرسهای در کشور فنلاند که باعث شد برخی از کشورها بازی هایی مانند "ManHunt2" را ممنوع اعلام کنند.
براساس اعلام، اتحادیه اروپا، قوانین لازم را وضع کرده و کدهای هدایت کننده را در اختیار صاحبان این صنعت قرار میدهد. همچنین از این صنایع خواسته شده که در تبلیغات خود بیشتر به نشانههای تفکیککننده سن مناسب برای بازیها بپردازند.
مگلنا کیونوا، عضو هیأت حمایت از مشتری اتحادیه اروپا، میگوید "در دنیای امروز زمانی که کودکان برای بازی به خارج از خانه میروند، وارد دنیایی از جوی استیکها می شوند. ما دقیقاً نمی دانیم که آنها به کجا میروند و این برای والدین واقعاً نگران کننده است."
سیستم طبقه بندی سن در این صنعت با نام "اطلاعات بازیها در سراسر اروپا" (Pan European Games Information(PEGI توسط بیش از 200 عضو در این صنعت حمایت شده و در حال حاضر در 20 کشور از 27 کشور عضو اتحادیه مورد استفاده قرار میگیرد.
کمیسیون اروپا در حالی که میداند هیچ سند مستدلی مبنی بر تأثیر بازیهای ویدئویی خشن بر روی رفتار کودکان وجود ندارد، اما خواستار آن است که نشانههای سنی PEGI برای عموم مردم شناختهشدهتر شود.
ساخت بازیهایی مختص بزرگسالان به قدری غیر اقتصادی است که سازندگان بزرگ سختافزاری مانند سونی، مایکروسافت و نینتندو هیچ تمایلی به ساخت چنین بازیهایی ندارند.
Only the registered members can see the link